Polc
Tipográfia

A grilláruk jelenléte az utóbbi egy évtizedben jelentőssé vált a hazai hústermékek piacán. A fogyasztói szokások változásával nemcsak ízletes, hanem innovatív termékekkel is megjelentek a gyártók.

A húsipar a hazai élelmiszeripar legnagyobb forgalmú szakágazata, amely magas szinten koncentrált. Nem csoda, hogy Magyarországon a grillezés egyre népszerűbb, a gyártók ehhez igazodva igyekeznek a tudatosabb fogyasztói igényeknek megfelelő, egészségtudatosságot tükröző feldolgozott termékekkel megjelenni a piacon. 

Az OECD- és FAO-adatok alapján az Európai Unióban az egy főre jutó húsfogyasztás 2014-ben kb. 65 kg volt. A közösség egy főre eső összes húsfogyasztásának 82%-át a sertéshús (30,9 kg) és a baromfihús (21,6 kg) tette ki. A marha- és borjúhúsfogyasztás 26,5%-os arányt (10,5 kg) képvisel. A felmérések szerint az Európai Unióban nő a kereslet a kisebb kiszerelésű termékek, továbbá az egészségvédő húskészítmények iránt. Hazánkban a baromfihús mellett a sertéshús jelenti azt az élelmiszer-kategóriát, amelyet a hazai fogyasztók magyar termékként feltétlenül előnyben részesítenek. A termékek eredete mellett azonban fontos szempont a vásárlás során a vásárlók jövedelmi helyzete. A grillezéshez vásárolt sertéshúsnál az ár jelentősen befolyásolja, hogy friss hús vagy feldolgozott, csomagolt húskészítmény kerül-e a kosárba. 

Minőségi kedvencek a grillsütőn

A grillezés egyre divatosabbá válik hazánkban is. Bódi Krisztina, a Kométa '99 Zrt. marketingigazgatója úgy tapasztalja, hogy főként családi és baráti összejövetelek részeként grillez­nek a hazai fogyasztók. A marketingigazgató szerint a grillkészítmények kategóriájában széles a kínálat, azonban itt is, mint az összes húskészítmény esetén, a fogyasztók kevés információval rendelkeznek a termékek beltartalmi értékéről. „Ezért jó tájékozódási pont lehet számukra az ismert márka­név, ezzel párhuzamosan a saját márkás termékek iránti kereslet is jelentős” – fűzte hozzá Bódi Krisztina.

„A magyar fogyasztók előnyben részesítik a tradicionális ízvilágot, de természetesen kínálatunkban a különlegességek kedvelői is megtalálják kedvenceiket” – mondta a Kométa marketingigazgatója, hozzátéve, hogy örök kedvencek a klasszikusok, a magyaros ízvilág értékeit magáénak tudó termékek. Tapasztalatai szerint a különlegességekre kisebb a kereslet.

A grillezés alapvetően időjárásfüggő tevékenység, a tapasztalat azt mutatja, hogy a napsütéses órák száma is fontos befolyásoló tényező ebben a kategóriában. Ugyanakkor, mint megtudtuk, a Kométa serpenyős kolbászkái számtalan, az időjárástól független módon is elkészíthetőek, ezért azokra a kereslet kiegyensúlyozottabb. „Gyorsvacsora-termékcsaládunk bármely tagja kiváló választás: serpenyős kolbászkák, melynek különlegessége, hogy nem csak grillen, hanem sütőben és serpenyőben is elkészíthetők, valamint Lázár Chef nevével fémjelezve közös fejlesztésünk eredményeként kitűnő minőségű hamburgerpogácsák és húsgolyók képezik kínálatunk részét” – ismertette Bódi Krisztina, aki elárulta, hogy a kiszereléseket a fogyasztói igényekhez alakították, így a Kométa-termékek akár egy kisebb összejövetel részei is lehetnek. Mint megtudtuk, a gyártó kínálata tovább bővült a Kométa by Lázár Chef-grill­termékkel, a húsgolyó mára már több ízben is elérhető.

Az elmúlt évben az alapanyagárak jelentősen emelkedtek, ezek befolyással vannak a Kométa termékeinek árára is. „Grilltermékeink iránt a kereslet folyamatosan nő, ebben jelentős része van termékeink kiváló minőségének és a mögöttük álló marketingkampánynak is” – említette a marketingigazgató.

Ízben gazdag grilltermékek

A tavalyi évben grilltermékeivel mennyiségben +22%, értékben +25% növekedést ért el a Wiesbauer-Dunahús Kft. „Ez több mint duplája a vállalati növekedésünknek. Szerénytelenség nélkül mondhatjuk, a több mint 320 tonna grilltermék értékesítésével a piac meghatározó szereplője vagyunk” – fogalmazott Kazai Zsolt, a Wiesbauer-Dunahús Kft. kereskedelmi vezetője, megjegyezve, hogy négy év után tavaly nőttek először az átadási árak.

Kazai Zsolt szerint egy-egy hűvösebb hét, esős nyári hétvége természetesen befolyásolja az eladásokat, de összes­ségében „dübörgött” a piac. 

Mint megtudtuk a Győr mellett, Gönyűn található üzemben gyártott grillek közül a klasszikus ízek, mint a csípős, a sajtos, a fokhagymás grillkolbász változatlanul a nagy kedvenc. Kazai Zsolt úgy véli, hogy a magyar fogyasztók érdeklődnek az új ízek iránt, és szívesen kipróbálják azokat, de azután visszatérnek a tradicionális hazai és az ahhoz sokban hasonlító osztrák ízvilághoz..

„Grillkolbászaink közül két specialitásunkat emelném ki. A csípős ízek kedvelőinek a »Prémium Lemon-chili grill«, az olíva szerelmeseinek a »Prémium Mediterrán grill« a tökéletes választás” – ismertette a jellegzetes termékeket a kereskedelmi vezető. Kazai Zsolt elárulta, hogy a Wiesbauer-Dunahús grilltermékeinek különlegessége többek között annak is köszönhető, hogy az ízesítés egy saját fejlesztésű eljárás során történik, aminek eredményeként jól elkülönülnek az ízek. Egy-egy 250 grammos vákuumcsomagolásban négy darab ínycsiklandó „Prémium” grillkolbász található. „Ezek a csúcsminőségű, ellenállhatatlanul finom »Prémium« grillkolbászok koronázzák meg grilltermékeinket. Grillereink közül a BBQ és a mézes-fokhagymás ízvilágban alkottunk különlegeset” – tette hozzá Kazai Zsolt.

A Wiesbauer-Dunahús teljesen új fejlesztéseként létrehozott egy új termékcsaládot, a grillereket, azaz a darált, füstölt, főtt húsrudakat. Mint megtudtuk, az új grilltermékek előállítása során a válogatott minőségű sertéshúst darálják, füstölik és az eltarthatóság növelése érdekében hőkezelik. „Így nemcsak szebb, gusztusosabb külsőt, hanem intenzívebb, teljesebb ízt nyerünk” – hangsúlyozta a kereskedelmi vezető, megjegyezve, hogy az elkészítés lényeges része a gondosan kiválasztott fűszerek használata. Az új termékcsalád: a sajtos, a BBQ, a borsos, a mézes-fokhagymás és a paprikás. 

„Miután a grillezés családi, baráti program, ezért idén kétféle Családi csomaggal is piacra lépünk” – jegyezte meg Kazai Zsolt. A vállalat legnépszerűbb grilltermékei, mint a Stuttgarti grillkolbász és a sajtos grillkolbász, valamint a grillerújdonságunk megtalálhatóak 650 grammos kiszerelésekben. A pikánsabb ízek kedvelőinek pedig egy csípős grillcsomagot állítottak össze a Wiesbauer-Dunahús három­féle grilltermékéből.

(TERMÉKMIX - 2018 májusi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek