Heroes&Stories - Idén a BrandFestival az influencer marketing legkiemelkedőbb trendjeit mutatja be a Special Effects Média, a Star Network, a Pome és a Creatinsta ügynökségekkel együttműködésben.

Influencer branding témakörben a legmeghatározóbb magyar szereplők mellett olyan világhírű egyéniségeket is köszönthetünk majd az idei rendezvényen, mint Emilie Tabor, az amszterdami székhelyű Influencer Marketing Agency ügynökség alapítója és Benjamin „Benni” Raich, olimpiai bajnok világklasszis síelő.

Az október 18-19-én, a Budapest Music Center-ben megrendezésre kerülő zero waste márkafesztiválon a „Heroes & Stories” alapgondolat mentén elemzi a jövőt a több, mint 100 előadó.

Az idei BrandFestival-on a legmeghatározóbb piaci és technológiai trendek között az influencer branding is kitüntetett figyelmet kap.

Emilie Tabor brandfestivalA közismert, nagy eléréssel bíró influencerek mellett a mikro-influencerek világa is egy egészen új teret nyit meg az ügynökségek és márkák előtt. Ezekről mesél majd az eseményen Emilie Tabor, az Influencer Marketing Agency (IMA) alapítója.
Emilie az influencer szegmens meghatározó szakértőjeként nagy hatású beszédet tartott többek között a Forbes Under 30 eseményen és a Cannes-i Reklámfesztiválon is. Előkelő helyen áll a „The Drum 50” listán, amely olyan 30 év alatti hölgyeket rangsorol, akik a digitális világban alkottak maradandót.
A Diesel, a Nivea, a Mini, a Starbucks, a Samsung, a Tommy Hilfiger, az Under Armour-nak is dolgozó full-service influencer ügynöksége nemcsak a véleményvezérek számában, hanem a rajtuk keresztül elérhető követők tekintetében is piacvezető. Az amszterdami székhelyű ügynökség 35 ezer regisztrált influencer-rel rendelkezik a divat, lifestyle, utazás, étkezés, autó, technológia területén, a potenciális reach szám pedig megközelíti a 10 milliárdot.
Az üzleti modell legnagyobb előnye hogy a náluk regisztrált influencereket és a közreműködésüket igénylő brandeket egy digitális platformon, automatizált módon kötik össze, így a márkák a leghatékonyabb módon tudják a profiljuknak megfelelő (mikro)influencereket kiválasztani. Az adatvezérelt rendszerükön keresztül futott kampányok közül kiemelkedik a Tommy Hilfiger SS16 szemüveg globális bevezető microinfluencer aktivitása.

Emilie Tabor az előadásában olyan kérdésekre ad majd választ, hogy az influencer marketing hogyan multiplikálja a klasszikus média hatékonyságát; hogyan mérhető az influencer kampányok sikere; melyek az influencer képviselet és a márka-influencer együttműködés legújabb lehetőségei; miként tudják a márkák a leghatékonyabb módon, a profiljuknak megfelelő influencereket kiválasztani?

Benjamin Benni Raich Skiracer brandfestivalBenjamin „Benni” Raich, kétszeres olimpiai bajnok, az élsport egyik legsokoldalúbb influencere is ellátogat az idei BrandFestival-ra. Raich 2006-ban a torinói olimpián műlesiklásban és óriás-műlesiklásban győzött.

A világklasszis sportoló három világbajnoki aranyérmet is nyert, pályafutása 18 szezonja alatt pedig 36 világkupa-győzelmet aratott.

Szabo Gergo brandfestivalSzabó Gergő, a több mint 100 prémium YouTube csatornát - köztük Dancsó Péter Videómánia - fejlesztő és menedzselő Special Effects Media ügyvezetője szerint a figyelmünk korlátosságával magyarázható, hogy miért terelődik a marketing kommunikáció iránya az influencer marketing felé: „A nézők egyre kevésbe fogyasztják a klasszikus reklámokat. Átlépik őket, a telefonjukkal babrálnak amíg a reklám lemegy a TV-ben. A márkáknak az üzenetüket olyan tartalmakban kell elhelyezni, amire valóban odafigyelnek.
A kulcsszó: a Figyelem. Erre a kihívásra kínál válaszokat az influencerekkel való együttműködés, az ő nézőiket, rajtuk keresztül hatékonyan meg lehet szólítani abban a világban, ahol hagyományos marketing eszközökkel ez egyre nehezebb.”

A SuperNow generáció megszólítására új utakat kell találniuk a márkáknak. Az utóbbi években a véleményvezérekkel való együttműködés területe akkorára nőtt, hogy a Forbes tematikusan rangsorolja - pl. divat, szépség, szórakozás, utazás, gaming, fitness, tech&business, ételek - a legnépszerűbb influencereket.

Hernadi Gabor brandfestivalHernádi Gábor, az egyik legnagyobb eléréssel rendelkező influencer ügynökség, a Starnetwork ügyvezetője úgy véli, hogy a szegmens dinamikus felfutásában több tényező játszik meghatározó szerepet: „Az elmúlt évek kutatásai és kampány-tapasztalatai jól alátámasztják, hogy az influencerek hatalmas hatást gyakorolnak a követőikre ezzel számos olyan előnyt képesek biztosítani, ami a cégek, márkák számára manapság minden eddiginél fontosabb.

Ezek az előnyök az új megjelenési felületek, kreativitás, hatalmas, mérési rendszerekkel jól alátámasztott és targetált elérés valamint, hogy a fogyasztók mindezt egy számukra hiteles személytől kapják, baráti ajánlásként.” 

Jagodics Rita brandfestivalKizárólag mikro-influencerek-kel dolgozik a Creatinsta

Megítélésük szerint azért nő az influencer-ek ereje, mert a felhasználók olyan személyektől kapnak pozitív információt egy adott termékről/szolgáltatásról, akiben megbíznak, akinek életstílusát és ízlését a magukénak érzik, így szinte azonnali befogadói az ilyen „személyességen” alapuló reklámmegoldásnak.