Polc
Tipográfia

A hideg beköszöntével az üzletek polcain kiemelt helyet kapnak a téli testápolási termékek. A gyártók innovatív újdonságokat kínálnak a szezonban, amikor kevesebb a napfény és a hideg, szeles idő is könnyen kiszáríthatja a bőrt.

 Trendek a bőr táplálásában

A bőr tisztántartása, a rendszeres testápolás elsőrangú feladat. A késő ősztől tavaszig terjedő téli időszak különösen alkalmas a védőkrémek, arc-, kéz- és testápolók beszerzésére, az alapos testápolásra, hámlasztásra, bőrvédelemre. Noha a téli szezonban a napsütés már nem, illetve kevésbé intenzív, mint nyáron, a hidegben így az újonnan kialakuló bőrréteg nem károsodik. A Termékmix által megkérdezett piaci résztvevők szerint érdemes a személyes igényeknek megfelelő arc- és testápolót, -krémet választani.

Télen epekedik csak igazan bőrünk az ápolás után. Hiszen a téli hideg időszakban a nagy hőingadozás (fűtött szobából ki a szabadba), a téli alacsony páratartalom, a szél, a magas koncentrációjú légszennyezettség egyaránt rendkívüli módon megviseli a bőrt. Ezért télen az elsődleges és legfontosabb szempont a bőrápolás terén a folyamatos hidratálás és mélytáplálás legyen szó akár tusfürdőről, akár testápolóról.

István Katalin, a Henkel Ma­gyar­ország Kft. a tusfürdőkért, test-, arc- és szájápolásért felelős Senior Brand és Trade Marketing Managere szerint a testápolási trend, az innovációk az egyre természetesebb anyagok felé, a fókusz az illatról az ápolás és a természetesség felé tolódik. „Ez a trend épít a fenntartható és felelősségteljes életmód iránti igényre is” – mondta István Katalin, hozzátéve, hogy az USA-ban például az ezredfordulós generáció 63%-a vallja, hogy minden fogyasztó személyes kötelessége, hogy környezettudatosan éljünk.

„Testünk ápolása egész évben fontos tevékenység, a téli időszakban azonban fokozott törődést igényel. Fontos, hogy bőrünket már az ősz beköszöntével megfelelően felkészítsük a tél kihívásaira. Az időjárási viszonyok rendkívül igénybe veszik a bőrt, a hajat és a körmöket is” – fogalmazott a Naboo Distribution Kft. ügyvezető igazgatója, Balangó Mátyás. Mint mondta, a téli szezonban ajánlott kifejezetten téli bőrápolásra készült, magasabb olajtartalmú készítményeket vásárolni. A mélyhidratáló vagy száraz, extra száraz bőrre javasolt termékek forgalma nő meg ebben az időszakban. Balangó Mátyás kiemelte, hogy az elmúlt évben megjelentek a polcokon a fenjal magas olajtartalmú bőrápoló készítményei, amelyek kifejezetten a téli időszakban speciális időjárás idején védenek.

A téli testápolásban is, mint a legtöbb általános szépségápolási kategóriában, elsődleges célcsoportként leginkább a hölgyekre fókuszál a Beiersdorf, de természetesen a férfiak is megtalálhatják a kínálatban a számukra legmegfelelőbb, specifikus termékeket.

Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. marketingvezetője szerint a fogyasztók elsősorban bőrtípus alapján választanak testápoló terméket, e mellé pedig gyakran társulnak egyéb igények a szezonnak megfelelően.

„Kutatásaink során arra fókuszálunk, hogy kiváló minőségű, innovatív bőrápoló termékeket fejlesszünk ki. Széleskörű felméréseinkből kiderült, hogy sok nőnek hiányzott az életéből egy olyan általános bőrápoló, amely hatékonyan gondoskodik bőre nedvesség-egyensúlyáról, ugyanakkor nem teszi zsírossá” – ismertette Jáger Melinda, hozzátéve, hogy ezért kerestek egy olyan megoldást, ami megfelel ezeknek az elvárásoknak. A NIVEA Care viaszos formulájával a könnyű, krémes textúrába burkolt természetes és tápláló összetevők kombinációját alkotta meg a gyártó.

A krém használata során a testhőmérséklet egyenesen a bőrbe olvasztja be a viaszkristályokat, így a balzsamos formula a bőr mélyén fejti ki hatását.

„Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a NIVEA Care univerzális krém az év eleji bevezetést követően, fél éven belül már várakozásokon felül teljesített, és díjak tanúskodnak arról, hogy a vásárlók kedvence lett” – tette hozzá a Beiersdorf marketingvezetője.

Hidratálás magas fokon

„Testápoló termékeink megújulnak, mostantól mélyhidratáló szérummal kerülnek forgalomba, mely 48 órán keresztül biztosítja a hidratáltság érzését” – tudtuk meg Jáger Melindától, aki hozzáfűzte, hogy a klasszikus NIVEA Intenzív Testápoló tej a legkedveltebb testápolóik közül. 

Ez egy gazdag és krémes formulát tartalmazó testápoló tej, mely intenzíven hidratálja a száraz, feszülő bőrt. Mandulaolaj tartalmát megkétszereztük a korábbi formulához képest, így tettük még gazdagabbá, még ápolóbbá.
Az extrém száraz bőrű fogyasztóknak a 72 órán keresztül ható Repair&Care Testápolót ajánlotta a marketingvezető. A termék nemcsak erősíti a bőr védőrétegét, belülről megakadályozza a bőr kiszáradását, de meg is nyugtatja az érdes és irritált bőrt.
A Beiersdorf kínálata nemrégiben kiegészült egy aloe verát tartalmazó termékkel is, mely illesz­kedve a termékkínálathoz, 250 és 400 ml kiszerelésben is elérhető.

A Naboo Distribution ügyvezető igazgatójától megtudtuk, hogy a fenjal kozmetikai termékeket bőrápolási szakértők segítségével fejlesztették ki. „A termékek növényi olajokban gazdagok, így nemcsak táplálják és védik, de kényeztetik is a bőrt, ezzel is segítenek felkészíteni azt a mindennapi kihívásokra” – fűzte hozzá Balangó Mátyás.

A Henkel Senior Brand és Trade Marketing Managere szerint a magasabb szintű bőrtápláló és hidratáló hatás a termékösszetevők terén a magasabb olajtartalommal érhető el. Itt elsősorban a természetes alapanyagokra, növényi olajok kivonatára kell gondolni, hisz a táplálás mellett a komfortérzet is fontos. A bőrt hosszantartóan kellőképpen hidratáltan tartsa ugyanakkor ne hagyjon maga után zsíros, ragadós érzetet.

István Katalin kiemelte, hogy a testápolás terén globálisan is megfigyelhető az a trend, ami egyre inkább a természetes alapanyagokat és a környezettudatosságot helyezi előtérbe. Mint megtudtuk, a Henkel a fogyasztói igényt és a testápolási trendet felismerve fejlesztette ki a Barnängen termékcsaládját.

„A Barnängen valódi és autentikus svéd szépségápolási márka, amely évtizedek óta jelen van a svéd piacon” – fogalmazott István Katalin, hozzáfűzve, hogy a márkát Johan Wilhelm Holmström alapította 1868-ban Stockholmban. Tiszta és gyengéd összetételének köszönhetően a Barnängen generációk óta töretlen népszerűségnek örvend Svédországban. Mint megtudtuk, a Barnängen fürdési és testápolási készítmények legfontosabb megkülönböztető jegye és egyben leghitelesebb összetevője a szabadalommal védett Cold Cream, amely egy ősi recepten alapuló, évezredek óta bizonyítottan hatékony recept.

„A téli bőrápolás során különösen fontos, hogy már zuhanyozás közben megfelelően hidratáljuk a bőrünket” – fogalmazott Balangó Mátyás. Az ügyvezető igazgató megjegyezte, hogy a fenjal érzéki olajos tusfürdő moringa olajjal intenzíven táplálja a bőrt, miközben az érzéki illat a lelket is kényezteti. A moringa olajos testápoló pedig hosszantartóan hidratál, megvédi a bőrt a további kiszáradástól.

Ápolt bőr, elégedett fogyasztó

A téli napfénymentesebb időjárásban az arc- és a kézbőr is fakóvá, szárazabb tapintásúvá, érzékenyebbé válhat, könnyebben kipirosodhat. Ma már a gyártók által kínált speciális termékekből szinte személyre szabottan tudnak választani a fogyasztók.

A fenjal termékcsalád célcsoportja azok a tudatos nők, akiknek fontos a magas minőség és a hatékony bőrápolás. „A fogyasztók megbíznak a márkában, számukra a brand a kiváló minőség és a megbízhatóság garanciája” – hangsúlyozta Balangó Mátyás.

A testápolás mellett a kézápolás is nagy hangsúlyt kap a téli hónapokban. A Beiersdorf marketingvezetőjétől megtudtuk, hogy a gyártó kézápoló kínálata szintén jelentős megújuláson ment keresztül az idei évben. Az eddig tubus­ban polcon lévő NIVEA kézápolók egy elegáns, nőies csomagolást kaptak, hogy ezáltal is attraktívabbá tegyék a kategóriát a vásárlók számára. A megújult csomagolás mellett a kézápoló termékcsalád kínálatát is bővítették: az NIVEA Intensive Care kézápoló a karakteres NIVEA illat kíséretében fejti ki ápoló hatását.

Télen is oda kell figyelni a fényvédelemre. Az UV sugárzás a téli napsütéses napokon, akár még a nyári legforróbb napokéval is vetekedhet. „Ezért nagyon fontos, hogy a nappali hidratáló arckrémünk megfelelő fényvédelemmel legyen ellátva. Ezt kínálja a Henkel DIADERMINE LIFT+ fényvédő arckrémje, mely az intenzív ránctalanító és feszesítő hatás mellett 30 faktorral egész nap védi az arcbőrt a káros UVA/UVB sugarak ellen” – ismertette a Henkel Senior Brand és Trade Marketing Managere. Mint megtudtuk, a DIADERMINE LIFT+ fényvédő arckrém ápolja és hidratálja a bőrt, mely ezáltal feszesebbnek hat, a ráncok elhalványulnak. A termék egyaránt ajánlott zsíros, normál és száraz bőrre is.

István Katalin elárulta, hogy a Henkel ugyancsak kedvelt hatékony arcápolási terméke a téli napok UV sugarai ellen a DIADERMINE ESSENTIAL CARE pH 5 nappali krém, amely b5 pro-vitaminnal + UVA/UVB-szűrőkkel hidratálja és védi a bőrt. Intenzív bőrtáplálás és védelem. Érezhetően simává és rugalmassá varázsolja a bőrt. Száraz és érzékeny bőrre ajánlott.

„Nem feledkezhetünk meg az általános bőrápoló termékekről sem, melyek már három féle textúrával érhetők el. A NIVEA Creme a maga gazdag formulájával gyorsan segít a kiszáradt bőrfelületeken” – fogalmazott Jáger Melinda, aki elárulta, hogy a klasszikussá vált formula megfelelő gondoskodást nyújt, puhává varázsolja és táplálja a bőrt. Amíg az édesanyák az ikonikus kék tégelyes krémet a család érzékeny bőrű tagjainak ápolására használják, a NIVEA Soft olyan gondoskodást ad, amelyre a fiatal lányok bőrének van szüksége. Ez a könnyed és gyorsan felszívódó krém bársonyosan puhává varázsolja a bőrt, miközben a frissesség érzetével kényeztet.

Azonban a lányok egyszer nőkké érnek, és ezzel az igényeik és bőrük szükségletei is megváltoznak. Ahogy a nők idősebbek lesznek, bőrük szárazabbá válik, mely intenzív ápolásért kiált. A bőr mélyreható táplálása általában nagyon gazdag és olajos formulákkal érhető el a legkönnyebben. „De a NIVEA megalkotta azt a krémet, mellyel képes intenzíven táplálni a bőrt anélkül, hogy zsíros bőrérzetet hagyna maga után. Ez a már említett NIVEA Care” – fűzte hozzá Jáger Melinda.

A férfias érzékenység

A férfiak gyakran beérik azzal, amit éppen a fürdőszoba polcon találnak: ez általában a párjuk arckréme, vagy egy univerzális krém, melyet az egész család használ, a hatásukkal azonban nem feltétlenül elégedettek. A férfiak bőre ugyanis más: a női bőrrel összevetve vastagabb (akár 20%-kal is), és később kezdenek ráncosodni is. Ennek ellenére az ő bőrük is igényli a mindennapos ápolást, éppen ezért olyan termékre van szükségük, ami gyorsan, és mélyen beszívódik a bőrbe. Fontos különbség még, hogy a férfiak bőre zsírosabb, és akár 30-50%-kal több faggyút termel, mint a nőké, ezért a „víz az olajban formulájú” kozmetikai termékek használata számukra nem ideális. „Ráadásul gyors, egyszerű és hatékony megoldást várnak a bőrápolás területén is, és hogy egy perccel se kelljen több időt szánni a procedúrára, mint amennyi feltétlenül szükséges” – említette Jáger Melinda.

A Beiersdorf marketingvezetője elmondta, hogy a férfi kozmetikumok fejlesztésében élen járó NIVEA 2015-ben vezette be a NIVEA MEN Creme-et, az első univerzális krémet, mely forradalmasította a férfi bőrápolást. A termék töretlen népszerűségét karakteres tulajdonságainak köszönheti: friss, férfias illatú, könnyű krém, amely puhítja a bőrt, és megakadályozza kiszáradását. Ideális az arc, a kéz, a könyök és minden olyan testtáj ápolására, ahol arra a bőrnek szüksége van. Gyorsan beszívódik és nem hagy ragacsos érzést maga után.

A téli-nyári szezonalitás nem eredményez érdemleges változást a Henkel férfi és női fogyasztói arányában. A tusfürdők tekintetében ez éves szinten átlagosan 30/70%-os arányt jelent a nők javára. A Henkel Senior Brand és Trade Marketing Managere úgy tapasztalta, hogy a férfiak télen-nyáron egyaránt jobban kedvelik a kifejezetten sportoláshoz kifejlesztett termékeiket, mint például a FA men Sport Energy Boost tusfürdőt, ami energizáló illatával a hosszantartó frissességet biztosítja. „Ápoló formulája hatékonyan tisztít, valamint védi a bőr hidratáltságát. És ahogyan azt a férfiak kedvelik, egyaránt alkalmazható testre, hajra és arcra” – jegyezte meg István Katalin.

Drogériapolcokon a tél

A téli időszakban mind a kézkrémek, mind a testápolók és arckrémek tekintetében az olajosabb, gazdagabb formulák forgalma jobban beindul, tudtuk meg a dm Kft. marketing és PR menedzserétől. Kanyó Roland elmondta: ezekben a kategóriákban kimondottan téli termékek nincsenek, azonban a vásárlók ilyenkor előszeretettel választják a gazdagabb variánst, a téli, nehezebb illatú termékeket. „Emellett megfigyelhetők ilyenkor még a szauna termékek forgalmának emelkedése” – tette hozzá Kanyó Roland.

Ami a karácsonyi csomagokat illeti, nem igazán kaphatók speciális téli testápolási csomagok. Mint megtudtuk, az egyik beszállítónak és az Alverdének egy mini termékekből álló Sweet Winter csomagja. Emellett van olyan limitált téli kiadású ajándékcsomag, amely olajosabb tartalmú termékeket tartalmaz.

A jellemzően borúsabb téli időjárás miatt a napozás szortimentben elenyésző a téli termékek jelenléte a dm drogériákban, a síeléshez használható Winterkombi termékek (30 és 50 faktoros) megtalálhatók a polcokon, de a marketing és PR menedzser szerint minimális mennyiséggel kell csak számolni a kereslet tekintetében. „Lábápolásban viszont vannak kifejezetten téli termékeink, pl. melegítő lábkrém, tápláló intenzív lábkrém és lábfürdő, téli talpbetétek (filc talpbetét, merino gyapjú talpbetét, gyapjú talpbetét és termo talpbetét)” – ismertette Kanyó Roland.

István Katalin úgy látja, hogy egyértelműen elmondható, hogy az alacsony, illetve közepes árfekvésű termékek kategóriájában, mint pl. a FA tusfürdők esetében is, sokkal árérzékenyebbek a fogyasztók, mint a magasabb prémium árfekvésű termékek körében.

„Ezen termékek körében továbbra is az illat az elsődleges szempont a választás során, illetve jellemző, hogy ezen árkategóriájú vásárlások általában spontán vásárláshelyi döntés alapján születnek” – magyarázta a Henkel Senior Brand és Trade Marketing Managere. Ezzel ellentétben a prémium testápolási termékek esetén, mint pl. a ­Henkel Barnängen fogyasztói már sokkal márkahűbbek és tudatosabb vásárlók. Mint megtudtuk, sokszor mások ajánlása alapján, illetve saját kutatómunkájuk vagy kipróbálási tapasztalataik alapján határozott termék és márka elgondolással mennek vásárolni.

 

 

 Értékben is, mennyiségben is nőttek az arcápoló szerek

ARC- ÉS SZEMRÁNCKRÉM a termékcsoport legnagyobb kategóriája. Benne van a Nielsen által mért hetven termékcsoport között a top húszban.0 Kiskereskedelmi forgalma 7 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi évben.
Értéket tekintve 5, mennyiség szempontjából 11% növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe 2016. október-2017. szeptember időszakban, az előző évhez viszonyítva. Ami a bolttípusokat illeti, folytatódott a drogéria térnyerése.
Az értékben mért forgalomból már 83%-ot vitt el az elmúlt évben. 2 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. Ezt a 2 százalékpontot legnagyobb részben a 2 500 m2-nél nagyobb üzletektől vette el. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 m2-es csatorna 2%-os részaránya nem változott. Enyhén erősödött a gyártói márkák pozíciója: A tavalyi értékben mért forgalomból 89%-ot tettek ki, míg egy évvel azelőtt 88-at.

ARCLEMOSÓ következik 3 milliárd forintot meghaladó éves piacával. Értékben 10, mennyiségben 25%-kal emelkedett a forgalma az előző évhez képest, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Itt is három üzlettípusra korlátozódik az eladás. A hiper­market részaránya 1 százalékponttal csökkent egyik évről a másikra, 17%-ra. Ugyanennyivel emelkedett a 401-2 500m2- es boltoké, 5%-ra. A legtöbbet értékesítő csatorna stabilan a forgalom 78%-át képviselő drogériáké. Viszonylag magas ugyan a kereskedelmi márkák részaránya, de tavaly csökkent. Így a gyártói márkákra a boltok bevételéből tavaly 76% jutott, az egy évvel korábbi 75 után.

ARCRADÍRNÁL az éves piac meghaladta a 300 millió forintot. Értékben 4, mennyiséget tekintve 8%-kal adtak el többet, mint előző évben. Ezzel egy időben a hipermarketek részaránya értékben 21%-ról 17-re változott, a drogériáké pedig 77-ről 80%-ra.

ARCMASZK értékesítésében a drogéria dominál, 90%-os piaci részesedéssel. A kategória éves piaca 600 millió forint felett teljesített a legutóbbi év során. Értékben mért forgalma ugyanis duplájára nőtt, míg mennyiség szempontjából plusz 54%-ot mutatnak az adatok.

 

Növekvő eladások a kézápoló krémeknél

Kézápoló krémből csaknem 1,4 milliárd forint bevételt ért el a hazai kiskereskedelem 2016. október és 2017. szeptember között; 14%-kal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiség szempontjából szintén növekedtek az eladások 9%-kal, ezt állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe.
A kategória értékben mért forgalmának több mint 80%-a továbbra is a 2 500m2 feletti üzletekben, illetve a drogériákban realizálódik. A gyártói márkák súlya az előző június-május időszakhoz képest kis mértékben, 1 százalékponttal csökkent, idén 79%-át adták az értékbeni forgalomnak.

 

Nagy mértékben nőtt a testápolók forgalma

Az elmúlt évben 7 milliárd forint feletti bevételt ért el a kiskereskedelem testápoló krémből. Értékben 6, mennyiséget tekintve 2%-kal nőtt a forgalom, 2016 október-2017 szeptember időszakhoz viszonyítva. Kedvező fordulat ez, hiszen tavaly csak 1%-kal nőtt a boltok bevétele az azt megelőző évhez képest.
Mennyiség szempontjából pedig akkor 6% csökkenést regisztrált a Nielsen kis­kereskedelmi indexe.
Az amúgy is koncentrált értékesítés tovább erősödött. Ugyanis a drogéria és a 2 500 négyzetméternél nagyobb csatorna együtt elvitte az értékben mért forgalom 86%-át legutóbb október-szeptember között. Ez 1 százalékpont pluszt jelent az előző hasonló időszakkal szemben.
Harmadik legnagyobb piaci részesedéssel a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna áll, 7%-os aránnyal, ami egy százalékpontos csökkenést jelent. Stabil a gyártói márkák pozíciója. Az értékben mért forgalomból 90% jutott rájuk az elmúlt évben, ahogy egy évvel korábban is; míg a piac többi része a kereskedelmi márkáké.

 

 

(TERMÉKMIX - 2017 decemberi szám)

 

 

 

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek