Lehet kapni a fogszuvasodás ellen, valamint a fogérzékenység, a foglepedék, a fog-elszíneződés, a fogínyproblémák és a rossz lehelet kialakulásának megelőzése érdekében, fogínyvédő és fogfehérítő hatásút. És ezek csak a fogkrémek, a száj- és fogápolás széles kínálattal rendelkező kategória.
Fogápolók mindenkinek
„Ne becsülje alá a szájhigiénia erejét! Fedezze fel fog- és szájápolási termékeink széles választékát, kicsiknek és nagyoknak!” – hívja fel a figyelmet fogápolásra honlapján a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Mint megtudtuk, a tapasztalatok és a termékek iránti kereslet azt mutatja, hogy a korábbiaknál gyakrabban és alaposabban tisztítják fogaikat a magyarok.
Az áruházlánc saját márkás és gyártói márkás kínálata teljes körben lefedi a szájhigiénia elhanyagolása – pl. a fogmosás, fogak nem megfelelő tisztítása és a fogselyem elhagyása, valamint a rossz táplálkozás – elleni „harcot”.
A gondos szájápolást ajánlják
Az E-Drogeria Kft. által működő Drogéria Online webshop kínálatában egyaránt megtalálhatók fogkefék, fogkrémek és speciális kiegészítő termékek, pl. fogselyem, fogköztisztító pálcikák, fogfehérítők. A cég számára kiemelten fontos, hogy az egészségtudatosság jegyében a fogápolásra felhívják a figyelmet. „Az oldalunkon rengeteg terméket talál mindenki, melyekkel biztosítani lehet az ép fogak megőrzését” – közölték.
A kínálat mellett fontos az edukáció
„Igyekeztünk olyan termékeket belistázni, amelyeknek az ökológiai lábnyoma kisebb. A speciális – pl. bio, vegán, fluoridmentes, természetes alapanyagú stb. – kategóriák mindegyikére többféle márkaterméket és saját márkás terméket is kínál a vásárlóinak a dm” – ismertette a dm Kft. szortiment menedzsere. Zabán Ferenc szerint alapvetően elmondható, hogy a minősített natúrkozmetikumok a dm-ben külön kihelyezést kapnak, így ezek a szájápolás polcképen kívül kapnak helyet.
Zabán Ferenc elmondta, hogy a modern szájápolás számos hagyományokra alapuló, illetve természetes anyagot felhasználó innovatív száj- és fogápolási termékkel bővült az elmúlt időszakban. Ilyen például a bambusz fogkefe, az újrahasznosított műanyagból készült fogkefe, a fogköztisztítók többféle méretben, az új elektromos szónikus fogkefe. Továbbá az elmúlt év nagy trendje még a szájápolásban az aktív szén megjelenése a fogfehérítő termékekben.
A dm számára fontos annak hangsúlyozása, hogy milyen termékeket érdemes egyszerre használni, és egyfajta rendszerben gondolni a fogápolásra: tehát fogkefe, fogkrém, szájvíz, fogselyem használata. „Ezt az elvet folyamatosan kommunikáljuk a különböző kihelyezéseken” – mondta Zabán Ferenc.
A dm egyaránt gondol a gyermek-, a felnőtt- és az időskori fog- és szájápolás speciális igényeire, kínálatát is ennek megfelelően alakítja ki. „Természetesen több termékkel rendelkezünk a fogínyvérzés kategóriában is, a szortiment bővülése folyamatos. Ha már az időskorról van szó, meg kell említeni, hogy több saját márkás és márkaterméket is kínálunk a műfogsor kategóriában, legyen az rögzítőkrém, tisztító tabletták vagy akár műfogsortisztító kefék” – ismertette Zabán Ferenc. Mint megtudtuk, a kategória gyakorlatilag folyamatos támogatást kap; legyen az akár a kéthetente megjelenő dm magazinban való megjelenés, az active beauty magazinban történő tájékoztatás vagy az in-store kihelyezések különböző formái. Természetesen a webes megjelenések sem maradhatnak ki, a dm weboldalán folyamatosan hirdetik a szájápolási termékeket.
Szájápolás: erősek a gyártói márkák Fogkrémből, fogkeféből és szájvízből több mint 26 milliárd forintos értékbeli forgalmat bonyolított le a kiskereskedelem 2019-ben a teljes év során, amely közel 6%-os növekedés az előző évhez képest, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A drogériáké a fogkrém értékbeli forgalmának fele 14 millió fogkefét vásároltak a fogyasztók tavaly Bővült a szájvíz piaca |
(TERMÉKMIX magazin – 2020. márciusi szám)