Az egészséges táplálkozás ma már világszerte elsődleges szempontnak számít a termékfejlesztésben: a fogyasztók vásárlási döntéseit egyre inkább az egészség­tudatosság határozza meg. Azonban itthon az élelmiszerek vásárlásakor az élvezeti érték, az ízletesség, a minőség és az ár a legfontosabb tényezők – ebben a ­sorrendben.

Bár manapság népszerű a marketingben a márkanagykövet fogalma, ez az elnevezés számos kategóriát takar: sok különbséget találunk nagykövet és nagykövet között. De melyek lehetnek ennek a marketingfogásnak az előnyei és a hátrányai? Hány márkanagykövettel érdemes dolgozni és milyen nehézségekkel szembesülhetnek?

A címben szereplő mondat Walt Disney-től származik, aki nem csupán tehetséges rajzfilmes, de kiváló üzletember és a fogyasztáson alapuló amerikai álom egyik prófétája is volt. Talán nem is (vagy nagyon is) sejtette, hogy a vásárlás sokszor manapság is egy egérrel – de legalábbis a gyerekek számára egy kedves hőssel kezdődik.

A szülők szeme fénye a marketingszakma számára is egyre értékesebb. De egy kampány akár a rossz szóhasználaton elcsúszhat és könnyen cikivé válik a fiatalok körében. Hogyan lehet meg­szólítani azokat, akik már alig néznek tv-t?

A kereskedelem nem pihenhet a babérjain; folyamatos fejlődés látszik az egészségmegőrzés területén – az egészséges termékek kerülnek előtérbe az élelmiszer­kereskedelmi láncoknál, akár más, kevésbé egészséges termékek kárára is.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek