Az online kiskereskedelem, és azon belül is az FMCG értékesítése fejlődött a leginkább a pandémiás időszak alatt. A GKI felméréséből kiderült, hogy tavaly ebben a szektorban a 2019-ben indult Kifli.hu bonyolította a második legnagyobb forgalmat Magyarországon. A viharsebességgel fejlődő fiatal cég most megnyitja kapuit és tárt karokkal, valamint egy egyedülálló együttműködési lehetőséggel várja a hazai kistermelőket.

A Kifli.hu magyarországi indulása óta elkötelezetten támogatja a hazai kistermelőket. A vállalat célja, hogy mindenki számára a lehető legjobb minőségű hazai zöldséget, gyümölcsöt és húsárut tudja biztosítani, ezért a kistermelőkkel és beszállítókkal még szorosabbra fűzi az együttműködését. A program részleteiről június 8-án egy online sajtó­tájékoztatón beszélt a cég.


„A Kifli.hu-nál tudjuk, hogy nem csak a vásárlókat szükséges támogatni és magas szinten kiszolgálni, hanem a kistermelőknek és beszállítóknak is ugyanolyan prémium szolgáltatást kell nyújtanunk. Célunk, hogy termékeink egyedülállóan frissek és egészségesek legyenek, mellyel így magasabb minőségű termékeket kínálhatunk majd a vásárlóinknak” – tudtuk meg Klekner Petertől, a Kifli.hu hazai ügyvezetőjétől.
A Kifli.hu kínálatában szereplő friss áru értékesítési aránya pillanatnyilag 45%. „Igen, ez a program is arról szól, hogy itt nem szeretnénk megállni, hanem célunk, hogy a hazai termékek arányát a portfóliónkban tovább növeljük. Sokszor előfordul, hogy rákényszerülünk az importra, de keressük a lehetőségeket, a magyar termelőket, hogy ez az arány átforduljon és növekedjen” – árulta el Szabó Réka, a Kifli.hu kereskedelmi igazgatója.
A cég jelenleg körülbelül 400 ­magyar termelővel dolgozik, de ezt a számot szeretné tovább növelni. Erre most tökéletes is az időzítés, hiszen a Kifli.hu pont egy mérföldkő előtt áll, éppen bővíti a raktárát, ami így egy-két hónapon belül lehetővé teszi a frissáru-szortimentjük bővítését.
Mint felelős, és a fenntarthatóságot szem előtt tartó kiskereskedőnek nem titkolt célja az, hogy a vásárlói szuper friss, hazai termékeket fogyasszanak, ezért igyekeznek őket minden eszközzel erre ösztönözni. „Ahhoz, hogy növelni tudjuk a magyar termékek részesedési arányát a mi értékesítésünkben, támogatunk kell a hazai termelőket, hogy velünk együtt tudjanak növekedni. Egy nyílt, transz­parens, megoldásfókuszú együttműködés során növekedési perspektívát is kínálunk nekik. Segítünk a cégük, márkájuk, ­termékeik ismertségének növelésében, ­illetve ­abban, hogy minél kevesebb időt és energiát pazaroljanak adminisztrációra vagy szervezésre. Ezeket az erőforrásokat tartsák meg arra, amit igazán szeretnek, amiben igazán jók, a produktum előállítására” – mondta el a kereskedelmi igazgató.
A június elejei sajtóeseményen Kovács Zoltán békés megyei dinnyetermelő elmondta, hogy az a gyümölcs, amit reggel betakarít, 8–9 óra elteltével már a vevőnél lehet, ami egy egyedülálló dolog mind a termelő, mind a vevő számára, hiszen a szakmánkban az egy nagyon sarkalatos kérdés, hogy a zöldség, gyümölcs minél hamarabb jusson el a vásárlóhoz, mert egy nagyon jó minőségű termék is, ha sokáig van raktározva, sokára van kiszállítva, mire a vásárlóhoz kerül, veszíthet a minőségéből.
Héver Tímea az Alemitta Beregi Csirke megálmodója a kezdetektől fogva beszállít a Kifli.hu-hoz. Nagyon elégedett az együttműködéssel, mert így lehetőségük nyílik az ország különböző területeire a minőségi, kistermelői termékeket iránt érdeklődők széles köréhez eljuttatni termékeiket, és megismertetni a vásárlókat a fenntartható gazdaságból származó élelmiszerek világával.
„Az együttműködés számunkra azért is kiemelten fontos, mert a Kifli.hu beszerzői csapata figyelembe veszi, hogy a csirkék felneveléséhez mennyi időre van szükség és a kölcsönös együttműködésnek hála, nem kell kompromisszumokat kötni az állatok nevelésében és a feldolgozott áru értékesítésében, így mindig a legjobb minőséget tudjuk biztosítani” – mondta el Héver Tímea.
Hunyadi István a FruitVeB, a magyarországi zöldség-gyümölcs ágazat EU által is elismert szakmaközi szervezetének képviselője szerint is kiemelten fontos a Kifli.hu támogatói együttműködési lehetősége.
„Az látszik azért a kereskedelemben, hogy a kisebb szereplőknek nehezebb helyzete van a piacon. Ha ez a program elindul, nagy segítség lesz a kistermelőknek, akik nehezebben jutnak piachoz, akiknek a Kifli.hu ezt a biztonságot megteremtheti” – mondta a képviselő.
„Amire a beszállítói partnerek esetében kiemelten odafigyelünk, az a termék minősége, de ezzel kapcsolatban nem szokott gond lenni a kistermelőknél, ők nagyon jól tudják, hogy a fogyasztónak mi kell, a minőség mondhatni konstans. Ami kicsit gondot szokott okozni, az a volumen tervezés, hogy a kereslet magasabb, mint a kínálat. Időszakosan is be lehet kerülni hozzánk, hiszen vannak szezonális és alkalmi termékeink is, vásárlói szempontból szoktuk megvizsgálni, mi érdekes. Minden bejöhet, van egy kapacitási limit, de azt nem szoktuk túl gyakran elérni. Ami kiemeltebben érdekes lehet, az a friss áru, a hús, a tejtermékek, de gondolkozunk most magyar sörökön is. Az az alapvető gondolatunk, hogy aki egy országban belép a csoportunkba, az ugyanúgy ki tudja használni a több országba való szállítás lehetőségét is. Ez elsősorban termelési kapacitási kérdés, de az lenne a célunk, hogy nőjenek velünk együtt a beszállítóink is” – tudtuk meg az ügyvezetőtől.

Hogyan tudnak a termelők csatlakozni?
A potenciális új beszállító kitölt egy kapcsolatfelvételi adatlapot, amire mindössze 1-2 percet kell szánnia, mert csak a legszükségesebb kontakt adatokat tartalmazza, valamint azt, hogy milyen termékkörben ajánl nekünk együttműködést. Ezt a https://kifli.hu/targy/kistermeloi-egyuttmukodesi-program weboldalon tudja megtenni, ahol egyébként minden szükséges információt meg is talál. Ez az adatlap az illetékes beszerző postaládájában fog landolni, aki hamarosan fel fogja venni vele a kapcsolatot, hogy ­további részleteket tudjon meg róla, a termékről és a cégről.
A Kifli.hu mindent megtesz azért, hogy ez a leggyorsabban és legtámogatóbban menjen végbe és ha a kategóriamenedzser úgy értékeli az első beszélgetések alapján, hogy a termék jó, igény van rá és megfelel a minőségbiztosítási alapkövetelményeknek, tehát minden egybevág, akkor megtörténhet a szerződéskötés és az első rendelés leadása is. Az alapszabályok, aminek meg kell felelni a weblapon található ­microsite-on olvashatók. A Kifli.hu-nak semmilyen addicionális elvárása nincs a kistermelőkkel szemben. „Magyar jogszabályi környezetben dolgozunk, így ezen előírásoknak megfelelően kell tevékenykedni, csak ellenőrzött forrásból származó, megbízható élelmiszert forgalmazhatunk. Azt gondolom, hogy a lehető legrugalmasabb együttműködést kínáljuk, ami itt, Magyarországon elérhető a magyar termelők számára. Egyszerűen és jól szeretnénk dolgozni, hiszen az értékteremtésre törekszünk mi is. Akár együtt is nőhetünk fel, hiszen mi is egy induló vállalkozás vagyunk” – mondta el Szabó Réka, aki így foglalta össze a támogatási rendszer négy fő alappillérét:
1. Finanszírozás: A Roger pénzintézettel közösen egy egyedi finanszírozási konstrukciót alakítottunk ki, melynek köszönhetően akár már három napon belül ki tudjuk egyenlíteni a számlákat, amivel talán csökkenthető a partnerek anyagi kockázata, ezzel támogatjuk a munkájukat és a tervezhetőséget.
2. Marketing: Ha megvan a termék, értékesíteni kell. Marketingre pedig mindenkinek szüksége van, még a legkisebbeknek is. A Kifli.hu ezen a ponton is felajánlja a támogatását a webáruház minden lehetséges kommunikációs csatornáján. Edukálni is szeretnénk a nálunk vásárlókat és segíteni őket megérteni, hogy miért jobb a hazai, a fenntartható, az újrahasznosított, a bio és az egészséges – erre egy edukációs platformot, eszközt is kínálunk.
3. Logisztika: A kis induló vállalkozások sokszor nem tudják, hogyan induljanak el, hogyan tud a legprofibban eljutni a termék a kiskereskedő raktárába, ehhez milyen feltételek szükségesek (pl. csomagolás, fuvarszervezés). Igyekszünk tanácsot, kontaktokat, adni és együtt megkeresni a megoldást.
4. Adminisztráció: Az adminisztrációs terheket is igyekszünk levenni a partnerek válláról. Létrehoztunk egy rövidített kistermelői szerződést, ami gyakorlatilag minden szükséges együttműködési részletet tartalmaz, mindössze két oldalban.

A Kifli.hu jövőbeli terveit illetően Klekner Peter elmondta, hogy a növekedés a fő céljuk, hiszen Budapest környékén még nem használták ki az összes lehetőséget. Nyáron biztosan többet fognak nyitni a Balaton felé, és lehet, hogy lefednek még a Budapest–Balaton útvonalon egy nagyvárost vagy még egy tavat. Hosszabb távon több város felé szeretnének nyitni, de arra logisztikailag és raktári szinten is fel kell még készülni.

 

(TERMÉKMIX Magazin – 2021. júniusi szám)

BELELAPOZOK