A nyári testápolási termékek vásárlási szokásait nem csak az egyre erősebb nap­sugárzás befolyásolja: sokáig a nők számítottak az elsődleges vásárlóerőnek, mára azonban a férfiak is széles kínálatból választhatnak.

Noha az energiaitalokat elsősorban a fiatalabb korosztály preferálja, a jó minőségű termékek, ártól függetlenül egyre szélesebb körben népszerűek.

A melegedô időjárással együtt nő a szomjoltók iránti kereslet. S bár megfigyelhetô, hogy a fogyasztók egyre nyitottabbak a különleges, egzotikus ízekre és időről időre szívesen kipróbálják az újdonságokat, azért a jól megszokott szomjoltó termékek sincsenek feledve.

A befőzés terén továbbra is tartja magát az a trend, hogy a kereslet ezen termékek iránt a szezon elején a legerősebb. A befőzési szezon egyik legerősebb időszaka a május-június, és továbbra is az eper befőzése a sláger a vásárlóknál. Mint minden befőzési szezonban, az alapanyag ára az, ami befolyásolja a szezon forgalmát.

A grillhús kategóriában a fogyasztók szívesen próbálnak ki új, eddig ismeretlen ízeket, és egyre inkább előnyben részesítik a minőségi, ismert gyártók termékeit. Fontos az ár-érték arány, a vonzó megjelenés, a polci láthatóság és a kiszerelés nagysága is.

A nedves ételízesítők piacát jellemző szezonális forgalmi felfutások a hipermarketekben és a szupermarketekben tapasztalhatók a legintenzívebben. A diszkontokban és magyar hálózatokban a kisebb kiszereléseken van a hangsúly.

Növekedett a sütési adalékanyagok piaca, s a gyártók számára egy újabb kiemelkedő időszaknak ígérkezik a húsvéti időszak. Az akciók többsége is a szezonra összpontosul. A márkaépítésében az állandó minőség és a kiváló ár-érték arány versenyelőnyt jelent.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek