Magyarországon az édességfogyasztási szokások változása figyelhető meg, ami egyrészt megmutatkozik abban, hogy a mennyiségi fogyasztás egyre inkább a minőségi felé fordul, másrészt a fejlődő ágazatban nagy szerepet kap a gyártói termékfejlesztés. Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetsége elnöke szerint az innováció megkerülhetetlen hatással van az édesiparra.

Az édesipar ma Magyarországon egy fejlődő és változó ágazat. Várhatóan az elmúlt évekhez hasonlóan folytatódik az a trend, hogy a magasabb minőségű termékeket keresik a vásárlók.

Legyen ápoló hatású, allergénmentes, kellemes illatot árasszon, ne tartalmazzon megkérdőjelezhető tartósítószereket, télen pedig gyengéden és szépen kell tartania a kezeket: noha nem nagyon válogatnak, magas a fogyasztók igénye a minőségi kézkrémek iránt.

Az alkoholmentes üdítőitalok szegmensét nézve a szörpöket mindig kiemelten ­kedvelték a magyar fogyasztók. A téli szezon beköszöntével megnő a vitaminokkal dúsított, minőségi szörpök iránti kereslet.

Noha a magyar fogyasztók hagyományosan a gyümölcs ízű teákat kedvelik, egyre több fogyasztó választja a természetes összetevőkön alapuló herba- és funkcionális teákat.

A lakásban és ház körül tartott kedvencek piacának kilátásai bővülnek Magyarországon. Az innovatív és dinamikusan növekedő piac az elkövetkező években akár az egyik legeredményesebb FMCG szegmenssé is válhat.

Az elmúlt néhány évben jelentősen növekedett a bioélelmiszerek iránti kereslet. Az alapélelmiszerektől a convenience árukon át a kozmetikai termékekig szinte mindent megtalálnak és megvehetnek a fogyasztók.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek