Ami a szívünkön, az az interneten. Korunk egyik legerősebb endorfinforrása maga a közösségi média. A másik továbbra is a csokoládé. Vajon miként formálja Facebook vagy épp az Instagram e kalóriadús élvezettel kapcsolatos érzéseinket? Mennyire vagyunk nyitottak ikonikus, és gyerekkorunkból magunkkal hozott márka­élmények elengedésére és – mondjuk egészségtudatos, #healthylife típusú – újra­fogalmazására? Influencerektől a cukor­mentes nassolnivalókig: a SentiOne social listening ügynökség feltárta az internet édes oldalát formáló felhasználói attitűdöket.

A gyümölcsök és a zöldségek mindennapunk és étkezésünk alapvető szereplői. A gyümölcsök és a zöldségek mindennapunk és étkezésünk alapvető szereplői. E természetes és zamatos vitaminforrások szezonalitása predesztinálja az előrecsomagolt fagyasztott termékek iránti kínálat kereslettel való találkozását. De mit is keres pontosan a kereslet? A SentiOne social listening ügynökség lekutatta és feltárta az internet fagyasztott oldalának legfontosabb felhasználói percepcióit.

A diszkontok a jövőben jelentős mértékben növekedni fognak, elsősorban ott, ahol eddig nem igazán voltak sikeresek. Azokon a helyeken, ahol évek óta többé-kevésbé meghatározó szerepet töltenek be a kereskedelemben, ez az értékesítési forma az elkövetkező években alacsonyabb növekedést tud majd felmutatni.

A tinédzser korosztályt célzó kozmetikai piac hatalmas összegeket ér – véli a Mintel elemzőcég, elég ha csak a különböző influence­rek, bloggerek, vloggerek, vagy a Kylie Jennerhez és Zoellához hasonló sztárok online követőinek számát nézzük. Kik ezek a fiatal vásárlók? Tudatosak, ismerik a legújabb technológiákat és nem magazinokból vagy a Facebookról, hanem bemutatóvideókból szerzik a legfontosabb benyomásaikat. Ők az úgynevezett AVID-generáció. A Mintel által kreált rövidítés a felnőttkor előtt álló „videóvezérelt” fiatalokat jelenti, akik ismerik a legfontosabb influencereket – online véleményvezéreket – és készségszinten használják a digitális megoldásokat.

Az elkövetkező 5 évben forradalomra kerülhet sor a kiskereskedelemben, amely jelentős mértékben befolyásolni fogja a globális élelmiszer-gazdaságot. Ezt jósolják a Nielsen piackutatói „A kereskedelmi márkák tartós előretörése” című új tanulmányukban.

Számít az ár és nem fogyasztanak létszükségleten felül – általánosságban ez jellemzi az 50 év feletti fogyasztókat. Hofmeister Ágnes, a Corvinus Egyetem kutatója azonban óva int az általánosítástól, mondván, félrevezető eredményeket kapnánk, ha csak az életkor alapján próbálnánk szegmentálni a fogyasztókat.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek