Úgy tűnik, a magyar grillezők számára nincs grillsütés majonéz nélkül, de teljessé teszi a grillpartit, ha a sültek mellé hagyományos és pikáns szószokat is kínálnak.

Fontos kiegészítők

A grillsütés ma már hazánkban is meglehetős népszerűségnek örvend kora tavasztól késő őszig. A grillezés eredeti jelentése szerint az ételt nyárson, rácson vagy rostélyon sütik meg, különleges helyzetekből adódóan végszükség esetén a sütésre alkalmas lehet a konyhai tűzhely is. Tekintve, hogy a házi grillezés – kertben, teraszon, balkonon – egyre népszerűbb, ma már számlálhatatlan lehetőség szolgál a fogyasztók számára, fűszerek, ételízesítők, nedves szószok terén is. A kiskereskedelmi forgalomban fellelhető hagyományos fűszerek helyett és mellett a feldolgozók kínálnak kész fűszerkeverékeket is, amelyeket egyaránt használhatnak a fogyasztók a grillhús fűszerezéséhez és a köret, illetve a saláta ízesítéséhez.
„Teljessé teszi a grillpartit, ha a sültek mellé pikáns szószokat kínálunk” – támasztotta alá a felmérés eredményét Varga Dóra dietetikus, aki elmondta, hogy a kiskereskedelmi forgalomban kapható sokféle ízletes mártás és szósz még zamatosabbá varázsolja a grillezett fogásokat.

Fűszerben gazdag

Varga Dóra szerint érdemes alapként natúr joghurtot használni (tejföl helyett), ezt minden fogyasztó kedvére ízesítheti zöldségekkel, fűszerekkel. „Az édes-pikáns fűszereket nem csak a gyerekek szeretik” – tette hozzá a dietetikus, megjegyezve, hogy a ketchupos és paprikás öntetek a kolbászos nyársak és húsgolyók nélkülözhetetlen kísérői.
A magyar ételízesítő piac egyik meghatározó vállalkozása, a kecskeméti székhelyű Univer Product Zrt. a grillszezonra is számos terméket kínál, hiszen fő termékei közé tartoznak a nyers, csípős magyar fűszerpaprikából készült darálmányok, krémek. A majonéz, mustár, ketchup és magyaros ételízesítő termékkategóriákban piacvezető Univer termékcsoportjai a nedves ételízesítők – majonéz, mustár, ketchup, salátaöntetek és asztali szószok –, magyaros ételízesítők – Piros Arany, Erős Pista, Haragos Pista, Gulyáskrém –, hagymakrémek, grillkrémek, sűrített paradicsom, zöldségkrémek, gyümölcslevek és gasztronómiai termékek közül több kifejezetten a grillezési szezonra ajánlott.
„Vannak fűszerkeverékeink négy féle ízben – Grill, Flekken, Magyaros és Gulyás -, amelyek forgalma a grillszezon indulásával látványosan megnövekszik” – ismertette az Univer Product Zrt. marketing vezetője. Bazsó Rita hozzáfűzte, hogy például a gyártó Chili és Barbecue asztali szószainak esetében is tapasztalható ez a forgalmi fellendülés. Illetve néhány éve megfigyelhető, hogy a ketchup és mustár kategóriára is érvényes a szezonális hatás.
Az Univer nagyon széles portfóliót kínál a vásárlóknak.
„Fenti termékeink kimondottan a grillezéshez passzolnak, de sok olyan ételízesítőnk is van, melyet elsősorban nem ehhez a szezonhoz kapcsolunk, fogyasztóink mégis szívesen kísérleteznek velük ebben az időszakban is” – jegyezte meg Bazsó Rita, aki példának említette az Erős Pistát és a Piros Aranyat, amelyek az ízesítésen túl a húsok pácolására is kiválóan alkalmasak.

Az asztal kincsei

Varga Dóra dietetikus szerint a grillhúsok első számú köretei a grillezett zöldségek – nyáridőben a számtalan változatban elkészthető saláta –, de bízvást kipróbálható a fóliá­zott burgonya is. „A köreteket és a salátákat is érdemes ízesített, fűszerezett joghurttal, asztali szószokkal kínálni, de a hagyományos mustár, a majonéz és a ketchup sem hiányozhat egy grillpartiról.”
Bazsó Rita elmondta, hogy az Univer kínálatában a két asztali szósz mellett 7 féle salátaöntet található meg a portfólióban a klasszikus Ezersziget, Cézár vagy Kapros ízektől kezdve a pikáns Mézes-Mustáros vagy Joghurtos-Medve­hagymás önteteken keresztül a Fokhagymás vagy Tzatziki dresszingig.
„Ahogyan minden nemzetnek, úgy nekünk is megvannak az alap ízeink, standard ízharmóniáink” – hangsúlyozta az Univer marketing vezetője, aki úgy látja, hogy a magyar fogyasztók fogékonyak az újdonságokra, de ugyanakkor az is fontos, hogy a különböző népek konyháiban visszaköszönjenek azok az ízek, amelyek közel állnak a magyar ízléshez.
„Még egy újdonságot tartogatunk a szezonra, ez pedig a salátaöntet és asztali szósz vonalunk külső megújulása” – említette Bazsó Rita, hozzáfűzve, hogy mindazon túl, hogy az üveg formája változik, a címke is fiatalosabb, lendületesebb design-t kap.
Az Univer aktivitása a tavaszi szezonban is minden fogyasztóra gondol: mint megtudtuk, a ketchup termékek esetében május 31-ig folytatódik a tavaly megkezdett Star Wars-játék. A majonéz kategóriában egy új kommunikációt indítottak el március közepén: régi korokat idéző falvédő szövegek kerültek fel a flakonos termékek címkéjére, emellé társítottak egy kreatív játékot, ahol a fogyasztóik megtervezhetik saját falvédőjüket.

 

(TERMÉKMIX - 2017. áprilisi szám)