Polc
Tipográfia

Ma már nincsen nyár napozószerek nélkül. A napozáskor és a napozás után használatos termékek jelentős fejlesztéseken estek át, éppúgy, mint a gyermekeknek és a babáknak való fényvédő termékek.

Nemcsak a bőrgyógyászok és a kozmetikusok, de a kozme­ti­kai termékek gyártói is jó pár éve igyekeznek felhívni a figyelmet az intenzív napozás káros hatásaira. A napozószerek használatával a szép, egészséges barna árnyalatú bőr elérésén kívül megelőzhetik a közvetlen napsugárzás káros hatásait és a bőr idő előtti öregedésének is gátat szabhatnak a fogyasztók.

Ma már szinte minden kiskereskedésben található vala­milyen napozószer, a Nielsen legutóbbi felmérése szerint a napkrémek közül a legnépszerűbb a naptej és a spray, de egyre nagyobb a kereslet az önbarnító napozószerek és a napozás utáni termékek iránt is. Noha a márkatermékek iránti bizalom nem csökkent, az eladások több mint harmada ma már saját márkás termék.

Bőrvédelem télen-nyáron

„Sokan elfelejtik, hogy nem csak nyáron van szükség fényvédelemre, és ez nincs feltétlenül összefüggésben az éghajlatváltozással. Ugyan hazánkban nyáron a legintenzívebb az UVA- és UVB-sugárzás, a kevésbé napos évszakokban is leéghet és ezáltal károsodhat a bőr” – fogalmazott Jáger Melinda.

A Beiersdorf Kft. marketingvezetője hangsúlyozta, hogy megfelelő fényvédő használata nélkül az UVA-sugarak roncsolhatják a bőr szerkezetét, mely a bőr korai ráncosodásá­hoz és maradandó bőrkárosodáshoz vezethet. Fontos tehát minden évszakban külön figyelmet fordítani a bőr védelmére.

Különleges ápolást kíván meg az arcbőr egész évben. A NIVEA újdonsága, a Q10 Anti-Age & Anti-Pigments Napozó Arckrém FF 50 kifejezetten az arc érzékeny bőrére lett kifejlesztve. Mint megtudtuk, használata után nem keletkezik fehér maradvány a bőrön és sminkelés előtt is bátran ajánlható.

„A NIVEA SUN termékek használatát bátran javasoljuk minden évszakban” – jegyezte meg Jáger Melinda, aki elmondta, hogy a nyár és a strandszezon beköszöntével ajánlja a Protect & Bronze termékcsaládot, amely megújult formulájának köszönhetően nemcsak védi a bőrt, hanem segít csökkenteni a naptej okozta foltok mosás utáni intenzitását.

A napozás előtt és utána is

A napozótermékek kapcsán különböző fogyasztói igények merülnek fel, melyekre megoldást kívánnak nyújtani a­ NIVEA különböző termékcsaládjai.
„A fényvédelem mellett minden termékcsaládunk más és más szükségletre ad választ, ilyenek például a hidratálás (NIVEA SUN Protect & Moisture FF30-50+), a felfrissülés (NIVEA SUN Protect & Refresh FF20-50), a barnulást segítő formula (NIVEA SUN Protect & Bronze FF20-50), a karotinos összetétel (NIVEA SUN Karotinos Naptej és Napolaj FF6), a gyermekeknek (NIVEA Gyermek Naptejek FF50+) és külön babáknak (NIVEA SUN Baby Naptej FF50+) kifejlesztett összetétel” – foglalta össze Jáger Melinda, hozzáfűzve, hogy ezek mellett jelent meg idén a portfólióban a napozóarckrém.

Mindenki számára ismerős az a probléma, ha öltözködés előtt a naptej foltot hagy a ruhán, amit később nehéz eltüntetni. A Beiersdorf marketingvezetője szerint ezért sem véletlen, hogy a megújult formulát tartalmazó Protect & Bronze és a Protect & Moisture termékcsaládok igazán népszerűvé váltak, hiszen a fejlesztésnek köszönhetően a naptej okozta foltok intenzitása mosás után csökkenhet e két termékcsalád esetében.

A Beiersdorf idén vezette be a NIVEA SUN Gyermek Protect & Sensitive Golyós napozó 50+ faktoros terméket. Mint megtudtuk, a kifejezetten gyermekek számára kifejlesztett naptej illatanyagmentes, hatékonyan véd az UVA- és UVB-sugárzástól, és extra vízálló formulája még tovább véd a napégéstől a strandon.

„A kiszerelés könnyű és gyors felvitelt tesz lehetővé, melyet akár a gyermekek saját maguk is könnyen el tudnak végezni. Praktikus méretének (50 ml) köszönhetően nemcsak a gyermek kezébe illik, de a táskában is könnyen elfér, így mindenhova magunkkal vihetjük, ha a szabadban töltjük az időt” – tette hozzá Jáger Melinda.

A vásárlók egyre tudatosabbá válnak mind a faktorszám, mind a napozás utáni ápolás tekintetében. Egyre többen keresik a kifejezetten gyermekek érzékeny bőrére kifejlesztett termékeket. Nagyon népszerű a NIVEA SUN Gyermek Hidratáló Napozó Spray 50+ faktoros termék, amely nemcsak védelmet és ápolást nyújt, hanem a színezett napozószer játékossága miatt a használatot is megkönnyíti.

Védelem a napsugárzás ellen

A szélsőséges meleg és napsütéses nyári időszak erőteljesen befolyásolja a napozószerek piacát, ma már a médiában is gyakran lehet hallani és olvasni a magas UV-sugárzás fokozott fenyegetettségéről. Szőllősi Ágnes, a L’Oréal Magyar­ország trade marketing gyakornoka szerint a figyelemfelhívó kommunikáció hatására a fogyasztók egyre nagyobb arányban odafigyelnek a megfelelő napvédelemre, és kifejezetten keresik a minőségi és számukra megfelelő védelmet nyújtó napozótermékeket.

Mivel az éghajlatváltozás miatt a napozószerek már nem kizárólag nyári termékek, a gyártók is igyekeznek olyan innovatív termékekkel előállni, amelyek akár egész évben védelmet nyújtanak a napsugárzás ellen.
„Az Ambre Solaire termékcsalád minden napozója UVA/UVB-védelemmel rendelkezik, így akár olaj, akár klasszikus naptejről van szó, a magas faktor­számoknak köszönhetően bátran ajánljuk őket a nyári napsütésben, amikor a bőr jobban ki van téve a magas UV-sugárzásnak” – ismertette Szőllősi Ágnes. Mint megtudtuk, kifejezetten nyárra ajánlottak a termékcsalád termékei, továbbá a napozás utáni hűsítő és nyugtató testápolói, valamint a kifejezetten gyerekek számára kínált hipoallergén és vízálló napozótermékek, amelyeket akár a legérzékenyebb bőrűek is használhatnak.

A napozószerek piacát nagy részben befolyásolja az UVB- sugarak elleni védekezés.
„Ennek következtében az utóbbi években a magas faktorszámú napozótermékek népszerűsége állandó trendként van jelen a napozószerek piacán, ami már nemcsak a naptejek, hanem a napolajok termékkörében is megfigyelhető” – mondta a trade marketing gyakornok, hozzátéve, hogy emellett nagy népszerűségnek örvendenek a nagyobb, családi kiszerelésű termékek, valamint a praktikusabb és egyszerűbb felvitelt biztosító, spray formátumú és vízálló napozók, különösen a gyerekek számára kifejlesztett termékek esetében.

Többfunkciós megbízhatóság

A Garnier Ambre Solaire napozótermék-család már több mint 70 éve nyújt hatékony védelmet a bőrnek. A legfejlettebb technológiát alkalmazva élvezhetővé teszi a napozást és segít megelőzni a káros UV-sugarak okozta bőrproblémák kialakulását.
„A Garnier felelősségének érzi, hogy védje a fogyasztók bőrének egészségét, ezért olyan többfunkciós termékeket és termékcsaládot hozott létre, amivel minden korosztály és mindenki bőrtípusának megfelelően élvezheti a napozást” – fogalmazott a Szőllősi Ágnes.

Mint megtudtuk, a többfunkciós termékek optimálisan védik a bőrt az UVA- és UVB-sugaraktól, a szabadalmazta­tott Mexoryl® SX és XL fényszűrők segítségével pedig hatékony védelmet biztosítanak a leégés ellen és gátolják a bőr idő előtti öregedését. Az Európai Unió ajánlásának megfelelően a napozótermékekben az UVA- és az UVB-sugarak elleni védelem aránya 1/3, melynek az Ambre Solaire termékcsalád minden terméke megfelel.

Szőllősi Ágnes elmondta, hogy a termékcsalád rendkívül széles portfólióval rendelkezik: a magas faktorszámmal rendelkező napolajok vízálló formulája segíti az optimális barnulást, az E-vitamint tartalmazó, hidratáló klasszikus napozók pedig optimalizált védelmet nyújtanak az UVB- és UVA-sugarak ellen, valamint hatékony védelmet biztosítanak a leégés és a bőr napsugárzás okozta idő előtti öregedése ellen. A vízálló gyermek- és Sensitive-napozótermékek a legmagasabb védelmet nyújtják az érzékeny bőr igényeinek megfelelően hipoallergén és illatanyagmentes összetétellel, a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag napozás utáni hidratáló testápolók pedig táplálják és nyugtatják a nap által kiszárított bőrt.
„Az Ambre Solaire évről-évre igyekszik lépést tartani az újabb és újabb trendekkel, így nem meglepő az említett termékösszetételek, kiszerelések és praktikus formátumok jelenléte a termékcsaládban” – említette Szőllősi Ágnes, megjegyezve, hogy ez azt is eredményezi, hogy a naptejek kedvelői mellett a napolajat előnyben részesítőknek sem kell már lemondani a napvédelemről, hiszen az Ambre Solaire egészen magas faktorszámú és megerősített UVA/UVB- védelemmel rendelkező olajokat kínál a napozni vágyóknak.

Könnyen megtalálhatók a napozószerek

Az ALDI kínálatában az utóbbi években jelentős mértékben növekedett a non-food termékek aránya, amely a kozmetikai termékeket is érinti.
„Egyre több vásárló választja magas minőségű saját márkás termékeinket. A napozószerek Ombia Sun márkanév alatt találhatóak üzleteinkben” – fogalmazott az ALDI. A diszkont­hálózat kínálatában a klasszikustól kezdve a speciális igényekig szinte minden megtalálható, hiszen van naptej, olaj, spray, tubusos és szórófejes változat, alacsony és magas faktorszámú, normál vagy érzékeny bőrre ajánlott termék.

Az ALDI áruházaiban a napozószerek egységes dizájnnal készülő display kihelyezése egész nyáron megtalálható és könnyen azonosítható. Az ALDI folyamatosan fejleszti termékeit, minden évben igyekszik újdonságokkal meglepni vásárlóit. Az ALDI közlése szerint az idei év újdonsága egy hab állagú termék, a gyerekeknek készülő Napozóhab lesz.
A naptejek esetében nyárra a magasabb, akár 50-es faktorszámú termékeket javasolják, illetve a napolaj sprayt, amelynek ugyan nem olyan magas a faktorszáma (6, 10 és 20-as faktorszámban lesz elérhető az üzletekben), de olajos állaga miatt inkább nyárra, strandoláshoz, napozáshoz, 

illetve könnyű ruházathoz ajánlott. „Ugyancsak kifejezetten a nyári szezonra javasoljuk a Tropical Feeling elnevezésű napvédőnket, mely karotin kivonata miatt hosszantartó barnaságot biztosít” – közölte az ALDI.
A napsütésben gazdag nyári időszakra nem csupán nap­tejeket kínál az ALDI, hanem napozás utáni ápoló termékeket is, amelyek a bőrápolást teszik teljessé. Az Ombia Sun extra hűsítő gél aloe verával elősegíti a bőr gyors regenerálódását napozás után, az Ombia Sun S. O. S. bőrápoló lotion használatával hamarabb megszűnik a napozás okozta bőrpír, az Ombia Sun bronz bőrápoló lotion rendszeres használatával tartósan megmarad a természetes és vonzó napbarnított szín. A Protect&Tan napozóspray is tartalmaz olyan speciális összetevőt, mely elősegíti és gyorsítja a barnulási folyamatot.

Napozószerek napfürdőzőknek és sportolóknak

Kevesen kérdőjelezik meg a napvédőszerek fontosságát, és az UV-sugárzás elleni fokozott védelemre mind nagyobb gondot fordítanak a magyar fogyasztók is.
Kanyó Roland, a dm Kft. marketing és PR menedzsere elmondta, hogy a nyári szezonon kívül is helyet kapnak a dm üzletek polcain a napozószerek, de őszi/téli időszakban nem igazán jellemző a napozótermékek vásárlása, elsősorban síelők és téli sportok kedvelői, illetve ebben az időszakban napos helyre és nyaralni utazók keresik kizárólag ekkor a termékeket. Ennek megfelelően a szortiment elsősorban a nyári szezont célozza meg, április 1-től elérhetők az újdonságok és a nyári termékek, elenyésző a téli szezonra/síeléshez használatos termékek száma.
A napozószerek jellegzetes sárgás színe minden fogyasztónak segítségére van, azonban ez nincs kihatással a kihelyezésre, hiszen nem a designvilág alapján döntenek egy-egy termék mellett a vásárlók. 

„Ahogy már megszokhattuk, ebben az esetben és szorti­menten is minden márkának más és más színvilága van, de ez nem befolyásolja a kihelyezést” – tudtuk meg Kanyó Rolandtól. „Elmondható, hogy elsősorban a márkablokkos kihelyezést alkalmazzuk a különböző polcképben és természetesen a kereslet–kínálat igazodik egymáshoz, így a legnagyobb felületen a SUNDANCE termékek elérhetők” – tette hozzá a marketing és PR menedzser.

Mint megtudtuk, a dm márkás SUNDANCE termékek védik a bőrt a káros környezeti hatások ellen. UVA/UVB- és IR-A*-védelemmel vannak ellátva. Nemcsak az UV, hanem az infravörös A-sugárzással szemben is védik a bőrt.
„A család minden tagja számára megfelelő védelmet nyújtó termékeink vannak szortimenten, az allergiások és érzékeny bőrűek számára kifejlesztett termékek száma megnőtt az utóbbi időben, ezen kívül pedig széles gyerek szortimenttel rendelkezünk. A legkisebbek számára a babylove márka alatt találhatják meg a vásárlók a legmegfelelőbb napozókat” – ismertette Kanyó Roland.

A marketing és PR menedzser elmondta: kisebb célcsoportot érnek el, de az utóbbi években egyre több terméket kínálnak a sportolóknak, ezek a termékek speciálisan a sportoláshoz lettek kifejlesztve, ezenkívül spray állaguknak köszönhetően gyorsan felvihetők a bőrre.

Ezzel a termékcsaláddal több nyári sporteseményen is jelen van a drogérialánc, így biztosítva a kipróbálás lehetőségét. Szintén kisebb célcsoportnak szól a natúrkozmetikai napozótermék-család, alverde márkanév alatt. A márka termékei között gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt kínálnak napozószereket.

*(IR-A = közeli infravörös sugárzás)

 

(TERMÉKMIX - 2018 júniusi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek