A francia anyacéget is megelőzi piaci részesedésben a Decathlon, ahol a dolgozóktól azt is megkérdezik, mit tartanának fair fizetésnek. A vállalat számára Magyarországon is készülnek termékek, és kiderült, hogy Franciaországban nem szokás a tavakon korcsolyázni. Pósfai Gáborral, a Decathlon Magyarország ügyvezetőjével beszélgettünk.

33 INTERSPAR hipermarket, 345 SPAR szupermarket, 116 franchise üzlet, 13 ezer munkavállaló és tavaly 516,4 milliárd forint forgalom – ezek a SPAR Magyarország 2016-os főbb számai. Melyek a terjeszkedés stratégiai pontjai? Miben erősebb az osztrák tulajdonú élelmiszerlánc a versenytársaknál, és miért stratégiai kérdés a franchise? Miért hátrány néha a vállalat rugalmassága? 

Sajátos marketingstratégiával dolgoznak olyan piacon, ahol alig van rajtuk kívül magyar termék, designban pedig harmincéves tabukat döntögetnek. Környezetbarát mosószerük február közepe óta érhető el a Tesco polcain. 
Bóna Richárd, a Souldropsot gyártó és forgalmazó monsun alapító-ügyvezetője szerint az Apple-től és a Facebooktól is tanulnak, miközben eloszlatják a tévhitet a nem hatékony környezetbarát mosószerekről.

A palesztin származású Sarhan Omar Názáretből érkezett a ’80-as években Magyarországra, ösztöndíjas egyetemistaként. A cégvezető hazájában az olajos magvak, aszalványok alapvető élelmiszereknek számítottak már abban az időben is, amikor a magyar vásárlók még az egzotikus banánért és narancsért is sorban álltak a boltokban.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek