A fröccskészítés nem hosszú és fáradságos, de kissé macerás módját egyszerűsítené le egy új termék, amely könnyen a szezon kedvence lehet. A fesztiválokon egyelőre nem találják majd meg a bulizók a fémdobozos fröccsöt, de a Balaton környéki, budapesti és győri kisboltokban érdemes lesz szétnézni.

A fiatalos élelmiszerek és italok a világ leggyorsabban ­növekvő termékcsoportja. Funkcionális termékként az energiaitalt főként szellemi és fizikai teljesítményt növelő hatása miatt fogyasztják.

Magyarország a harmadik legnagyobb pontytermelő ország Európában, afrikai ­harcsában pedig az elsők vagyunk. A hazai édesvízi halak exportja is jelentős: ­mintegy 30 millió eurót tesznek ki évente. A magyar fogyasztók mégis nagyon kevés halat esznek, és azt is leginkább karácsonykor. Miért ilyen drága – még egy ideig – a magyar hal és biztosan növelni fogja-e a fogyasztást az áfacsökkentés?

Bár alig van időbeli különbség a cseresznye és a meggy szezonjában, a termelés mennyiségében, piacukban és a fogyasztásukban annál inkább. A nagyobb volumenű meggytermelés számos gyermekbetegséggel küzd, melyek egy részéről május elején tárgyalt a szakma és a kormány.

Az élettempó, az étkezési kultúra és az online kereskedelem változásai mind ­hozzájárulnak a kisebb kiszerelések népszerűségéhez. Egy felmérés szerint a megkérdezett vásárlók 40 százaléka fogyaszt valamit menet közben. Talán az on-the-go hat ­napjainkban a leginkább a csomagolások piacára.

A modernkor világában egyre több időt töltünk a mobilok képernyője elé szegeződve. Ma már biztosan állíthatjuk, hogy a mobil nem másodlagos képernyő: a vásárló nem csupán itt kommunikál, hanem temérdek applikációt is használ a mindennapokban. Az FMCG piacon is egyre több cég jön rá: remek eszközt kaptak a márkaépítéshez. Mire érdemes figyelni az új alkalmazás tervezésénél?

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek