A régi mondást, miszerint a szépségért szenvedni kell, ma már nem kell egészen komolyan venni, hiszen az innovatív, mindenre megoldást nyújtó bővülő termék­kínálat jóval kíméletesebb megoldásokat kínál a fogyasztók számára. Nem csökken a fogyasztói érdeklődés a szépségápolási kategóriába tartozó arctisztítók iránt.

A tél alaposan megviseli az arcbőrt; a hidegben a bőr zsír- és verejtéktermelésének csökkenése miatt hiányoznak az öntisztulásához és karbantartásához szükséges anyagok. Ezzel együtt hiányzik télen a bőr regenerálódását serkentő napfény is. Ezért különösen fontos a megfelelő bőrápolás. A téli arcápolás első teendője természetesen a bőrfelület megtisztítása az elhalt hámsejtektől, a zsíranyagoktól, a sóktól és a szennyeződésektől. A száraz és érzékeny bőrűek azonban óvakodjanak a szappanos lemosástól. Számukra arctisztító tej ajánlható, mert káros zsírveszteség nélkül lazítja fel a bőrről eltávolítandó szennyeződéseket. Ezt a műveletet egészíti ki az arcvíz, amely a bőr pórusainak összehúzásával pezsdíti azt és javítja az izomtónust.
A tisztítást követően a bőr regenerálódását elősegítő anyagokat kell alkalmazni. Ezek közül leginkább megfelelnek erre a célra a hidratáló krémek, amelyek egyszerre gondoskodnak a bőr optimális víz- és zsírtartalmának fenntartásáról. Különösen előnyös, ha a hidratáló krém biológiailag aktív anyagokat és vitaminokat is tartalmaz.

 

Eredményesség és bőrvédelem

Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője elárulta, hogy az arctisztítók piacán még mindig a micellás lemosók hódítanak. Mint megtudtuk, a tavalyi év során még többen választották a micellás technológiát alkalmazó termékeket. Azonban ennél is nagyobb növekedést tudott elérni az arctisztító gél szegmens. A NIVEA portfólióján belül megtalálhatóak a micellás vizek, a (vízálló) szemfestéklemosók, tonikok, arclemosó tejek, arctisztító kendők, arclemosó gélek egyaránt.

„A NIVEA arctisztítói között is évek óta megfigyelhető a micellás lemosók előretörése. A tavalyi év során sem volt ez másként, a micellás termékek eladása az egyik legjobban fejlődő terület lett a márka termékei között is. A NIVEA arctisztító kendők eladása a piaci ütemnél jelentősen jobban tudott növekedni” – ismertette Jáger Melinda, ­megemlítve, hogy a két arctisztító szegmens sikerét magyarázza a ­NIVEA MicellAIR Expert termékcsalád 2018-as bevezetése. Az értékesítési vezetőtől meg­­tudtuk, hogy a két micellás lemosó és az arctisztító kendő a tartós, akár vízálló smink hatékony eltávolítójaként lett pozícionálva a piacon. Ez azért is testhezálló szerep a márka számára, mert a szemfestéklemosók aránya a teljes portfolión belül jelentősen a piaci átlag felett helyezkedik el, tehát a fogyasztók bíznak a NIVEA hatékony sminkeltávolításában.

„A fogyasztói igények között megtalálhatóak olyan termékelőnyök, mint a tökéletes, 100%-os sminkeltávolítás, a nem irritáló, kíméletes és tápláló összetétel, mely alkalmazható a szemeken és az ajkakon egyaránt. A kellemes illat mellett a fogyasztók számára fontos, hogy a termék vagy bőrtípus specifikus, vagy minden bőrtípusra alkalmas legyen” – fogalmazott Jáger Melinda, hozzátéve, hogy méret szempontjából megoszlik a preferencia, a kisebb kiszerelést például utazáshoz választják, míg a nagyobb kiszerelést otthon használják. Mint megtudtuk, a fogyasztói elvárásoknak ­megfelelően piacra lép egy új kéttagú termékcsaláddal a Beiersdorf. A rózsa­vizes, micellás technológiára épülő lemosók gyengéden távolítják el még a vízálló sminket is, miközben tisztítják és ápolják a bőrt. „A NIVEA Kétfázisú Rózsavizes Micellás Víz alkalmas az arc, szem és ajkak tisztítására. Összetevői között meg­találjuk az olajat és a rózsát a micellás vízen túl. Az arctisztító gélek piacának erősítését szolgálja a NIVEA Rózsavizes Micellás Arclemosó Gél bevezetése, mely a NIVEA első micellás arclemosó géljeként kerül a polcokra. A lemosó szintén használható az arc teljes területén, a szemen, illetve az ajkakon is” – ismertette Jáger Melinda.

 

Arctisztítók az igények szerint

„Nagyon fontos a smink eltávolítása lefekvés előtt, hiszen ennek hiányát a szempilláink és szép arcbőrünk bánhatják! A megfelelő és irritáció nélküli tisztításhoz olyan termékeket ajánljunk, melyeket kifejezetten a szemkörnyék megtisztítására fejlesztettek ki, például a micellás arctisztítókat, vagy a szemfestéklemosókat” – hangsúlyozta a Beiersdorf értékesítési vezetője. A smink erősségétől függ az, hogy milyen termék tudja gyengéden, de mégis hatékonyan eltávolítani azt. Gyenge smink, tehát világos színű szemhéjfesték vagy szemceruza óvatosan eltávolítható egy olajmentes termék segítségével is, míg a vízálló smink lemosásához olajat tartalmazó termékekre lesz szükség. Ilyen például a NIVEA Kettős Hatású Szemfestéklemosó, vagy a NIVEA Expert Szemfestéklemosó.

Az orcán, orron, homlokon és állon lévő smink egyszerűen eltávolítható törlőkendővel vagy lemosóval. A fiatalokat egyre inkább foglalkoztatja a levegő szennyezettsége, annak negatív hatása az arcbőrre, illetve az, hogy hogyan tud védekezni ez ellen. Mint megtudtuk, az ő igényeiknek megfelelően jött létre a NIVEA Urban Skin termékcsaládja.

Az új tisztítók segítenek mélyen tisztítani és mattítani a bőrt, míg az arcápolók akár 48 órán keresztül hidratálják a bőrt, antioxidatív ápolást nyújtanak használója számára, így a bőr saját védelmi rendszerét erősítik. A férfi arctisztítók a férfi arcápolás kis szegmense, de forgalma és részesedése folyamatos dinamikus növekedést mutat.
„A 35 év alatti férfiaknál fontosabb az arctisztító szegmens, mint az arckrém. Ezt az igényt szolgálva jött létre a NIVEA MEN Deep Arc-és Szakálltisztító Gél, mely alaposan tisztítja az arcbőrt és a borostát vagy a rövidebb szakállat” – jegyezte meg Jáger Melinda.

arctisztito40213019 l

 

Előtérben a hatékonyság és az alaposság

Kanyó Roland, a dm Kft. marketing- és PR menedzsere úgy látja, hogy az arctisztító termékektől a vásárlók leginkább a hatékony sminkeltávolítást és a kíméletes, ám alapos tisztítást várják el. Mint megjegyezte, a fogyasztók részéről az ma már „természetes” elvárás, hogy egy arctisztító kíméletes legyen és táplálja a bőrt. „Pár éve robbant be a micellás víz kategória, ez azóta is töretlen siker.
Továbbá az aktív szenes hatóanyag nagyon népszerű a vásárlók körében” – ismertette Kanyó Roland, megemlítve, hogy a tavalyi évben a maszkok tudtak nagyot nőni, számtalan típus jelent meg a polcokon. Ezek között már nem ritka az ápoló, tisztító, radírozó hatású maszk sem, különböző egyedi kiszerelésekben. Az elmúlt évben a bőrradírok forgalma növekedni tudott, ami kicsit köszönhető a maszkoknál már bevált tasakos kiszerelésnek.
Az arctisztító tejek, tonikok forgalmát a micellás vizek kissé „kannibalizálták”, a micellás víz viszont töretlenül sikeres a vásárlók körében.

 

Kínálat az egyéni igények számára is

„Természetesen a Balea portfólióban mind az arclemosó tejek, tonikok, micellás vizek és sminklemosó termékek megtalálhatóak. Ezeket kiegészítve jelen vannak a nedves arctisztító kendőink is, amik használata sportoláskor, utazáskor nagyon praktikus” – árulta el Kanyó Roland, megemlítve, hogy mindegyik termék kapható a különböző bőrtípusnak megfelelően (száraz, normál, zsíros bőrre is) és van egy ultra sensitive termékcsalád a különösen érzékeny bőrű hölgyek számára. A Baleán kívül idén két új arcápolási márka jelent meg a polcokon, a LVLY termékcsalád, melynek fő hatóanyaga a manuka méz és a MOY.
A tinédzserek számára jellemzően a problémás bőrre való termékek szólnak. Mint megtudtuk, sok esetben a szülők szerzik be ezeket a termékeket a gyermekeiknek. Ebben a szegmensben is az aktív szenes termékek képviselnek egy új vonalat.

„A fiataloknak nagyon fontos az innováció, hiszen ez a korosztály nyitott minden újdonságra. Legyen szó egy limi­ted edition termékről, egy új típusú kiszerelésről, vagy új hatóanyagról, amivel a maszk szegmensben találkozhatunk a leginkább. Ezeknek a terméknek az ára és a kiszerelési mennyisége alkalmas a kísérletezésre. Egy nagyobb és drágább arckrém esetében azért már megfontoltabb döntés áll a vásárlások hátterében” – említette a marketing és PR menedzser.

A férfiaknak szánt termékek pár évvel ezelőtt jelentek meg a piacon, de a férfiak egyre tudatosabbak az arcápolás, arctisztítás területén.
„A férfiak elsősorban könnyen kezelhető arctisztító géleket részesítik előnyben – jegyezte meg Kanyó Roland, hozzáfűzve, hogy a dm-ben kapható dm márkás Balea men termékek úttörők ezen a területen, többféle igényt kielégítő arctisztító kapható az üzletekben.

 

(Termékmix magazin – 2019 február)