A címben szereplő mondat Walt Disney-től származik, aki nem csupán tehetséges rajzfilmes, de kiváló üzletember és a fogyasztáson alapuló amerikai álom egyik prófétája is volt. Talán nem is (vagy nagyon is) sejtette, hogy a vásárlás sokszor manapság is egy egérrel – de legalábbis a gyerekek számára egy kedves hőssel kezdődik.

A szülők szeme fénye a marketingszakma számára is egyre értékesebb. De egy kampány akár a rossz szóhasználaton elcsúszhat és könnyen cikivé válik a fiatalok körében. Hogyan lehet meg­szólítani azokat, akik már alig néznek tv-t?

A kereskedelem nem pihenhet a babérjain; folyamatos fejlődés látszik az egészségmegőrzés területén – az egészséges termékek kerülnek előtérbe az élelmiszer­kereskedelmi láncoknál, akár más, kevésbé egészséges termékek kárára is.

Jóllehet a prevenciós szemlélet nem eléggé jellemzi a hazai fogyasztást, növekszik az alacsony glikémiás indexű, magas rosttartalmú és természetes összetevőket tartalmazó reggeliző alternatívák kereslete.

Nem csökken az igény az innovatív, az alapokhoz visszatérő, jóízű, könnyen elkészíthető, egészség szempontjából előnyös élelmiszerek iránt. Azok a fogyasztók pedig, akik fontosnak tartják az egészséges étkezést, készek magasabb árat fizetni a számukra értékesebb élelmiszerért. Gyártóként azonban eltérő, hogy a választék kialakítása és a kommunikáció terén mindez mit jelent.

Az egészségtudatos szemléletmód növekedésével folyamatosan szegmentálódó fogyasztói igényekre a gyártóknak és forgalmazóknak újabb és újabb válaszokat kell adniuk. Megvizsgáltuk, hogy ezt ki, hogyan teszi.

A Mintel’s Global Food összeállította azokat a top trendeket, amelyek jövőre világszerte befolyásolni fogják az élelmiszer- és italpiacot, illetve górcső alá veszi ezen iparágak fogyasztókra és márkákra gyakorolt hatásait. A trendek közül sok jelenleg is ismert, de a jövőben tovább fognak erősödni.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek