A hazai Y generációs elmarad nyugati kortársaitól, nem csak nyelvtudásban, hanem kockázatvállalásban is. A középvezetők szerepe azonban nagyon fontos az Y-ok „kezelésében”, legyen szó akár munkavállalókról, akár ügyfelekről, vásárlókról. Fontos tudni ugyanis, hogy a mai Y-ok nem fognak X-generációsokká válni néhány év múlva, a Z-k viszont kiharcolják mindazt, amit az elődöknek nem sikerült.

A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom nagyjából 5%-a származik internetes ­ értékesítésből, igaz, az USA sincs sokkal előrébb a maga 11,7%-val. Beszélgető­társunk Bőgel György, a CEU oktatója szerint az e-kereskedelem azonban jóval több ennél. A raktárak digitalizációja mellett például a fejlett IT-eszközöket és technológiákat alkalmazó fizikai boltok is ide tartoznak.

Évi 1,2 milliárd darab, vagyis másodpercenként 50 darab 250 ml-es alumínium italdoboz és doboz­tető gyártása mindenképp nagy sajtóvisszhangra talál. Kiváltképp, ha egy 100%-ban magyar tulajdonú cégről van szó. A HELL cégcsoporthoz tartozó QUALITY PACK Zrt. vezetőjé­vel, Csereklye Barnabással beszélgettünk.

Nem életkor alapján, hanem életciklusuk szerint kell megszólítani a fogyasztókat – állítja Neulinger Ágnes, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, aki a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozik. Az új típusú idősekről, a fogyasztó egyéni ­szintű megszólításáról és a reklámelkerülésről is kérdeztük.

A magyar multinacionális cég, a Vajda-Papír Kft. tulajdonosát, ügyvezető igazgatóját, ­Vajda Attilát arról kérdeztük, mi is volt a siker titka eddig, és hogyan is épül bele a jövőjük stratégiájába az óriási, 11 milliárd forintos dunaföldvári beruházásuk.

Hogyan és mennyit tud a múltból meríteni egy sokak által ismert márka? Milyen fogyasztói elvárásoknak és piaci kihívásoknak kell megfelelni? Milyen lehetőségek várnak a nagy beruházás előtt álló Márka Üdítőgyártó Kft.-re? Erről is kérdeztük Pécskövi Tibor tulajdonost és ügyvezetőt.

Az időjárás és az influenzaszezon erősen befolyásolja a Herbária forgalmát, miközben gyógynövényboltból egészségmegőrzéssel kapcsolatos termékek szakboltjává váltak. Az online kereskedelem elszívó hatását a szaküzlet-jelleg erősítésével kívánják ellensúlyozni, és állítják, a termékhamisítások miatt még van bizalmi deficit az online vásárolható egészségmegőrzési termékekkel szemben. Rádi Balázzsal, a kereskedelemért felelős vezetővel beszélgettünk.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek