A jövőben is a minőségibb és gazdaságosabb termékgyártásra fókuszál a MIRELITE MIRSA Zrt. A vállalat innovációs gyakorlatának köszönhetően 1 milliárd forinttal növelte árbevételét tavaly. A cégnél az idén is legalább 10 százalékos bővülésre számítanak.
Interjú
A termeléshez piaci igények kellenek - Horváth István, a Földművelésügyi Minisztérium kiemelt programokért felelős miniszteri biztosa
Az agrárium jövedelmezőségének növelése, a vidék megtartó képességének erősítése mellett a bizalmi kapcsolatok kialakítását tekinti a legfontosabb célnak Horváth István. A Földművelésügyi Minisztérium kiemelt programokért felelős miniszteri biztosát a Magyar Gasztro Térkép Klaszter II. KMS Workshopján
kérdeztük Baktalórántházán.
Salátamánia - Gazsi Zoltán, az eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója
A hazai konyhakész saláta piac tovább fejlődött a tavalyi évben, bár a kategória részesedése a fejlettebb országokhoz képest még mindig alacsony. Az eisberg növekedésében a cég salátafogyasztást és márkát népszerűsítő marketingkampányai és megújult választékpolitikája egyaránt fontos szerepet kaptak. A részletekről Gazsi Zoltán ügyvezető igazgatót kérdeztük.
Az innováció a működés velejárója - Melis Zoltán, az IBCS Hungary alapító ügyvezető igazgatója
Miközben a komplex megoldások egyre népszerűbbek, az ügyfelek olyan stratégiai partnert keresnek, akik versenyképességet növelő értéket nyújtanak. A termékazonosítási piac trendjeiről Melis Zoltán, az IBCS Hungary alapító ügyvezető igazgatója beszélt lapunknak.
Mérsékelt optimizmus, sok bizonytalansággal - Palócz Éva, a Kopint-Tárki Zrt. vezérigazgatója
Palócz Éva az adókoncentráció mérséklését tartaná helyesnek, hiszen a magyarországi ráta igencsak meghaladja a hozzánk hasonló adottságú országokét.
A Kopint-Tárki Zrt. vezérigazgatója szerint a kereskedelmi láncokat pedig békén kéne hagyni és arra kellene törekedni, hogy a gazdaság minél jobban kihasználja a hazai termelők exportjának növelésére a kereskedelmi lehetőségeket.
Az adatok majd megmondják - Prekopcsák Zoltán, a RapidMiner Big Data alelnöke
Telekommunikáció, pénzügy, kereskedelem, vagy éppen agykutatás - mind olyan területek, ahol a növekvő adathalmazokra épülő döntéshozás jelentősége erősödik. A kereskedelem főként marketing területeken hasznosítja az adatokból kinyert előrejelzéseket. Ezek segítségével azt is megtudhatjuk, hogy az adott terméket várhatóan kik, mikor és hol fogják megvásárolni.