Nehéz talpon maradni a túródesszertek hazai piacán: nagyon sok a termék, nagy a verseny és a multik részéről is nagy a nyomás. Pár évig a túródesszertek Robin Hoodja volt a régi, hagyományos ízeket visszahozó Kockás, amely azonban mára már megvetette a lábát és 1,5 százalékot birtokol a piacon.

Az alkoholmentes hideg üdítőitalok szegmensének folyamatosan jelenlévő és a fogyasztók által kedvelt szomjoltó terméke a szörp. Hazánkban a szörp örök termék, az erős tradíciónak és a folyamatos gyártói innovációknak köszönhetően.

Hazánkban a nagy hagyományokon alapuló házi befőzés nemcsak egy régmúltról megmaradt gasztronómiai szokás, hanem az élelmiszer feldolgozóipar és a kiskereskedelem egyik fontos, folyamatosan fejlődő kiszolgáló ága.

A magyar konyha híres a gazdag fűszerezéséről, ami grillezési hagyományainkra is kihat. Ennek megfelelően a grillfűszerek eladása a késő tavaszi-nyári hónapokra koncentrálódik.

Úgy tűnik, a magyar grillezők számára nincs grillsütés majonéz nélkül, de teljessé teszi a grillpartit, ha a sültek mellé hagyományos és pikáns szószokat is kínálnak.

A szabadtéri sütés kultúrája egyre elterjedtebb hazánkban is. Az elsősorban a grill­kolbászokat kedvelő magyar fogyasztókat széles termékkínálattal csábítják a grillezésre a gyártók.

Ha jó idő, akkor grillezés: ha tehetik, a magyarok hetente legalább egyszer ­sütögetnek a szabadban. A „kerti­partikra”pedig alaposan felkészülnek és bevásárolnak.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek