Kereskedelem
Tipográfia

Erősíti a gazdasági versenyképességet és számos pozitív hatással van a vállalatok közösségi és környezeti felelősségvállalása. Az Auchan nemcsak saját áruházaiban kíván megfelelni a kihívásoknak, hanem társadalmi felelősségvállalásra (CSR) buzdítja minden dolgozóját és vásárlóját.

A mindennapos vásárlások során talán észre sem veszik a vásárlók, azonban a klímaváltozás hatásainak javítása, a hulladékgazdálkodás, a környezeti károkat mérséklő együttműködés és a környezeti fenntarthatóság felértékelődése érdekében jelentős lépéseket tesznek az élelmiszerkereskedelem résztvevői. Az Európai Unió (EU) arra törekszik, hogy a tagállamokban központi témává váljon a fenntarthatóság és környezettudatosság, az élelmiszerkereskedelem résztvevői ma már kiemelt figyelmet fordítanak az energiahatékonyságra, a hulladékgazdálkodásra, a környezettudatos szemléletformálásra. A gyakorlatban tapasztaltak azonban jóval árnyaltabbak és színesebbek.

Magyarországon 2012 óta a felére csökkent a nejlonzacskók használata, ennek ellenére a magyarok évente körülbelül 90 darab egyszer használatos nejlonzacskót használnak fel a vásárlásokkor – áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlésében. Ez a szám megközelíti az EU által 2019 végére elvárt mennyiséget. Ennek szellemében központi kérdés, hogy eltűnjenek az egyszer használatos nejlonzacskók és helyüket környezetkímélő csomagolási formák vegyék át a vásárláskor, ehhez azonban az üzletláncok mellett a lakosságra is szükség van, hiszen az átállás csak a tudatos vásárlás elterjedésével lehet sikeres.

 

Együttes erővel

Az Auchan Retail Magyarország a jó minőségű, egészséges és helyi termékek kereskedelméért felelős és elkötelezett vállalatként egyszerre gondolkodik társadalmi és környezeti felelősségvállalásban, amely során négy fókuszterületet különböztet meg: a vállalat munkatársait, vásárlóit, a környezetét és az egész társadalmat. Ez utóbbinak ugyanis a vállalat maga is szerves része és aktív hozzájárulója a helyi közösségek életéhez.

Mint megtudtuk, az Auchan 2017-ben felülvizsgálta Fenntartható Fejlődés koncepcióját, és megújult társadalmi és környezeti felelősségvállalási stratégiájával összhangban egyik fő céljának tekinti a környezet védelmét és a tevékenységével a környezetre gyakorolt hatásának mérséklését.
2014 óta például együttműködik a vállalat a Magyar Élelmiszerbankkal annak érdekében, hogy az áruházakban a megmaradt pékárut, zöldséget és gyümölcsöt napi szinten rászorulók részére juttassa el. Az immár 2014 óta működő program keretében 2018 során 493 tonna pékárut és 480 tonna zöldséget és gyümölcsöt mentettek 18 áruházban.

A vállalat vásárlói számára minőségi és elérhető áron kínál élelmiszer és nem-élelmiszer termékeket, amelyek egyszerre szolgálják a fogyasztók egészségét és megfelelnek a környezettudatosság kritériumának.
Sajátmárkás termékeiből olyan kínálatot alakít ki elérhető áron, amelynek alapja a felelős beszerzési és termékéletút nyomonkövetési politikája. Ennek ­része többek között a helyben fejlesztett termékek specifikációjának rendszeres felülvizsgálata is.

A vállalat környezetét tudatosabb energiagazdálkodással, a szemétkibocsátás csökkentésével és ezzel párhuzamosan az újrahasznosítási arány növelésével is védi, felelős alapanyag-felhasználást folytat, értve ez alatt a vállalat széndioxid-kibocsátásának mérését és a CO2-lábnyom csökkentését. Az áruházlánc a tudatosabb energiagazdálkodás keretében többek között egy az elektromos áram és a gázfogyasztást követő energiamenedzsment felületen keresztül elemzi az energiafelhasználást, ami a megtakarítás alapja lehet.
Továbbá csökkenti az élelmiszerek hűtésére használt berendezések szénlábnyomát a hűtőfolyadék kisebb energiahasználatot biztosító közeggel történő helyettesítésével. A szemétkibocsátás csökkentésére és az újrahasznosítás növelése érdekében kevesebb és környezetbarát csomagolást, valamint nyomtatópapírt használ.

Több áruházban bevezette az elektronikus címkézést az önkiszolgáló élelmiszer részlegen is, és megszervezi a szelektív hulladékgyűjtést és elszállítást. Arculatváltása során a vállalat nemcsak csomagolóanyagai megjelenésének megújítására, hanem a jelenleg használt alapanyagok felülvizsgálatára és lehetőségekhez mérten azok módosítására is törekszik.

Az alapanyagok kiválasztásánál lényeges szempont a PVC és a polisztirol mellőzése, a jelenleg használt, kisméretű nejlonzacskók, úgynevezett rollbagek kiváltása papír, vagy más, fóliagyártásra alkalmas, lebomló alapanyagra. Az áruházakban csomagolt termékek esetében is törekszik arra az áruházlánc, hogy minél kevesebb és környezettudatosabb anyagot használjon.

Az Auchan tapasztalatai ­szerint a vásárlók örömmel fogadják a környezet­tudatossággal kapcsolatos kezdeményezéseket, és támogatják a lebomló anyagból készülő csomagolóanyagok és zacskók bevezetését.

 

(TERMÉKMIX - 2019 február)

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek