Az új generációs termékek megjelenése mellett is kiemelten fontosnak tartják a gyártók az edukációt és a napsugárzás káros hatásaira való figyelemfelhívást.

 

A napozótermékek tudatos használata a cél
A Beiersdorf, mint a világ egyik vezető bőrápolási termékeket gyártó és forgalmazó cége, kiemelten fontosnak tartja a védelmet a napsugárzással szemben, mind a felnőttek, mind a gyermekek részére. Ennek megfelelően, mint megtudtuk, a NIVEA idén több újdonsággal is jelentkezni fog a napozók piacán.
Felnőtt bőrre szánt napozók piacán bevezetésre kerül az érzékeny bőrre szánt NIVEA SUN Sensitive Immediate Protect Nyugtató Napozó Spray FF50+, mely Aloe vera és Panthenol tartalmának köszönhetően azonnal megnyugtatja a bőrt, a jojobaolaj pedig ápolja is azt. Emellett a Beiersdorf bővíti a gyermekek számára szánt termékek portfólióját.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy a gyermekek bőrének különleges igényei vannak, és hogy a szüleiknek milyen nehéz dolguk van, ha a kicsiket ki kell szakítaniuk a szórakozásból. Erre szeretnénk megoldást nyújtani, és a naptejezést szórakoztató tevékenységgé tenni új bevezetéseinkkel, melyek mindegyike extra vízálló” – fogalmazott Jáger Melinda,Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője.
Mint mondta, az első ilyen termékek a már meglévő ­NIVEA SUN Kids roll-on újabb verziói, melyek érdekessége a színezett formula, a pink és zöld színben elérhető NIVEA SUN Kids Színezett Roll-on FF50+. A vállalat másik bevezetése a gyermek napozók terén a NIVEA SUN Kids Hidratáló Szórófejes Gyermek Naptej FF50+. Ez utóbbiból a polcokra kerül egy felnőtteknek szóló variáns is. Előnyük a könnyű kezelhetőség és a nagy, 300 ml-es családi kiszerelés.


Jáger Melinda elárulta, hogy mindemellett a Beiersdorf még egy újdonsággal jelentkezik idén, mellyel a tudatosabb naptej használatot szeretnék elősegíteni.
„A mindennapokban nehéz magunknál tartani valamilyen naptejet, és a rövid utazásokra sem feltétlenül viszünk magunkkal a jelenleg elérhető méretvariánsokból. Idén bevezetjük a méltán kedvelt NIVEA SUN Protect & Moisture Naptej FF30 100 ml-es változatát, mely az összes kistáskába és kézipoggyászba illeni fog” – ismertette az értékesítési vezető.
Mint megtudtuk, a fényvédelem mellett a NIVEA minden termékcsaládja más és más szükségletre ad választ, ilyenek például a hidratálás (NIVEA SUN Protect & Moisture FF30, FF50+), a felfrissülés (NIVEA SUN Protect & Refresh FF30, FF50), a barnulást segítő formula (NIVEA SUN Protect & Bronze FF20, FF30), a karotinos összetétel (NIVEA SUN Karotinos Naptej és olaj FF6), a gyermekeknek (NIVEA Kids Naptejek FF50+) és külön babáknak (NIVEA SUN Baby Naptej FF50+) kifejlesztett összetétel. Kifejezetten az arcbőr védelmére került kifejlesztésre a NIVEA SUN Q10 Napozó Arckrém FF50, melynek használata után nem keletkezik fehér maradvány a bőrön és sminkelés előtt is bátran ajánlható. A napozás utáni portfólióban két termék található meg, a NIVEA SUN Napozás Utáni Testápoló és Testápoló Spray.
Mint megtudtuk, egyrészről a márka idén a faktorszámot és a franchise nevét kiemelő csomagolással lép a boltok polcaira, azzal a céllal, hogy segítsék a fogyasztó könnyebb tájékozódását a kínálatban. „Másrészről POS eszközökön kommunikáljuk a Napozó Kisokosunkat, amely támpontokkal szolgál a tökéletes naptejet kereső vásárló számára.”

 

Előtérben a praktikusság és a védelem
A naptej fokozottan bizalmi termék, hiszen nagy a tétje, ha nem nyújtja a termék az ígért védelmet, ezért a fogyasztók ismert, évek óta jelenlevő márkákat részesítenek előnyben.
„A SunSave naptejek 1992 óta bizonyítják megbízhatóságukat, így a fogyasztók mindig nagy bizalommal fogadják termékújdonságainkat” – ismertette Horváth-Kelen Réka, a Dr.Kelen kereskedelmi és marketing vezetője, aki elárulta, hogy az idei év újdonsága a SunSave termékcsaládban az aeroszol napspray gyermekek (F50+) és felnőttek (F30) számára, amely a korábbi napspraynél is praktikusabb használatot biztosít.
A SunSave F6 bronzolajat a nap szerelmeseinek ajánlják, akik már tavasztól folyamatosan barnulnak és szeretik a bronzosan csillogó bőrt. A SunSave F30 és F50+ gyermek naptej az érzékeny gyermek bőrnek is megbízható védelmet biztosít, vízálló összetételének köszönhetően pancsoláskor is véd. A SunSave NaturA napspray termékek védelmét a zöldkávékivonat természetes UVA szűrőanyaga támogatja és a bőröregedést is késlelteti.


Napozás után az Aloe vera és Panthenol tartalmú SunSave Napégés gél vagy a bőrnyugtató Allantoint tartalmazó SunSave Balzsam használata javasolt. Enyhítik a napallergia, napkiütés tüneteit, csökkentik az esetleges bőrpírt. Kiválóan alkalmasak a nap, a víz, a homok, a szél viszontagságainak kitett bőr hidratálására, intenzív regenerálására.
„Kiemelném még a SunSave F20 szúnyogriasztós termékünket, amely esetében a fényvédelem mellett a citronella illat ismert szúnyog- és kullancsriasztó hatása biztosítja a zavartalan napozást” – fűzte hozzá a kereskedelmi és marketing vezető, megjegyezve, hogy a Dr.Kelen ­minden napvédő készítménye bőrbarát összetételű, arcra is használható. A különösen érzékeny arcbőrűek számára kifejlesztették a SunSave F50+ Arcra naptejet. Emellett különféle faktorszámú krémek, sprayk is megtalálhatóak a SunSave termékcsaládban.

 

Tavasszal kezdődik a szezon
A napvédelmi termékek vásárlása esetén több szempontot is figyelembe kell venni, de az egyik legfontosabb a bőrtípus, hiszen minél fehérebb valaki bőre, annál magasabb faktorszámú termékre van szüksége, valamint nagyon fontos, hogy a termék megfelelő UV-A és UV-B védelmet nyújtson.
„A dm márkás termékeink nagy része egyébként nemcsak ezek ellen hatékonyak, hanem az infravörös A-sugárzással szemben is védik a bőrt” – mondta el Kanyó Roland, a dm marketing- és PR menedzsere.
„A nyári szezonban továbbra is széles körben kínáljuk a napozókat az egész család számára, azonban idén egy újdonsággal jelentkezünk: a kifejezetten férfiak számára kifejlesztett SUNDANCE MEN dm márkás termékcsaláddal – napozó sprayjel, napozó géllel és napozó fluiddal” – ismertette Kanyó Roland.
A marketing és PR menedzser megemlítette, hogy a kisgyermekes családok körében nagyon népszerűek a napozó roll-onok és a pisztolyos napozó sprayk, melyeknek egyszerű a használata, illetve szívesen választják a legkisebbeknek szánt babylove napkrémeket. Mindemellett szerepel a szortimentben néhány speciálisan a sportoláshoz kifejlesztett termék, ezek spray állaguknak köszönhetően gyorsan felvihetők a bőrre.


„Vásárlóinknak többféle napozás utáni terméket kínálunk, például a napozás utáni balzsamot, a sprayt vagy a gélt. Preventív hatású termékek nem jellemzők a kínálatban, azonban a széles naptej választék mellett trendi nap­szemüvegeket is kínálunk, amelyek nagyon keresettek” – árulta el Kanyó Roland.
A dm 2011 óta minden tavasszal társadalmi felelősségvállalás programja keretében hívja fel a figyelmet a napvédelem fontosságára.
„A programmal az a célunk, hogy a kiskorú gyermekeket és a pedagógusokat egyaránt megtanítsuk arra, hogyan védekezzenek, amikor a gyermekek kint játszanak a napon” – hangsúlyozta Kanyó Roland. Az ovisoknak minden évben kreatív pályázatot ír ki a dm, mint megtudtuk, a kicsiket 2019-ben arra kérik, hogy játsszanak az árnyékukkal, és készítsenek kreatív árnyékrajzot. A dm a fődíjas óvoda játszó­terét felújítja, napvédelmi eszközökkel látja el, miközben minden pályázó intézmény naptejet és edukációs játékokat kap ajándékba.
„A pályázat mellett nyáron UV-ellenőr roadshow-t szervezünk, népszerű standokon látványos aktivitással hívjuk fel a figyelmet a napvédelemre, a dm UV-ellenőrei pedig naptejjel kenik be azokat, akik megfeledkeztek a bőrvédelemről” – egészítette ki a marketing és PR menedzser.

 

Napozás előtt, közben és után is
Az ALDI kínálatában az utóbbi években jelentős mértékben növekedett a non-food termékek aránya, amely a kozmetikai termékeket is érinti.
„Egyre több vásárló választja magas minőségű saját márkás termékeinket. A napozószerek Ombia Sun márkanév alatt találhatóak üzleteinkben” – ismertette az ALDI. Mint megtudtuk, a diszkontlánc kínálatában a klasszikustól kezdve a speciális igényekig szinte minden megtalálható, hiszen van naptej, spray, tubusos és szórófejes változat, alacsony és magas faktorszámú, normál, vagy érzékeny bőrre ajánlott termék.

A naptejek esetében nyárra a magasabb faktorszámú termékeket javasolja az ALDI. Ugyancsak kifejezetten a nyári szezonra javasolja a Tropical Feeling elnevezésű napvédőt, amely termék a karotin kivonata miatt hosszantartó barnaságot biztosít.
Az ALDI a napsütésben gazdag nyári időszakra nem csupán naptejeket, hanem a napozás utáni ápoló termékeket is ajánlja, amelyek a bőrápolást teszik teljessé: az Ombia Sun extra hűsítő gél Aloe verával elősegíti a bőr gyors regenerálódását napozás után, az Ombia Sun S. O. S. bőrápoló lotion használatával hamarabb megszűnik a napozás okozta bőrpír, az Ombia Sun bronz bőrápoló lotion rendszeres használatával tartósan megmarad a természetes és vonzó napbarnított szín. A Protect&Tan napozóspray is tartalmaz olyan speciális összetevőt, mely elősegíti és gyorsítja a barnulási folyamatot.


„2019-ben az egyik újdonságunk egy kifejezetten az arcra kifejlesztett napvédő, amely 50 ml-es kiszerelésben 30-as napvédelemmel két típusban is elérhető és amely sminkalapozónak is alkalmas. Az ALDI Ombia sajátmárkájának részeként kapható lesz továbbá egy 150 ml-es kiszerelésű, hab állagú termék, amely szintén két típusban, egy klasszikus és egy gyümölcsös kivitelben lesz elérhető” – közölte az ALDI.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2019 áprilisi szám)