A globális környezeti fenyegetések korában az éghajlatvédelem és a környezetszennyezéstől való védelem a SPAR Magyarország fenntartható fejlődési stratégiájának egyik pillére lett.
Bővebben: Ki mit tesz a környezetért? – SPAR Magyarország – A fenntartható fejlődés jegyében
A friss zöldség és gyümölcs egyre inkább kulcsszerepet játszik az üzletek kínálatában – derül ki egy nemzetközi felmérésből. A friss áruk iránti igény Magyarországon is egyre nő, a hazai termelők is képesek megfelelni a megnövekedett mennyiségi és minőségi követelményeknek, de a tárolási kapacitások hiánya sok esetben gondot jelent. Ledó Ferenc, a FruitVeB – Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet elnöke szerint a magyar vásárlók nemcsak a friss árut, de a magyar terményeket is előszeretettel keresik.
Az ajándékozást emelné magasabb szintre a Cinq Filles Budapest nevű magyar vállalkozás, amely prémium kategóriás édességeket értékesít elegáns csomagolásban és a Budapesthez köthető ajándékok piacán meglévő hiányt szeretné pótolni szolgáltatásával. A koncepció alapja a dizájn, a minőség és az egyedi megjelenés volt, ügyfeleik között budapesti és külföldi luxushotelek, valamint a budapesti és a bécsi repülőtér is megtalálható. Két budapesti boltjuk mellett online értékesítéssel is foglalkoznak, a jövőben pedig franchise rendszerben szeretnék értékesíteni a modellt külföldön és szeretnék világszerte ismertté tenni a márkanevet – mondta a Termékmixnek adott interjújában Szentgyörgyi Katalin, ügyvezető.
A tipikus angol élelmiszereket kedvelő budapestiek számára idestova egy évtizede fogalom a Tátra utcában található British Store. A delikátesz boltban minden megtalálható, ami brit, legyen az kiváló Cider, sós-ecetes chips vagy éppenséggel Union Jack hűtőmágnes. A talpalatnyi Egyesült Királyságot Kozma László üzemelteti, aki 2013-ban Győrben is nyitott egy, a budapestihez megszólalásig hasonló élelmiszerüzletet. A British Store tulajdonosával, az anglománok Mekkájának tekinthető élelmiszerboltok jelenéről és jövőjéről beszélgettünk.