Polc
Tipográfia

A főétkezések közötti nassolás célja ma már nem kizárólag az örömszerzés. A tudatos fogyasztók az egészséges nassolnivalók széles termékkínálatából választhatnak.

Bármikor fogyasztható finomságok

A magyar lakosság étkezési szokásai az életmódváltozással együtt folyamatosan formálódnak. Jelenleg minden második ember vallja azt, hogy napjában háromszor eszik, az ennél gyakrabban étkezők aránya pedig folyamatosan növekszik. Ebből arra lehet következtetni, hogy a köztes étkezések és a snackfogyasztás, vagyis a fő étkezések közötti nassolás jelentősége növekszik. A „nassolók” több kalóriát, valamint több proteint, szénhidrátot és zsírt juttatnak a szervezetükbe, mint azok, akik az étkezések között nem falatoznak, az előbbiek kevésbé vannak kitéve az idős korban gyakran előforduló fogyás veszélyeinek. Az egészséges táplálkozást nem lehet unalmasnak nevezni: ma a boltokban nemcsak a főétkezésekhez kapható termékek vehetők meg, hanem a rágcsálni- és nassolnivalókból is széles a kínálat. Az igényekhez igazodva ma a sós termékeken kívül édes snackek, olajos magvak, szárított gyümölcsök és aszalványok is színesítik a termékkör szegmensét. Az egészségtudatosság egyre jelentősebb szereppel bír a fogyasztók mindennapjaiban, az egészséges nassolnivalók iránt is növekvőben a fogyasztói érdeklődés. Az általános trenden kívül ennek oka lehet a várható magasabb életkor, amit az életminőség javításával kívánnak megtartani, amiben a táplálkozás kiemelt szerepet kap.

 

Finom is és egészséges is

Balogh Erika, a Biopont Kft. marketingvezetője szerint a termékszegmens egyre népszerűbb a fogyasztók körében. Mint mondta: „nassolni általában a sós termékeket választják a magyar fogyasztók. Ízek tekintetében pedig favorit a mogyorós, sajtos és a paprikás.” A 100%-ban magyar tulajdonban lévő Biopont Kft. folyamatosan fejleszti termékportfólióját és technológiai hátterét. A cég BIO-jelzéssel ellátott nassolnivalói, akárcsak minden más terméke, 100%-ban növényi eredetűek, mentesek mindennemű szintetikus anyagtól, tartósítószerektől, színezőanyagoktól. Az egészséges életmód térhódításának köszönhetően ma már egyre több fogyasztó életében helyet kapnak a növényi tejhelyettesítők, a biogabona-félék, biolisztek, bio­gyümölcs- és -zöldséglevek, valamint az extrudált termékek. Az egészséges nassolnivalók kategóriá­ján belül jelenleg többféle ízesítés­ben extrudált köles- és rizsgolyó, extrudált lencse­snack, gluténmentes sóspálcikatermékeket kínál a Biopont. „Termékeink közül példaként említeném újdonságunkat, a gluténmentes bajor sóspálcikát, vagy az extrudált enyhén sós lencsét, amit minden tudatos fogyasztóknak ajánlunk: egyszerűen csak nassolni két étkezés között, sportolás előtt vagy után, gyerekeknek séta közben” – fogalmazott Balogh Erika. Mint megtudtuk, a vásárlások során általában az alacsony és közepes árkategóriájú termékek iránt nagyobb a kereslet.

Az egészséges nassolnivalók iránt a nyári szezonban kicsit csökken az igény, aminek az az elsődleges oka, hogy a fogyasztók elcsábulnak az egészségtelen nassolnivalók irányában: többen vesznek fagylaltot, lángost.A helytelen táplálkozási szokások nemcsak a felnőttekre, de a gyerekek többségére is egész életre kihatnak, ezért a gyerekek korai megszólítása és az egészséges ételekre való figyelemfelhívás különösen fontos. „Olyan termékeket kell biztosítani számukra, amelyek csomagolása a gyerekek számára vonzó (pl. mesefigurák). A médiamegjelenéseken kívül rendezvényeken tudjuk leginkább népszerűsíteni a termékeinket azáltal, hogy a gyerekeknek lehetőségük van a termékeket megkóstolni és a standunkon különböző játékokban részt venni” – említette a marketingvezető.

 

Minőségi nassolnivalók az egészség megőrzésével

A reformtáplálkozás fontos szerepet játszik az egészségmegőrzésben, ezért egyre többen választják az ételintoleranciában szenvedőkön túl az életmódváltással együtt járó, a helytelen táplálkozást felváltó tudatos, a reformgabonák által biztosított étkezést. „A piac gyorsan fejlődik, de még mindig jellemzően importtermékekből tevődik össze, és a helyzetkép kusza választékot, jelentős lemaradást ­mutat szinte minden szegmensben a nyugat-európai piaccal szemben. Számos hazai gyártó jelent meg, többek között vállalatunk, a Bio Fair Trade Kft. azzal a szándékkal, hogy olyan hazai termékek fejlesztését, gyártását és forgalmazását kezdje meg, amelyek elsősorban a gluténintoleranciában szenvedő és az egyre jobban elterjedő tudatos életmódot követő fogyasztóknak biztosítson magas minőségű napi fogyasztási termékeket kiemelten a pékáru- és kekszkategóriában” – fogalmazott Kökényesi Sándor,Bio Fair Trade Kft. ügyvezetője. Az ételintoleranciában szenvedő embereknél a napi fogyasztási lehetőségek megteremtése az elsődleges. A kereslet állandó és folyamatos, így a szezonban ezen választéknak színesítése, illetve a kiszerelések bővítése lehet a cél, tudtuk meg Kökényesi Sándortól. A Bio Fair Trade termékeivel elsősorban a glutén­into­le­ranciában szenvedő embereknek ad választ, melyet, mint megtudtuk, az innováció és a célcsoport elégedettsége jellemez. Ezen piacon jellemzően a nassolnivaló-termékkörön belül elsősorban a tartós, import pékáru és teasütemény található. „Ezért idén ősszel megkezdtük annak a piaci résből származó fogyasztói igénynek a betöltését, amely a friss pékáru hiányát fogja betölteni. Így a Nettfood Free From-márkánk alatt glutén- és adalékanyag-mentes, saját lisztkeverékeinket felhasználva, egyedi fejlesztésű eljárással készült tartósítószer- és gluténmentes friss vekni-, bagett-termékeket, illetve az édes és a sós kategóriában linzer, isler és sós teasüteményt helyezünk piacra” – ismertette Kökényesi Sándor.

Fogyasztói visszajelzéseket figyelembe véve folyamatosan alakítja és bővíti termékpalettáját a Bio Fair Trade. Kökényesi Sándor szerint a reformtáplálkozás és életmódváltás minimalizálja a finomított cukrok, állati zsiradékok, túlsózott ételek fogyasztását. A vállalat kiemelt célja, hogy meg­felelő alternatívát, glutén- és tartósítószer-mentes pékárutermék-választékot tudjon biztosítani ezen táplálkozásban részt vevők egyre növekvő táborának is. A magyar fogyasztók árérzékenysége ezen termékcsoport vásárlásakor is megmutatkozik. „Fontos az ár, mint minden szegmensben, hiszen ezen termékek fogyasztói rákényszerülnek mindennapjaikban egy drágább előállítási költséggel rendelkező prémiumválaszték vásárlására, ezért Nettfood Free From-termékeink jelentősen az importárak alatt jelennek meg a láncokban. A legfontosabbnak azonban az ár mellett a megbízható, allergénanyagtól való mentességet folyamatosan garantálni képes, jó minőségű termékek jelenlétét tartom a piacon. Amely gyártó erre nem képes, végleg elveszíti a kategória fogyasztóinak bizalmát” – fogalmazott Kökényesi Sándor. Mint megtudtuk, a Bio Fair Trade vállalat kiemelten kezeli a minőségbiztosítás kérdését, így rendelkezik az egyik legátfogóbb IFS Food 6.1 minőségbiztosítási akkreditációval, melyet „higher level” a legmagasabb szinten sikerült teljesíteni. A cég a fogyasztók felé a csomagoláson kommunikáltan jelzi az áthúzott gabonapiktogrammal, hogy minősített tagja a nemzetközi „The Association of European Coeliac Societies” (AOCS) az Európai Coeliakiás Egyesületek Szövetségének, azaz a termékek garantáltan gluténmentesek. „Továbbá, nem utolsósorban a »Magyar Termék« logót is auditáltan helyezhetjük fel több termékünkre, ezzel is biztosítva a vásárlókat, hogy a pénzükért megbízható, folyamatos magas minőségű termékhez jutnak” – fűzte hozzá az ügyvezető.

 

Magvakban gazdag szezon

Bár a magvak és az aszalványok nem tartoznak az ­alapvető élelmiszerek kategóriájába, mégis egyre népszerűbbek az egészségtudatos vásárlók körében. Az ízletes aszalványok és a ropogós magvak az ajánlott napi beviteli mennyiségeket betartva hozzájuttatják a szervezetet a szükséges energiához, valamint tele vannak értékes vitaminokkal, ásványi anyagokkal, nyomelemekkel, telítetlen zsírsavakkal és rostanyagokkal. „Az idei év január és szeptember között eladott mennyiségek alapján elmondhatjuk, hogy még mindig a klasszikus sós ízeket kedvelik a vásárlók, hiszen a legkeresettebb termékünk ebben az időszakban a Kalifa sós, pörkölt földimogyoró. Az érdeklődés ez iránt a termékünk iránt a nyári foci-világbajnokságnak is köszönhető, hiszen ilyenkor szívesebben ropogtatnak sós rágcsálnivalót a szurkolók a mérkőzések alatt” – fogalmazott Keresztesi Ferenc, a Gilan Trading Kft. kereskedelmi igazgatója. Hozzátette, szintén elmondható, hogy a magyar vásárlók nyitottak az új ízekre is, mint például a hagymás-tejfölös vagy mézes ízesítésű földimogyoróra. A Gilan Trading kínálatát nézve egészséges nassolnivaló termékeknek nevezhetők a natúr olajos magvak, úgymint a Kalifa natúr kesudió, mandula, sótlan földimogyoró, chia­mag, de ide tartoznak egyes aszalványok is, mint például a tavaly bevezetett gojibogyó, amely egyáltalán nem tartalmaz hozzáadott cukrot, emellett magas a vitamintartalma is. Mint megtudtuk, a cég legkeresettebb termékei között egyaránt megtalálhatóak az alacsonyabb és a magasabb árfekvésű termékek is, úgymint a klasszikus sós, pörkölt földimogyoró, a diákcsemege, a datolya és a füge, az aszalt szilva és sárgabarack, valamint a darált dió és a darált mák. Az egészséges nassolnivalók iránti keresletre is befolyással van a téli ünnepi szezon. Keresztesi Ferenc elárulta, hogy a Kalifa-termékek kimagasló forgalmi időszaka minden év végén októbertől december végéig tart. A kereskedelmi igazgató szerint ennek oka, hogy ősz végétől csökken a friss, hazai gyümölcskínálat, emiatt jelentősen megindul az alternatívák keresése, így megnő az aszalt gyümölcsök és magvak iránti kereslet.

 

Termékfejlesztések az egészségtudatosság jegyében

„A Kalifa széles termékválasztékának köszönhetően mindenki megtalálhatja azt a terméket, amelyet szívesen fogyaszt nemtől, kortól és árkategóriától függetlenül. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy minden vásárlónk megtalálhassa a számára legmegfelelőbb terméket, legyen szó akár egészségmegőrzésről, fogyókúráról vagy vitamindús étrendről” – fogalmazott Keresztesi Ferenc. A kereskedelmi igazgató elárulta, hogy az aktív életmód hívei körében is népszerűek a Kalifa termékei, legyen szó versenyszintű sporttevékenységről, vagy egy hétvégi családi túrázásról, hiszen az olajos magvak és aszalványok amellett, hogy finomak, hamar energiához juttatják az igénybe vett szervezetet és lendületet adnak a folytatáshoz. A Kalifa-termékek népszerűsítését komoly felmérések alapján végzi a cég. Mint megtudtuk, több évig tartó előkészítő munka eredményeként 2018 elején megkezdődött az „Örömteli egészség” szlogen bevezetése. „Célunk, hogy megmutassuk, az egészséges táplálkozás hatására elérhető pozitív változások örömforrást jelentenek a mindennapokhoz. Nagyon fontosnak tartjuk a ­sportos, mozgásgazdag életmódot, amelynek részét képezi az egészség­tudatos táplálkozás is” – említette Keresztesi Ferenc, megemlítve, hogy a cég idén három himalájai expedíció névadó szponzora volt. A Kalifa Himalája-Expedíció 2018 célja, hogy felhívják a figyelmet az aktív életmód fontosságára, a természet szeretetére, a környezettudatosságra és arra, hogy tegyünk meg mindent a céljaink elérése érdekében. „Ehhez azonban szükség van arra is, hogy legyen miből energiát merítenünk. Így alkot teljes egészet az »Örömteli egészség« szlogenben rejlő filozófiánk” – magyarázta a kereskedelmi igazgató.

A diákcsemege, a natúr és sós magvak mindenki számára elérhető és ízletes egészséges nassolnivalók. Mint megtudtuk, a diákcsemege-terméket úgy fejlesztette ki a cég, hogy ne csak azok élvezhessék, akik ismerik a termékben található magvak és aszalt gyümölcsök kedvező élettani hatásait, hanem a fiatalok is örömmel emeljék le a polcokról, mert egy finom, energiadús termékhez juthatnak. Keresztesi Ferenc elárulta, hogy ennek érezhető is a hatása, mert a diákok egyre inkább választják ezt a terméket a vizsgaidőszakban a mesterséges, magas hozzáadott cukortartalmú élelmiszerek helyett. „Így elérhetjük, hogy beépítsék életükbe az egészséges életmód egyik elemét, a natúr magvak és az aszalt gyümölcsök fogyasztását, mivel ezek a termékek kedvező élettani hatásokkal bírnak, amelyre a fejlődő szervezetnek különösen szüksége van” – fűzte hozzá a kereskedelmi igazgató, kiegészítve azzal, hogy emellett a Gilan Trading Kft. termék­kínálatában is megtalálhatóak a minőségi, csokoládés magvak és aszalványok, amelyek a felnőttek körében is népszerűek. Mint megtudtuk, a termékek csomagolását úgy fejlesztették ki, hogy mindenki megtalálhassa azt a kiszerelést, amely számára a legoptimálisabb. Így nem csupán csak háziasszonyok, hanem a pékségek, a cukrászdák, a szállodák is megtalálhatják azt a kiszerelést, amely igényeiknek a leginkább megfelel. „Idén folytatjuk a tavaly elkezdett csomagolásfejlesztéseket, fokozatosan lecseréljük a régi grafikájú csomagolásokat és felülvizsgáljuk a csomagolóanyagok szerkezetét is.Ennek köszönhetően egyes natúr magvaink idén már aromazáró csomagolásba kerültek át, így a magvak tovább megőrzik ropogósságukat, frissességüket” – tudtuk meg Keresztesi Ferenctől.

A Gilan Trading Kft. újdonságként kínálja az év eleje óta 40 g-os snacktermékeit: a füstös-barbecue-s mandulát, a chilis, a mézes és a hagymás-tejfölös földimogyorót, amelyek kis kiszerelésüknek köszönhetően bárhová vihetők és bármikor ropogtathatók. „Kifejlesztettük a csicseriborsó-termékcsaládunkat, amely termékeket a klasszikus sós íz mellett chilis és barbecue-s változatban is kínáljuk” – említette a kereskedelmi igazgató. Mint mondta: bármelyik íz remek választás lehet nassolni vágyóknak, hiszen a csicseriborsó magas folsav- és E-vita­min-tartalma hatékonyan hozzájárulhat az egészészség megőrzéséhez, miközben mégis azt az élményt nyújtja, ami a nassolnivalóktól elvárható. Antioxidáns hatása által eredményesen veszi fel a harcot a magas koleszterinszinttel szemben. Karotin, B1 és B6 vitamintartalmának köszönhetően hatékony társ lehet a depresszió és a kimerültség leküzdésében. Az őszi-téli szezonban szintén újdonságként fog meg­jelenni a boltok polcain a kiváló minőségű, I. osztályú tuné­ziai deglet nour magozott datolya, amely étvágygerjesztő látványával, zamatos ízével, kiváló minőségével reményeink szerint a vásárlók kedvencévé válik majd. „Emellett újfajta gyümölcskosarunk is elérhető lesz a nagyobb kereskedelmi áruházakban, amelynek a Diana nevet választottuk. Kitűnő választás vendégvárás esetén, ha a vendégeinket valami különleges csemegével szeretnénk meglepni” – fűzte hozzá Keresztesi Ferenc.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2018. november)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek