Polc
Tipográfia

Folyamatos innováció jellemzi az intimhigiéniai termékek szegmensét, amelyben a gyártók a minőség mellett kiemelten fontosnak tartják az oktatásban való részvételt.

Előtérbe került a környezettudatosság

Az életminőség javításán alapuló innovatív megoldások bevezetése jellemzi az egészségügyi és intimhigiénia területét, miközben a gyártók a fenntartható fejlődést is szem előtt tartják termékeik előállításában és értékesítésében, illetve a kapcsolódó szolgáltatások erősítésében. A fogyasztók a női higiéniai termékekben már nem kizárólag a „probléma” egyik megoldását látják, hanem az egészség és a jólét javításának eszközeként tekintik, összegezhetjük a menstruációs időszakban és a mindennapok során használt egészségügyi és intimbetétek, tamponok aktuális trendjét. 2005-ben az ELTE TÁTK egy felmérése szerint a válaszadó nők 40 százaléka úgy vélte, hogy egy betét akkor jó, ha vékony, illik a fehérneműhöz és nem látszódik a ruhán át.

Mára ez annyiban változott, hogy a külsőségek mellett előtérbe került az egészség és a kényelem, illetve a menstruáció, a női (és férfi) higiénia kevésbé tabutéma, a fogyasztókkal már nyíltabb, bensőségesebb kommunikációt lehet folytatni. A női intimhigiénés termékek gyártói hangsúlyozzák a globális párbeszéd fontosságát és az edukáció mellett szerepet játszanak egy fenntarthatóbb és tudatosabb társadalom kialakításában, hiszen a személyes higiéniai termékekről a magyar fogyasztók legnagyobb része tévéből, internetről, eladótérben és displayről, „egyéb” helyről tájékozódik. A női higiéniai termékekre, így az intimbetétekre és a tamponokra fokozottan érvényes, hogy a legnagyobb figyelem övezi, milyen összetételű a termékek alapanyaga. Hiszen nem csak a kényelem a fontos a nyálkahártyákkal közvetlenül érintkező termékek esetében.

A szervezet érzékenységét és a fenntartható fejlődést szem előtt tartva 2018 októberében egy kizárólag újrahasznosítható, organikus, GMO-mentes alapanyagú femcare Time Of The Month (TOTM) elnevezésű terméket vezetett a brit Tesco. A brit áruházlánc közlése szerint a vásárlók számára egyre fontosabb a természetvédelem, az általuk használt intim termékek környezetre való hatása, hiszen több mint 450 évnek kell eltelnie ahhoz, hogy egy műanyaggal borított egészségügyi betét lebomoljon. St. John Burke, a TOTM alapítója elmondta: A márka elindítása óta egyaránt küzdenek a tabuk ellen és az ipari kihívások ellen, és örömmel veszik, hogy a Tescóval való kizárólagos partnerség lehetőséget nyújt arra, hogy több nő használjon környezetbarát alternatívákat.

 

Védelem minden napszakra

 A hagyományos menstruációs és intimhigiéniás védelmet nyújtó termékektől elsősorban a diszkrét, finom, nőies megjelenést várják a fogyasztók, tudtuk meg a Bella-Hungária Kft. marketing és termékmenedzserétől. Glück Mária szerint emellett fontos a nedvességelvezetés és a rögzíthetőség a fehérneműhöz, a kényelmes, puha és selymes fedőréteg és az üde illat. „Egyre kevésbé tabu a női intim higiénia. Ma már a nővé válás életszakaszába lépő tinilányok körében sem rejtőzködő téma” – fogalmazott Glück Mária. Mint megtudtuk, a vállalat célja, hogy a menstruációs védelem mellett a női társadalom rendre, generációs szinten nagyobb részét érintő vizelettartási zavarok vagy periódusok kérdése, az inkontinencia is nyílt kommunikációt kapjon. „Van megbízható megoldás, nem kell, hogy az inkontinencia bárkit is megállítson” – jegyezte meg a marketing és termékmenedzser.

A Bella intimhigiéniás termékkínálata a szárnyas és szárny nélküli ultravékony egészségügyi betétektől a vastag tisztasági betétekig terjed illatosított és illatmentes változatban. „A StaySoftiTM és a StayDraiTM modern, innovatív fedőrétegeink selymesen puhák, ideális nedvszívó tulajdonsággal rendelkeznek, így egész napra friss, száraz érzetet biztosítanak, és a kényelmet is garantálják. Mikrokapszulákból álló szerkezetüknek köszönhetően a Bella Ideale betétek kitűnő nedvszívó tulajdonsággal rendelkeznek” – ismertette a termékeket Glück Mária, hozzátéve, hogy a Bella Ideale termékek egyesítik a nőiességet, az exkluzivitást és a kiemelkedően jó nedvszívó funkcionális paramétereket. A Bella minden napszakra kínál betéteket: pl. a menstruá­ció gyengébb napjaira vagy az éjszakai órákra, amikor nem szükséges feltétlenül az egészségügyi betét használata, a tisztasági betétek Large változatát, azaz a hosszított kivitelt (a Bella Idela Large tisztasági betét 185 mm hosszú!) ajánlja a cég. Sőt, csepegéses inkontinencia esetében is használják a fogyasztók, mivel diszkréten vékony, jó hosszú, ugyanakkor megfelelő nedvszívó paraméterekkel bír.

Az egészségügyi betétek többsége rendelkezik Night változattal, ami szintén az éjszakai órákra ajánlható, még biztosabb menstruációs védelmet nyújt hosszított méretével, biztos rögzítő szárnyaival és megnövelt nedvszívó kapacitásával. Glück Mária elmondta, hogy a Bella intim- és tisztasági betéteinek új termékvonala a Bella Ideale, amelyet azon nőknek ajánlanak, aki egyediek kívánnak maradni. Mint megtudtuk, ultravékony kivitelükkel és rugalmas kialakításukkal a Bella Ideale betétek a valódi szabad mozgást jelentik, bármely aktivitás során. A Flexi-Fit fejlesztés eredményeként a betét a fehérneműhöz pontosan illeszkedik, bármely aktivitás során és bármilyen öltözet viselésekor. A fehérnemű integráns részét képezve a Bella Ideale együtt mozdul a női testtel.

 

Előtérben a nők igényei

 A fogyasztóknak nagyon fontos a biztonság, azaz a termék ne szivárogjon, jó legyen a nedvszívó képessége, illetve a kényelem, vagyis, hogy jól illeszkedjen a fehérneműhöz, pl. jó, ha légáteresztő a betét. „A Libresse nagy hangsúlyt fektet mind a két felsorolt elvárásra. A SecureFittTM technológia az egészségügyi betétek esetén ötvözi a kényelmet a szivárgás mentességgel, míg a tisztasági betéteinknél a tejsavas fedőréteg és a légáteresztő tulajdonság biztosítja a mindennapi kényelmet és frissességet” – hangsúlyozta Nagy Réka, az Essity Hungary Kft. közép- és keleteurópai piacokért felelős costumer marketing menedzsere. A termék jellege miatt a fogyasztók számára fontos a jó, megbízható márka. „Mivel intim termékről van szó és fontos a megbízhatóság, a kedvelt márkához való hűség viszonylag magas. Az egészségügyi betéteknél ez magasabb, mint a tisztasági betéteknél” – fogalmazott Nagy Réka, hozzátéve, hogy ettől függetlenül egy-egy jó ajánlattal, akcióval, kuponnal fel lehet hívni a vásárlók figyelmét és elcsábítani a kínált márkatermék irányába. A costumer marketing menedzser elmondta: az Essity idén vezette be a Libresse Goodnight Extra egészségügyi betétet, amelyet úgy terveztek, hogy akár 10 órán át is megbízható védelmet nyújt, még heves éjszakai forgolódás esetén is. Emellett széles választékával minden fogyasztó megtalálja a maga igényének megfelelő terméket.

A Libresse vékony tisztasági betétek ultra vékonyak és megvédik a fehérneműt, illetve segítenek abban, hogy mindig frissnek érezzék magukat a hölgyek. Puhák, rugalmasak és követik a test mozgását, amivel biztosítják a megfelelő komfortérzetet. A Libresse Daylifresh tisztasági betétek magasabb nedvszívó hatással bírnak, és úgy alakították ki őket, hogy ne csak a fehérneműt védjék, hanem az intim bőrfelületet is. Amíg a hagyományos intim higiénia még érzékenyebbé teheti az eleve szenzitív zónát, addig a Libresse tisztasági betéteit olyan fedőréteg borítja, ami lágy tejsavat tartalmaz, hogy megőrizze az intim bőr pH egyensúlyát. A Daylifresh tisztasági betétek ráadásul extra légáteresztő képességgel bírnak, így megelőzik a fülledtség érzését.

A Libresse ultra egészségügyi betéteit a SecureFittTM technológiával pont úgy alakították ki, hogy a kényelmi és a védelmi szempontoknak is maximálisan megfeleljenek. Egyedülálló testhez illő körvonalait hármas védelmi rendszerrel kombináltuk. „Hármas védelem tökéletes illeszkedéssel”. Szivárgásgátló fal, gyors nedvszívóképességű mag, a betétet körülölelő védővonalak jellemzik. Az erősebb ciklussal rendelkező hölgyeknek, illetve éjszakai használatra a Libresse Goodnight betéteket, illetve a még több biztonságért és a nyugodt alvásért a Libresse Goodnight Extra termékeket ajánlják, amelynek mind az elülső, mind a hátsó részét megnövelték, ezzel is biztosítva az extra védelmet. A fogyasztók egyrészt keresik a kisebb kiszereléseket pl. gyors vásárláskor azonnali segélyként, mert hirtelen szükség van rá, illetve a nagyobb kiszereléseket is kedvelik, akciók, promóciók, jobban tervezett vásárlás idején. Mint megtudtuk, a Libresse idén nyáron kezdte el #BloodNormal kampányát, aminek pont az a célja, hogy végleg leszámoljon a menstruációval kapcsolatos tabukkal. „A kampányban életszerű helyzeteket mutatunk be, például megmutatjuk a vért, illetve megmutatjuk a világnak, hogy a stigmát csak a rejtőzködés megszüntetésével lehet eltüntetni. Azáltal, hogy nyíltan előkerül a vér a képernyőn és a beszélgetéseinkben, azzal utat törünk a jövő női nemzedéke előtt. Hiszünk abban, hogy a menstruációról beszélni éppolyan természetes, mint menstruálni” – ismertette a kampányt Nagy Réka. A kampányon kívül a gyártó hagyományosan is hirdet a TV-ben és különböző online felületeken. „Influencereket is használunk, hiszen a célcsoportunk aktívan követi őket. Az ATL kommunikációt hatékony bolti eszközökkel is erősítjük, segítjük a vásárlóink döntéseit” – fűzte hozzá Nagy Réka.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek