Többnyire hazai alapanyagok felhasználásával készíti a legújabb, egészséges fogyasztási trendekhez illeszkedő snack termékeit a 100 százalékban magyar  tulajdonú családi vállalkozásként működő Szimita-Trade Kft. A cég White Snack és Fehértói Csemege márkáival és több üzletlánc saját márkás termékeivel is jelen van a hazai piacon, ezek legtöbbje allergénmentes gyártási eljárásokkal készül. Termékeik külföldön is kaphatók, de további cél az wxportpiacok bővítése. A Szimita-Trade Kft.-t vezető testvérpár egyik tagjával, Szilágyi Tamással beszélgettünk.

Ötven százalékot meghaladó mértékben bővült az elmúlt évben a hazai logisztikai és ipari ingatlanok piaca. A kereslet hatalmas, amit jól mutat, hogy gyakorlatilag nincs ma Magyarországon szabadon rendelkezésre álló bérelhető ingatlan.

Európában már komoly piaci részesedéssel rendelkeznek az üdítőitalok piacán a frissen préselt gyümölcs­levek és már Magyar­országon is látható, hogy egyre népszerűbbek ezek az egyébként magasabb ár­fekvésű termékek. A hazai piacon ugyan­akkor a multi­nacionális cégek túlsúlya miatt komoly kihívásokkal küzdenek a kisebb termelők.

Tovább drágultak az élelmiszerek idén februárban a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint, de a növekedés elmaradt a januárban mértnél. Éves szinten ismét a tojás ára nőtt leginkább, de januárhoz képest 9 százalékot meghaladó volt a csökkenés és a következő havi adatokra várhatóan hatással lesz, hogy márciusban a húsvéti időszak előtt tovább esett a tojás ára.

Megnyíltak a gyárak kapui, hogy ezzel is bizonyítsák, a negyedik ipari forradalom vívmányai, mint a mesterséges intelligencia és a termelési folyamatok digitalizációja már a hazai gyártásban is egyre több helyen fordulnak elő. Az élelmiszeripari cégek közül a Hell Energy és a Coca-Cola HBC mutatta meg, hogy néz ki ma egy modern gyár.

A hazai gyümölcstermelők 2017-ben közepes évet zártak, míg a zöldségtermelők az átlagnál jobb évvel büszkélkedhetnek. Így lehetne egy mondatban összefoglalni az elmúlt évet a zöldség-gyümölcstermelők szempontjából. Persze a kép ennél jóval árnyaltabb.

Glutén- és laktózmentes, hozzáadott cukor nélküli, még tartósítószer sincs benne, mégis édesség és nassolnivaló. Úgy tűnik, a Mentes Cukrászüzemben megtalálták a piaci rést és nagyüzemben gyártanak is. A termékválaszték impozáns – 57 különféle termékük van –, de épp ez állíthatja meg a további növekedést is.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek