Innováció
Tipográfia

Milyen kávéfogyasztók a magyarok? Milyen innovációk jellemzők a kávégyártásra? Milyen fejlesztéseken megy át egy új kávétermék a végső íz eléréséhez? A legújabb innovációkról kérdeztük Papi Orsolyát, a Jacobs Douwe Egberts marketing munkatársát.

Noha nagy múltra tekint vissza, mégsem csak a hagyományokra támaszkodik a kávégyártás. A gyártók folyamatosan lépést tartanak a trendekkel, és fenntartják a figyelmet a termékek iránt.

A GfK Consumer Panel 2015 júliusa és 2016 júniusa közötti vizsgálatából kiderül, hogy egy magyar fogyasztó évente mintegy 11 852 forintot költ kávéra. A magyar felnőttek 85%-a kávéfogyasztónak vallja magát, többségük előnyben részesíti a klasszikus pörkölt kávét. A megkérdezettek 65 százaléka őrölt, pörkölt, 14 százaléka instant, 26 százaléka pedig 3in1 változatot iszik (utóbbi is in­stant kávé cukorral és tejporral). A statisztikákból kiderül, hogy folyamatos az innováció, és a fogyasztók minden kívánságát igyekeznek kielégíteni a gyártók. Papi Orsolya, a Jacobs Douwe Egberts marketing munkatársa elárulta, hogy ma már a „régi, szép idők” kávéházi hangulatát és a „fekete” ízét otthoni környezetben is át lehet élni.

» A magyar fogyasztók milyen kávékészítők és -fogyasztók?

A kávézás hagyományainak kialakulása hosszú évekre nyúlik vissza. Nemcsak a legkedveltebb reggeli itallá vált, hanem a társasági élettel is összekapcsolódott, az európai kávéházak már az 1600-as években kínálták kávékülönlegességeiket. Ahogyan egyre nagyobb tért hódított a kávézás szertartása, a fogyasztók otthonába is beköltözött, hiszen alig van ember, aki ne szeretné a kávé elkészítésének folyamatát, magával ragadó aromáját és végül ízléses tálalását a gusztusos kávéscsészékbe.

Kutatások bizonyítják, hogy a szemes kávét főző háztartási automata gépek és a kapszulás készülékek megjelenése ellenére a magyar fogyasztók nagyrésze a klasszikus „kotyogós” kávé­főzőben készíti el a kávéját mind a mai napig. Az Omnia márka összes őrölt-pörkölt kávéja ehhez a masinához is tökéletes szemcsenagyságot biztosít a harmonikus ízélmény érdekében.

» Mit ajánl a fogyasztóknak, mi alapján, hogyan vásároljanak kávét?

Fontos, hogy ismerjük saját ízlésünket, a testes, keserű ízű kávét kedveljük leginkább vagy a fűszeres, fás ízvilág áll hozzánk legközelebb, netalántán a gyümölcsös kissé savas kávét szeretjük a legjobban? A csomagolásokon általában megtalálható egy rövid tájékoztató, melyben minden gyártó igyekszik a legjobban beazonosítható leírást adni arról, mi lapul a csomagban. Az sem mindegy, hogyan isszuk a ­kávénkat. A magyarok többsége tejjel és cukorral egészíti ki az eszpresszóját, ami mind módosítja a végleges ital ízét. Végül, de nem utolsó sorban, fontos, hogy milyen hatást várunk el a kávétól. Ha szeretnénk „felpörögni” egy unalmasnak ígérkező előadás előtt, vagy nem aludtunk túl jól az éjszaka, érdemes egy magasabb koffeintartalommal rendelkező erős kávét választani, de ha késő délután lazítanánk pár percet, akkor akár koffeinmentes változat mellett is dönthetünk.

» A kávégyártásra jelenleg milyen innovációk jellemzők?

Kétségkívül az egyadagos kiszerelésű termékek jelentik a legnagyobb innovációt napjainkban, azonban a piaci részesedésük még mindig alulmarad a szemes és őrölt-pörkölt kávéval szemben. Ennek magyarázata részben az, hogy a magyar vásárlók otthonaiban, ha meg is találhatók az automata kávégépek, a hétköznapokban mégis a kotyogóst választjuk. A 100% arabica kávék egyre elterjedtebbek Magyarországon is, elsősorban a prémium szemeskávék világában, ezért döntöttünk úgy, hogy a Baristát az őrölt-pörkölt szegmensbe illesztjük be. Így az elektromos és nagy nyomással működő kávéfőzők nélkül is minőségi tiszta arabica kávét ihatunk bármikor, akár otthon is!

» Hogyan jellemezné az Omnia Baristát, amelynek nevében is szerepel a kávéfőzés mesterére való utalás?

A kávé blend-ek összeállítása igen nagy szakértelmet igényel. Az Omnia termékcsalád tagjai különböző arányban tartalmaznak válogatott arabica és robusta kávészemeket, a megfelelő ízélmény és koffeintartalom elérése érdekében. Az Omnia kávémesterei a Barista receptúrájának megalkotásakor főként közép- és dél-amerikai termőterületekről (Kolumbia, Brazil, Honduras, Kenya) származó, magas minőségű arabicát válogattak össze oly módon, hogy azok harmonikusan illeszkedjenek egymáshoz, mégis izgalmas ízvilágot biztosítsanak, és hogy a legintenzívebb, és kategóriája egyik legízletesebb kávéját készítsék el.

A kávészemeket kíméletes pörkölésnek vetik alá, megőrizve a kávé eredeti aromáját, így a piros bogyós gyümölcsökre és eperre emlékeztető ízjegyek is megmaradnak. Igazán kellemes és gazdag ízvilágú 100% tiszta arabica kávé. Mindennek ellenére a magyar piacon szinte egyedülálló ár-érték arányban kapható ez a prémium kategóriás termékünk.

» Miben különbözik az új Omnia Barista a már ismert Omnia termékektől?

A Jacobs Douwe Egbertsnél igyekszünk minden fogyasztói igényt kielégíteni, ezért széles a termékpalettánk. Az Omnia brand lassan 50 éves születésnapját ünnepeli, és ez idő alatt tömérdek fejlesztésen vagyunk túl, mind ízvilágban, mind arculatban. Az Omnia Classic a karakteres íz kedvelőinek legjobb választása, a tavaly bevezetett Espresso a testes, olaszos pörkölésű kávé szerelmeseinek lett kifejlesztve, míg a Silk egy selymesebb kávéélményt nyújt, és van koffeinmentes Omnia kávénk is a palettán, az Evening. Idén az Omnia GOLD mellett még egy új terméket sikerült bevezetnünk a piacra: az Omnia BARISTA-t, melyre méltán büszkék vagyunk. A legszembetűnőbb különbség az összetétele, amely 100% tiszta minőségi arabica kávé, s pörkölési paraméterei is az aromák megőrzése érdekében kíméletesebbek. Ezáltal tán a legaromásabb, leg­gyümölcsösebb kávénkat sikerült megalkotni a palettán.

» Milyen fejlesztésekkel érték el a Barista végső ízét?

Cégünk nagyon széles portfólióval rendelkezik szerte a világban, és ennek jelentős százaléka tiszta arabica. Kávé­szakértőink és termékfejlesztőink a magyar marketing csapat­tal szorosan együttműködve alakították ki (véleményünk és a kutatások szerint is) a magyar ízlésnek legjobban tetsző Omnia Barista prémium kávét, amely a tudatosan csak arabica kávét fogyasztó vásárlók elvárásainak is maximálisan eleget tesz. Az őrölt-pörkölt kávéknál már jól bevált vákuumcsomagolást alkalmazzuk, ami a legjobban képes megőrizni a frissen pörkölt kávé aromáját. Az új termék csomagolástervezésénél is igyekeztünk az egyszerű, tiszta, elegáns és egyértelmű kommunikációra, hiszen ez a termék önmagáért beszél. Sugárzik belőle a kifinomultság és a minőség.

» Mely fogyasztói célcsoport számára kínálják az Omnia Baristát?

Ahány ember, annyi ízlés és elvárás van a kávékkal szemben, célunk, hogy minél többen megismerjék újdonságainkat, kortól, nemtől, foglalkozástól és lakhelytől függetlenül. Az Omnia Baristát mindenkinek ajánljuk; akik magasabb minőségű őrölt-pörkölt kávéfogyasztók, akik keresik az arabica gazdag, gyümölcsös ízvilágát vagy akik elérhető áron szeretnének hozzájutni 100% arabica kávéhoz. Szerencsére főleg a fiatal, 20-as, 30-as korosztály fogékony a kávétrendekre és kipróbálják az újdonságokat a piacon. Ezzel a termékkel igazi kávéházi élményben lehet részünk akkor is, ha csupán egy kotyogós kávéfőzőnk van otthon.

» Mire érdemes figyelni a kávékóstolás során?

A kávékóstolás során rendkívül fontos az első benyomás, vagyis a lefőzött kávé illata, aromája. Mikor már kortyolunk is belőle figyeljünk az illat és az íz összhangjára.

» Milyen kiszerelésben és megjelenésben lesz kapható az Omnia Barista?

Az Omnia Barista egyelőre 225 grammos kiszerelésben kapható.

 

(TERMÉKMIX - 2017 októberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek