Az új digitális technológiák a hiperperszonalizált kozme­tikumok megjelenését jelentik. Jelenleg a kozmetikai termékeket speciálisan a vásárló számára a bőrtípushoz, környezetéhez vagy kívánságaihoz illeszkedő össze­tevőkkel tervezik. Ez hatást gyakorol a kozmetikai ipari gyártók attitűdjének változásaira.

Maxime Garcia-Janin, a Sillages Paris start-up vállalko­zás vezetője (amelyben a L’Oréal részvényt vásárolt), egy algoritmus segítségével online személyre szabott parfümöket kínál. A premier után csupán egy évvel (és reklám nélkül) már néhány ezer vásárlójuk van Franciaországban és Nyugat-Európában. A vállalkozó szeretné kiterjeszteni tevékenységét az USA-ra 2019 második felében. A cég versenyképes árakat kínálhat, mivel csak a világhálón árusít, és takarékoskodni tud a promóción, helyette rejtett marketingtechnikákat alkalmazva olyan közösségi oldalak közvetítésével, mint az Instagram.
Garcia-Janin véleménye szerint egyre több fogyasztó használ elég drága és standard parfümöt, és ez a jelenség nem csak az Y generációra vonatkozik. Az ő vásárlói átlagban 29 évesek, de 30 százalékuk negyven év fölötti.

hiper2

 

Az egész kozmetikai szektornak szembe kell néznie a fogyasztói igények átalakulásával, akik a tömeges megközelítéstől az egyedi felé fordulnak. A forradalom a nem szabványos csomagolással és a kozmetikai termékek választékának növekedésével kezdődött. Most, néhány év után, a trend a végletes perszonalizáción alapszik.
Több modell együttműködéséről van szó. Léteznek jellegzetes, „saját készítésű” kozmetikumok, amelyeknél a fogyasztók olyan új piaci szereplők, mint pl. az American Beauty vagy a francia Loli Aroma-Zone által létrehozott felületek és összetevők alkalmazásával saját kozmetikai termékeket állítanak elő. De a perszonalizáció a helyhez kötött értékesítési pontokon, ahol az ismert márkáknak nagyobb a befolyása, szintén virágzik.
Különösen a sminkkészítés terén, ahol az alapozókat és egyéb sminktermékeket a helyszínen ezernyi kombinációs lehetőséget kínáló, kis stúdiókban elő lehet állítani. Ilyen modellt ajánl például a Lancôme (L’Oreal) „privát alapozója” esetén, és ugyanez mondható el a dél-koreai Etude Dom márkáról (Amore Pacific Group).

A jövőben az iparág számára a legnagyobb kihívást a hiper­per­szo­nalizáció fogja jelenteni, amely magában foglalja a gyártás és logisztika rendszerének mélyreható változásait is.
A kozmetikai szektor kisebb szereplői számára ez nehezebb feladat lesz, mert gyorsan kell fejlődniük, és ezzel egyidejűleg biztosítaniuk kell a hatékony szállítást, mivel a vásárlók elvárják, hogy a termék szinte azonnal elérhető legyen. Szakértők szerint további akadályt jelentenek az Euró­pában különösen szigorú kozmetikai szabályozások, mivel a gyártóknak igazolniuk kell, hogy nem használtak toxikus összetevőket.
A szabályozások nagyon szigorúak és a személyre szabott kozmetikumok gyártóitól több teszt elvégzését követelik, ami a magasabb árakra is hatással lehet.