Túlnőttek magukon, és úgy tűnik, biztos jövő elé tekintenek a benzinkút-töltőállomások mellett működő kiskereskedelmi egységek. Az elsősorban a gyors bevásárlásokra ­alapozó, jellemzően frissáru-kínálattal, pékáru- és zöldség-választékkal rendelkező ­shopok kitöltenek egy eddig hiányzó űrt, és egyre inkább szolgáltató központtá válnak.

Edd meg a a spenótot, az etióp gyerekek éheznek – ki ne hallotta volna ezt a mondatot gyerekkorában? A helyzet azóta sem változott sokat: a fejlett országokban hatalmas mennyiségű élelmiszert dobunk a szemétbe. Míg az egyéni felelősség (és a nagyobb mennyiség) a háztartásoké, egyre több cég próbál tenni az élelmiszerpazarlás ellen. Cikkünkben most a vállalatok felelősségvállalásával foglalkozunk.

Nagyot emelkedtek az utóbbi évben a kereskedelmi ingatlanok négyzetméter árai, amelyet a viszonylag jó gazdasági helyzet, és a megvalósuló számos új fejlesztés és beruházás idéz elő. Az utcai üzlethelyiségek drágulását a növekvő ­kereslet, az urbanizációs hatás és a növekvő fizetések is támogatják.

Ha nyár, akkor fesztiválok – a márkáknak hosszú évek óta fontos terepet ­jelentenek a fiatal fogyasztók megszólításában, ­legyen szó fővárosi, vagy vidéki fesztiválról. A tavalyi évtől azonban még szorosabb lett a verseny a kiskereskedelem szereplői között: számos cég ugyanis fizikai üzletekkel települt ki a zenei seregszemlékre. A forgalomra és a márka megítélésre is nagy hatással van az eseményeken való jelenlét. Fesztiválkörkép.

Korábban előre jelezték, hogy a szupermarketek ­területe csökkenni fog. A csökkenő tendencia már évek óta tart. A jelenség nemcsak Európában ­figyelhető meg, hanem ­világszerte is, minden nagy kiskereskedelmi vállalatnál, erről ­számolt be a Planet Retail.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek