Kereskedelem
Tipográfia

Az ajándékozást emelné magasabb szintre a Cinq Filles Budapest nevű magyar vállalkozás, amely prémium kategóriás édességeket értékesít elegáns csomagolásban és a Budapesthez köthető ajándékok piacán meglévő hiányt szeretné pótolni szolgáltatásával. A koncepció alapja a dizájn, a minőség és az egyedi megjelenés volt, ügyfeleik között budapesti és külföldi luxushotelek, valamint a budapesti és a bécsi repülőtér is megtalálható. Két budapesti boltjuk mellett online értékesítéssel is foglalkoznak, a jövőben pedig franchise rendszerben szeretnék értékesíteni a modellt külföldön és szeretnék világszerte ismertté tenni a márkanevet – mondta a Termékmixnek adott interjújában Szentgyörgyi Katalin, ügyvezető.

 

» Mikor indult a cég és mi volt a fő koncepció az induláskor?

A cég 2011-ben indult, a férjem, Unger Zsolt és társa, Demján Szilárd alapították és övék volt az alapötlet is. A koncepció két dologra alapult. Mivel márkaépítéssel foglalkozó cég vagyunk, szerettünk volna csinálni valamit, aminek fő attrakciója a csomagolás, a dizájn. E mellett szerettük volna felhasználni meglévő kapcsolati tőkénket, hiszen tevékenységünket főleg az élelmiszeriparban végezzük, dolgoztunk többek között a Bortársaságnak, a Gerbeaud-nak, vagy a Sauska pincészetnek. Tulajdonképpen ezeket a márkákat és arculatukat építettük fel, de például dolgoztunk a Librivel is. A Cinq Filles indulásakor azt akartuk kideríteni, hogyan tudunk bevezetni és piacra dobni egy márkát, ami pusztán a dizájnból és a márkaépítési ismereteinkből épül fel. Azért választottuk az exkluzív csomagolású ajándékokat, mert az láttuk, hogy ehhez hasonló, Budapesthez köthető ajándék­termék még nincs a piacon. Ha egy külföldi turista Budapestről szeretne ajándékot vinni, akkor a matyóbabán, hűtőmágnesen és Pick-szalámin kívül sok választási lehetősége nincs. Ezt a piaci rést szerettük volna betömni a márkával. 

» Az indulásnál is kifejezetten csokoládékra, bonbonokra gondoltak, vagy a dobozokba más is kerülhetett volna?

Kifejezetten édességet szerettünk volna árusítani. Úgy gondoltuk, hogy mivel nem élelmiszeripari szakemberek vagyunk, célszerű a legegyszerűbb verziót választani és már meglévő termékeket értékesíteni merőben új csomagolásban. Az elegáns csomagoláshoz pedig talán a csokoládé illik a leginkább.

Cinq Filles Budapest edesseg ajandek magyar design diszdobozban limoncello drazse akcio

 

 » Kifejezetten a luxus kategóriájú termékek értékesítése volt a cél? Milyen célcsoportnak szánták ezeket az ajándékokat?

Nem volt kifejezetten célcsoport, inkább a minőségi ajándékozást és minőségi termékek árusítását lehetne kiemelni, mint vezérelv. Nem a luxus árkategóriára koncentrálunk, hiszen nálunk már akár 980 forintért is lehet venni ajándékot. Természetesen ennél magasabb árkategóriában is vannak termékeink. Mindenképpen a kiemelt minőség és a nemzetközi színvonalú megjelenés irányába akartunk elmenni. Az volt a célunk, hogy a Cinq Filles Budapest egy olyan termék legyen, ami bárhol a világon megállja a helyét.

» A dobozokba kerülő édességet milyen forrásból szerzik be? Saját maguk is gyártanak csokoládét?

Fele–fele arányban magyar és külföldi beszállítókkal dolgozunk. Van egy élelmiszerraktárunk, ahova nagyobb mennyiségben rendeljük meg a csokoládét, bonbonokat a gyártóktól. Itt, a műhelyünkben történik a termékek becsomagolása az egyedileg tervezett dobozainkba. Saját gyártás nincs és nem is tervezzük. Csak olyan gyártókkal dolgozunk, amelyek képesek arra, hogy tartósan biztosítsák a kiváló minőséget. Partnereinknél előírás a folyamatos jó minőség, ennek muszáj megfelelnünk, ezért inkább nagyobb gyártókkal dolgozunk. Jelenleg öt hazai és három külföldi beszállítónk van.

» Mekkora és milyen gyakran változik a termékpaletta?

Jelenleg nagyjából 45–50 féle terméket árusítunk, de a termékek száma folyamatosan változik. Van egy alap szorti­mentünk, amit minden évben megtartunk és vannak olyan dobozok, színek és beltartalmak, amelyek szezonálisan változnak. Időről-időre kitalálunk új színeket, dizájnelemeket. Ha a piaci kereslet azt mutatja, hogy bizonyos színekre nagyobb az igény, akkor ezeket gyártjuk inkább. Igyekszünk szélesíteni a termékpalettát és a beltartalmakat is, ma már nemcsak csokoládét és különféle édességeket, hanem például Tokaji borlekvárt is forgalmazunk.

Cinq Filles Budapest baby shower cukorkak edesseg ajandek otlet

 

» A vásárlóik között magánszemélyek vagy cégek vannak többségben?

Nagyjából két éve folyamatosan nő a céges megkereséseink száma, akik partnerajándéknak, vagy például konferenciákra rendelnek tőlünk termékeket. Korábban a termékeink inkább élénk színűek voltak, éppen a céges ügyfelek miatt kezdtünk elmenni a naturálisabb, elegánsabb színek felé a csomagolásnál. A cégek számára természetesen egyedi megrendeléseket is teljesítünk speciális igények alapján.

» A dobozok dizájnját önök tervezik házon belül, vagy külsős tervezőkkel dolgoznak?

Minden dizájnelemet mi tervezünk, a dobozokat pedig egy hazai gyártóval készíttetjük el.

» Mekkora forgalommal működik a cég, és az évek során milyen növekedést sikerült elérni?

Pontos számot nem tudok mondani, de éves szinten nagyjából 50-55 ezer doboz csokoládét értékesítünk. Nagy szerencsénk volt, hogy indulás után szinte azonnal bekerültünk a Budapest Airporthoz beszállítóként. Tulajdonképpen ez indította el a céget. Az első években 100-115 százalékos növekedéseink voltak, később ez az első üzletünk megnyitásakor megtorpant, hiszen ez egy komolyabb beruházás volt. A tavalyi évet a 2017-es évhez képest 10 százalékos növekedéssel zártuk, amit a második bolt nyitása és a megnőtt bérköltségek okoztak elsősorban.

Cinq Filles budapest ajandek diszdoboz edesseg anyak napja ballagas unnep

 

» A repülőtéren kívül milyen partnerekkel dolgoznak még?

A boltok megnyitásáig kizárólag beszállítóként léteztünk a piacon. Partnereink elsősorban a luxushotelek, Budapesten szinte az összes ötcsillagos szállodába szállítunk a Four Seasons-től kezdve a Ritz Carltonon át a Corinthiáig bezárólag. Korábban a bécsi Ritz Carlton és a Kempinski is partnerünk volt. Jelenleg külföldi szálloda részére a prágai Fours Seasons-be szállítunk. A szállodákban árusítják is a termékeinket és a szobákba is bekészítik, vagy ajándékba adják vendégeiknek. Az egyes szállodákba változó mennyiségben szállítunk, szezonalitástól és foglaltságtól függően.

» A fizikai boltok mellett webáruházat is működtetnek. A forgalom mekkora része realizálódik az online csatornán keresztül?

Elenyésző. Azt tapasztaljuk, hogy a vásárlóink szeretnek bejönni hozzánk a boltba és személyesen kiválogatni a dobozba kerülő édességeket. Fontos, hogy az édességeket mindenki saját maga válogathatja ki, amit mi aztán becsomagolunk. Ez a kombinációs lehetőség pedig igényli a személyes segítséget. A webáruházban inkább kész ajándékötleteket találnak vásárlóink. A két boltunkban szerencsére nagy számú visszatérő közönségünk van. Az üzletekben megpróbálunk élményt nyújtani a vásárlóinknak, hogy azt érezzék, jó nálunk vásárolni. Minden termékünket meg lehet kóstolni, mielőtt dönt valaki a vásárlásról, sőt szívesen beszélgetünk a vásárlókkal, mesélünk a termékeinkről. Szerintünk ezek is plusz hozzá­adott értéket jelentenek. Általában vidékiek rendelnek tőlünk online, hiszen számukra nehezebb ellátogatni az üzleteinkbe.

» Milyen várakozásiak vannak az idei évre és mik a terveik a következő évekre?

Tavaly nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy a márkát franchise-zá tudjuk alakítani. Ehhez gyakorlatilag minden a rendelkezésünkre áll. Idén azt szeretnénk elérni, hogy erre a konstrukcióra találjunk partnert különböző országokban, de elsősorban Bécsben és Prágában. Ehhez minden segítséget meg tudunk adni innen Magyarországról. A dobozokat és minden dizájnelemet mi adjuk a partnereknek, van egy komoly brand bookunk is, amiben az összes arculati elemet is megkapják, bármit, ami egy üzlet nyitásához vagy weboldalhoz kell. Természetesen, adott esetben a beltartalmak lehetnek az országra szabottak. Egyértelmű célunk, hogy külföldön minél több helyre eljuttassuk a márkanevet. A másik fontos irány pedig a céges ajándékok erősítése. Ebben a szegmensben is nagy lehetőségeket látunk, szeretnénk erre a területre is jobban koncentrálni.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2019 február)

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek