Jobb, ha megbarátkozunk vele: a digitalizációnak és a felnövekvő generációknak köszönhetően a hagyományos vásárlásnak és kereskedelemnek lassan vége. Hol vannak már azok az idők, amikor elég volt egy cégér vagy egy megállító tábla a vevőcsalogatáshoz?
A gazdaságot és a kereskedelmet egyre inkább az adatok és az új, formabontó megoldások uralják. Lehet legyinteni, hogy „ez csak a nyugati piacokra igaz”, ám ez tévedés: a technológia alapú kisker Kelet-Európa ajtaján is kopogtat.

Saját márkák vs. gyártói márkák: Élesedik a verseny

A saját márkák egyre erősebb szerepével párhuzamosan, a gyártói brandeknek újabb és újabb stratégiákat kell kidolgozniuk. A képlet azonban bonyolultabb annál, mint hogy a két kategória csupán egymással versenyezne. Melyek lehetnek a gyártói márkák új útjai és merre fejlődnek a saját márkák?

Kisebb üzletek, kevesebb kedvezmény, több szolgáltatás és robotok: csak néhány változás, ami a következő években a szupermarketekben megjelenhet. Hogyan reagáljanak a megváltozott viszonyokra a kiskereskedők és a gyártók?

Túlnőttek magukon, és úgy tűnik, biztos jövő elé tekintenek a benzinkút-töltőállomások mellett működő kiskereskedelmi egységek. Az elsősorban a gyors bevásárlásokra ­alapozó, jellemzően frissáru-kínálattal, pékáru- és zöldség-választékkal rendelkező ­shopok kitöltenek egy eddig hiányzó űrt, és egyre inkább szolgáltató központtá válnak.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek