A koronavírus okozta élelmiszer felvásárlási hullám az olajos magvak első negyedéves forgalmi adataiban is látványos változást hozott.

A tartós élelmiszerek kategóriájában megmutatkozó hazai keresletnövekedés és az egészséges élelmiszerek, illetve az egészségmegőrzés iránti megnövekedett igény egyaránt hozzájárulni látszik ahhoz, hogy a hazai fogyasztók „járványkamrájába” az olajos magvak, ezen belül kiemelten a dió, mandula, kesudió és a pisztácia is bekerültek.

Ezen termékek forgalmában kiugró, átlagosan 37,7%-os mennyiségi növekedés figyelhető meg a 2019-es első negyedév, vagyis január, február és március hónapokhoz képest, holott az idei első negyedévből közel két hét van még hátra.

A felsorolt négy termékből kiemelkedik a dió 75%-os mennyiségi forgalomnövekedése, míg a kesudió, a mandula és a pisztácia forgalma 32, 37, valamint 24%-ot emelkedett az adott időszakban.

Az erőteljesen megnövekedett fogyasztói igények ellenére mind ez idáig zökkenőmentes volt a partnereink kiszolgálása, köszönhetően a biztonságos működés érdekében kialakított készletezési stratégiának. Azonban a globális áruforgalmat is befolyásoló óvintézkedések következtében a közeljövőben előfordulhatnak kisebb-nagyobb akadozások az ellátás terén.