A kedvező, féléves eredmények után az ismert kozmetikai márkák tulajdonosa megnövelte a bevételek prognózisát. A vállalatcsoport növelni szeretné az Eucerin, a Hansaplast és a Nivea potenciálját is.

A Beiersdorf csoport globális eladási mutatója az elmúlt félévben 7,7%-kal nőtt. A bevételek névlegesen 3,613 milliárd euró értéket értek el. Az előző év hasonló időszakában ez az érték 3,513 milliárd euró volt. Ez 2,8%-os növekedést jelent. A csoport EBIT-je (üzemi eredmény) 4,3%-kal nőtt, 561 millió euróról 585 millióra.
A csoport vezető márkájának, a Niveának az eladása félév alatt 3,5%-kal nőtt. A sorban a következő üzleti szekció, a Derma, amely magába foglalja az Eucerin és az Aquaphor márkákat, értékesítéseit 9,5%-kal növelte. Mind a Hansaplast, mind az Elastoplast egészségügyi részlege is kis növekedést jegyzett. 2017-hez képest 0,9%-kal nőtt.

- Eredményeink állandó emelkedésének kulcseleme az igyekezet, hogy még jobban növeljük az Eucerin és a Hansaplast márkák potenciálját kulcsmárkánkkal, a Niveával együtt, valamint a digitalizálás felé való állandó törekvésünk. Az én értékrendemben a jövőbeni működésnek ez a jó és hatékony iránya. Erős pozíciónk tisztán látható, és optimizmussal tekintünk az előttünk álló hónapokra – mondta Stefan F. Heidenreich, a Beiersdorf AG vezérigazgatója.

A csoport megerősíti pozícióit a világban
A csoport globális eredményei igazolják a választott stratégiát. Az értékesítés az európai piacon ténylegesen 5,5%-kal nőtt, névlegesen ugyanakkor az előző évhez képest 3,5%-kal, 1,543 milliárd eurót elérve (az előző évben ugyanez az érték 1,491 milliárd euró volt). Nyugat-Európában 5%-os növekedést jegyeztek, míg Kelet-Európában 7,5%-ot. A vállalatcsoport Észak- és Dél-Amerikában is eladási növekedést ért el az előző évhez képest 4,5%-kal. Észak-Amerika 12,5%-os növekedést jegyzett, míg Latin-Amerikában az eladás 0,7%-kal visszaesett. Afrika, Ázsia és Ausztrália régiója 11,2% eladási növekedést ért el. Névlegesen 3,6%-kal nőtt az előző évi eredményhez – 894 millió euró – képest, 926 millió eurót elérve.
A Beiersdorf csoport értékesítési perspektívái 2018-ra állandóak. A bevételek kb. 5%-os növekedése várható. Az operatív tevékenységből származó EBIT árrésének is folyamatosan az előző évi szintet kell tartania. Jelenleg ez 16,2%.