Polc
Tipográfia

A testápolás szegmensének termékkörei a higiéniai kultúrával párhuzamosan fejlődnek. Az időjárás változásaihoz alkalmazkodva a nyári testápolásban is egyre gyakoribbak a speciális megoldások.

Testápolás minden szinten

A testápolás jóval többről szól, mint néhány krémről és tisztítószerről; a gyártók a legváltozatosabb igényeket igyekeznek kiszolgálni, gondolva a tisztálkodáshoz használatos, és a bőr „közérzetéért” felelős termékekre.

A kozmetikusok és bőrgyógyászok szerint az utóbbi években egyre növekszik azok száma, akiknek a bőre érzékeny a melegre és a fényre. A napsugaraktól viszketni kezd a bőrük, égő, szúró, apró piros kiütések lepik el az arcukat, testüket. Sokan nem is gondolnák, hogy a túlzott fényérzékenységet maguk idézik elő helytelen tisztálkodási, test- és bőrápolási szokásaikkal.

A mai kor fogyasztója számos kozmetikai termék közül válogathat, a polcsorokon egymást követően sorakoznak fel a különböző testápolást szolgáló készítmények az arctisztítóktól kezdve az izzadásgátlókon és az intim higiéniás terméken át egészen a lábápolókig. Már nem kizárólag a bőrtípus alapján választ terméket a fogyasztó, a személyes igények kielégítésére specális termékek állnak a rendelkezésére. 

Külön szer áll rendelkezésre az arc, valamint a különböző arcrészek tisztítására, ápolására. Vagy például külön termék az intim zónák tisztán tartására. Az éjszakai és nappali változatok is egy ilyen polarizációs erőt jelentenek.

A korosztályoknak szintén különböző variánsokat kínálnak a gyártók, kezdve a kisgyermekeket célzó, játékos termékcsaládoktól a trendi tini termékeken át az öregedést gátló krémekig.

"A nyári testápoláshoz kapcsolódóan vásárlóink keresik a nap káros sugarai ellen védő napvédő és napozás utáni testápoló tejet és balzsamot. Napozó krémekből választékunkban megtalálhatóak az újszülött babáknak, valamint gyermekeknek szánt termékek is” – ismertette a Superio Kft. márkamenedzsere. Szekeresné Bartek Kata kiemelte, hogy az arcbőr védelme a káros napsugaraktól nemcsak akkor fontos, amikor strandra, vagy kirándulni megyünk, hanem a rövidebb napon töltött idő esetén is.
Mint mondta: a Ziaja választékában ezért az arckrémek is rendelkeznek 10 faktoros védelemmel, viszont külön kiemelendő a napozó arckrém, mely C vitamint és antioxidánsokat tartalmaz, így megelőzi a bőr idő előtti öregedését, valamint táplálja a bőrt. 
„Nyáron a peelingeket, bőrradírokat óvatosan érdemes használni, fontos ugyanis, hogy a bőrradírozást követő 1-2 napban ne tegyük ki bőrünket hosszabb ideig erős napfénynek, mert könnyebben leéghetünk” – fűzte hozzá Szekeresné Bartek Kata.


Felfrissítő arctisztítás

Testünk védőpajzsát, a bőrünket rendszeresen ápolni és táplálni kell. Mi sem egyszerűbb, gondolhatnánk, csak be kell menni a drogériába vagy a kiskereskedelmi áruházba, hipermarketbe és leemelni a polcról kívánt terméket. Pedig nem mindegy, mikor mit választanak a fogyasztók a széles körű kínálatból.

Az elmúlt évtizedre jellemző, hogy a termék vegyhatása és a használat egyszerűsége miatt a szappanok kissé háttérbe szorultak a folyékony, úgynevezett szappanmentes fürdőszerekkel szemben. A rendszeres és alapos arctisztítás elengedhetetlen ahhoz, hogy a bőrt megvédjük a hétköznapi ártalmaktól és gondos ápolással visszaadjuk természetes ragyogását.

Az innovációknak köszönhetően mára már mindennapos használati eszközzé váltak az arctisztítókendők is, amelyek a nyári melegben nemcsak a felfrissülésben segíthetnek, hanem könnyű, azonnali megoldásként is szolgálhatnak.

„Száraz bőrre a Nivea Creme Care extra finom szerkezetű, ápoló arctisztító kendőt ajánljuk, amely nemcsak tisztítja, hanem táplálja is a bőrt” – említette a Beiersdorf Kft. marketingvezetője. Jáger Melinda elmondta, hogy a normál vagy vegyes bőrrel rendelkezőknek a termék használatával frissítő és kellemesen hidratáló hatás is elérhető. Az érzékeny bőrűek számára is ajánlott, hiszen a természetes mandulaolajat tartalmazó finom szerkezetű törlőkendő kíméletesen tisztítja és hidratálja a bőrt.

A Beiersdorf egyik újdonságának számít a micellás technológiájú törlőkendő, ami a közkedvelt micellás víz tulajdonságaival rendelkezik: az anyag finom szerkezetét micellás vízzel itatták át. Mint megtudtuk, a kendő kíméletesen és egyszerűen szabadítja meg az arcbőrt a szennyeződésektől, a sminktől és a vízálló szempillaspiráltól is, és egyúttal biztosítja a bőr számára a kellemes hidratáltság és frissesség érzetét.


Intim tájakon

A nyári testápolás a gyakran extrémebb időjárásnak kitett bőrön segít. Sokáig tabutémának tetszett az intim tisztálkodás.Noha még a modern nők is zavarba jönnek a témától, mára a speciális árukörről nemcsak nyíltan beszélhetnek a fogyasztók, hanem a boltokban egyre innovatívabb termékeket fedezhetnek fel az újdonságok között.

Mindennapi használatra ajánlottak a savas vegyhatású, tejsavat és különféle növényi kivonatokat tartalmazó intim mosakodószerek, amelyek kivédik az uszodák, termálfürdők gombás, baktériumos fertőzéseit, illetve a női nemi szervek kórokozóit is távol tartják.

„A nyári időszakban gyakrabban keresettebbek az intim higiéniás termékek. Erre a piacra új belépőként érkezett idén a Henkel a Neutromed termékcsaláddal” – ismertette Juhász Petra, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.
Mint megtudtuk, az intim területek kortól és hormonszinttől függően 3,5-5,5 közötti pH-értékkel rendelkeznek, melynek fenntartását az intim mosakodók segítik elő. Kémhatásuk azonban könnyen megborulhat például sportolás, stressz, terhesség, menstruáció vagy menopauza esetén. „A Neutromed termékei figyelembe veszik a hormonális változások okozta pH-értékek eltérését, ezáltal kínálva megoldást a különböző életszakaszban járó nők számára a belső egyensúly megtartásához” – jegyezte meg a brand manager. 

Juhász Petra elmondta, hogy az intim mosakodók között megtalálható az érzékeny bőr számára kifejlesztett gél mellett frissítő, hidratáló hatású, valamint szappan- és színezékektől mentes változat is. Az intim gél termékcsaládot egy frissítő intim törlőkendő egészíti ki.

A legtöbb márka számára kihívást jelentett a tabuk falainak ledöntése, illetve, hogy nyíltan beszélhessenek az intim higiéniáról.

„Szezonalitás szempontjából természetesen a nyári időszakban nagyobb a kereslet az intim higiéniás termékekre, hiszen a strandolás, fürdőzés és az izzadás a fertőzéseknek kedvező közeget teremtenek, így a megelőzés érdekében érdemes intim törlőkendőket és mosakodógéleket használni” – említette a Beiersdorf marketingvezetője.

Jáger Melinda úgy véli, hogy ennél a kategóriánál fontos, hogy egyfajta bizalmi kapcsolat alakuljon ki a fogyasztó és a márka között, ezért az edukációt, a higiéniás oktatást már tinédzser korban érdemes elkezdeni. Ma már a legtöbb nő kiemelt figyelmet fordít az intim területekre is, mert tudják, hogy a megelőzés egyik alapvető eszköze a megfelelő tisztálkodás.
A Beiersdorf marketingvezetője hozzáfűzte, hogy a Nivea intim tisztálkodó termékei – amellett, hogy természetes kamilla és aloe vera kivonatot és bio jojobaolajat tartalmaznak –, mind tejsavval dúsítottak, ami segít megőrizni az intim területek megfelelő pH értékét, így növelve azok védelmét.

A praktikus és kényelmes kiszerelés megkönnyíti a termékek használatát. A széleskörű használatot segíti, hogy a normál kiszerelés mellett a Fresh intim mosakodógél 50 ml-es mini kiszerelésben is kapható a DM üzleteiben. „Az intim törlőkendők pedig a bárhova kényelmesen magunkkal vihető, visszazárható tasakkal teszik még egyszerűbbé a használatot” – egészítette ki Jáger Melinda.

A nyári fürdőzéseket megelőzően, illetve azt követően fontos gondoskodni a megfelelő intim higiéniáról is, hangsúlyozta a Superio márkamenedzsere, kiemelve a mesterséges vizekben való fürdőzést: „A medencékben erősebben vagyunk kitéve az intim fertőzés lehetőségének. A Ziaja több mint 40 féle terméket kínáló intim mosakodók választékában mindenki megtalálja a számára megfelelő pH-értékű, védelmet adó habot, gélt, vagy krémes tusfürdőt” – fűzte hozzá Szekeresné Bartek Kata.

Trendek és igények

„A Henkel Beauty Care portfólióját tekintve a nyári szezonban a tusfürdőkben figyelhetünk meg némi szezonalitást” – említette Juhász Petra, hozzáfűzve, hogy emiatt a korábbiakhoz hasonlóan idén a Henkel Beauty Care ismét piacra dobott nyári limitált kiadású termékeket. 

A nyári napsugárzás, a szél, a víz erősebb hatással van a hajra, így a fogyasztók elsősorban olyan termékeket keresnek, amelyek regeneráló hatásúak.

Nyáron a hajat nagyobb mértékben érik a káros környezeti hatások, így a klóros vagy sós víz, a száraz levegő és az erős napsugárzás következtében a haj kiszárad, veszít fényéből, töredezetté, szálkássá válik. „Ezért nagyon fontos a haj megfelelő ápolása” – hangsúlyozta Juhász Petra. A nyári hajápolók nagyobb koncentrátumban tartalmaznak regeneráló összetevőket és legtöbbjük rendelkezik UVA/UVB szűrő összetevőkkel is, így védve a hajat a jövőbeni sérülésektől. „Ilyen például a Gliss Kur Summer Repair limitált kiadású termékcsaládja is, ami monoi virág kivonattal védi a napsugárzás következtében sérült hajat, segít helyreállítani annak természetes ragyogását és megvédi azt a kiszáradástól” – ismertette a Henkel Magyarország brand managere

.A strandra járás, illetve a nyaralások idején különösen kedveltek a 2 az 1-ben termékek. Juhász Petra szerint ezek a termékek azért praktikusak, mert ilyenkor egy termék segítségével tisztíthatják és ápolhatják hajukat a fogyasztók, ha sampon és hajbalzsam kombinációjáról; vagy éppen egy termék használatával tisztíthatjuk hajunkat és testünket egyszerre, ha sampon és tusfürdő kombinációjáról van szó.

„A Schauma Sports Power samponja ápoló fehérjét tartalmazó formulával, a haj és ugyanúgy a test ápolására lett kifejlesztve, így főként azoknak kedvez, akik szeretnék rövid idő alatt letudni a tisztálkodási rituálét. Másrészt, a 2 az 1-ben termékek - sampon és hajbalzsam együttesének esetében – azért előnyösek, mert így biztosan nem marad el a hajmosási folyamat második alapköve, a balzsamozás” – említette a brand manager.

 Dezodor trendek: nőtt az eladás

A dezodor a hatodik legnagyobb forgalmú kategória a Nielsen által mért nyolcvan háztartási vegyi áru és kozmetikum közül, kiskereskedelmi forgalma közelít a 18 milliárdhoz. A Nielsen által mért vegyi kategóriák rangsorában a mosószer, toalett papír, öblítő, pelenka és tusfürdő után a hatodik helyen áll.A kategória értéket és mennyiséget tekintve 3-3%-os növekedést produkált 2016. február és 2017. január között.  Viszonyításul: a háztartási vegyi áruk és kozmetikumuk kiskereskedelmi forgalma az adott időszakban érték szempontjából átlag 4%-kal nőtt, míg mennyiséget tekintve 1%-kal csökkent az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. 
A dezodor kiskereskedelmi eladása erősen koncentrált. A drogéria és a 2 500 m2-nél nagyobb csatorna együtt elvitte az értékben mért éves forgalom 81%-át a legutóbbi két kumulált év során.    Továbbra is erősek a gyártói márkák; az értékben mért forgalomból 97% jutott rájuk a vizsgált időszakokban. 

Kézápoló krém: Növekvő eladások

Kézápoló krémből több mint 1,3 milliárd forint bevételt ért el a hazai kiskereskedelem 2016. június és 2017. május között; 9%-kal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiség szempontjából szintén növekedtek az eladások 5%-kal, ezt állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A kategória értékben mért forgalmának több mint 80%-a továbbra is a 2 500 m2 feletti üzletekben, illetve a drogériákban realizálódik. A gyártói márkák súlya az előző június-május időszakhoz képest kis mértékben, 1  százalékponttal csökkent, idén 79%-át adták az értékbeni forgalomnak.

Lábhigiénia és lábápolás: a drogériák dominálnak

A kimondottan lábra használt dezodoráló és lábápoló szerek, valamint a lábápoló eszközök – Nielsen által mért – négy kategóriájának éves piaca 2016. június és 2017. május között együttesen meghaladja a kétmilliárd forintot.  Az előző hasonló időszakhoz képest több mint 8%-ot csökkent, mennyiségi értékesítés tekintetében azonban közel 6%-os növekedés látható,  állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A lábhigiéniás termékek (hűsítő, frissítő, dezodoráló termékek; stb.) éves piaca meghaladja a  700 millió forintot. Kiskereskedelmi forgalmuk értéket tekintve  stagnál, míg mennyiségben 6%-kal emelkedett, egyik kumulált évről a másikra.  A lábápolási segédeszközök (bőrkeményedés reszelők, tyúkszem eltávolítók, vízhólyag tapaszok; stb.) kategóriája a legnagyobb a négy közül, értékben mért forgalma az elmúlt 12 hónapban meghaladta az 1 miliárd forintot. Értékben itt is csökkenést – 11 %-kal, míg mennyiségben közel 6%-os növekedést regisztráltunk. A lábápolási készítmények (ápoló, tápláló krémek, balzsamok; stb.) – éves forgalma meghaladja a 200 millió forintot. Piacuk értékben 6%-kal csökkent, mennyiségben pedig közel 4%-kal nőtt egyik kumulált évről a másikra.  Az eladáshelyek súlya egyöntetű képet mutat. Mind a négy kategória értékben mért teljes forgalmából ­68-79%-kal részesedik a drogéria. További 17-31% a 2 500 m2 feletti üzletekre jut.

A drogéria nagy súlya általában enyhén csökkent az előző 12 hónaphoz képest. A gyártói márkák pozicíója kis mértékben, 2 százalék­ponttal gyengült, az előző 12 havi periódus során az értékben mért forgalom 78%-a jött tőlük.

A testápolásra nyáron kiemelt figyelmet kell fordítani a bőr védelme érdekében. Szekeresné Bartek Kata elmondta: a Ziaja nyári napozók vitamin és bőrápoló olaj tartalmának, valamint hatékony UVA/UVB fényvédő tulajdonságainak köszönhetően megakadályozzák a bőr idő előtti öregedését, valamint a túlzott vízvesztést, puhítják, hidratálják a bőrt napozás közben, valamint azt követően is. Mint megtudtuk, a fényvédő termékek aktív hatóanyagai között szerepel például a bronzos barnaságot biztosító tirozin, a ránctalanító alga kivonat, valamint a hidratáló B5 Provitamin is.

A fényvédők közül tudunk ajánlani kémiai, valamint a gyermekeknek szánt termékek esetében fizikai fényvédőket is. A jótékony zsírok között legnépszerűbbek a kakaóvaj és a sheavaj, azonban van olyan termékünk is, mely a kókuszolaj erejével táplálja a bőrt. A napozás utáni termékek aktív hatóanyagai között szerepelnek a sheavaj, B5 provitamin (D- Panthenol), vala­mint a Calcium.


Illatosan és izzadásmentesen

A dezodor kifejezést ma két különböző testápolási termékre használják gyűjtőfogalomként. Azonban különbséget kell tenni dezodorok és izzadásgátlók között. Ezek a termékek, spray, golyós deo, stift, krém vagy pumpás változatban kaphatók. A dezodorok és az izzadásgátlók közös tulajdonsága, hogy lehetőleg hosszantartó védelmet nyújtanak a kellemetlen testszagok ellen és javítják a használók közérzetét.

A dezodorok vagy az izzadásgátló termékek közötti választás elsősorban személyes ízlés kérdése.

„Átfogó tanulmányaink szerint sok ember egyszerűen jobban érzi magát, ha nem csak a kellemetlen testszagok, hanem a hónalj környéki izzadás ellen is védelmet kap. Vagyis a hagyományos dezodorok ebben az esetben nem jelentenek az izzadásgátló termékekkel egyenértékű alternatívát” – állította Dr. Heiner Max, a Nivea Testápolás Kutatási Részleg vezetője.

A dezodorok elsősorban azok számára jelentenek megfelelő választást, akik kevésbé izzadnak, ugyanakkor gondot okoz számukra a kellemetlen testszag.

„Ezen a nyáron a fogyasztók nagy előszeretettel keresik az egzotikus összetevőket tartalmazó termékeket” – jegyezte meg Juhász Petra, hozzátéve, hogy a Fa limitált kiadású Flower Me Up! tusfürdői és aeroszolos dezodorjai ennek okán magnólia illattal és a csábító bíbor liliom illatával kerültek forgalomba.

A Superio Kft. márkamenedzsere megemlítette, hogy Ziaja izzadásgátlók hatékonyan gátolják az izzadást, megszüntetik a kellemetlen szagokat, akik fokozottan hajlamosak az izzadásra, számukra fejlesztettük ki a blocker termékeket, férfi és női változatban is, lefekvéskor használva éjszaka hat és mérsékli a napközbeni verejtéktermelést.

A nyitott papucsok és szandálok használata miatt jobban kiszáradhat a lábfej és a talp bőre, így a megfelelő hidratálásról a lábunk esetében se feledkezzünk meg. Az ápoló krém szinten tartja a hidratáltságot, a berepedezett bőre való krém pedig intenzívebben pótolja a talpbőrének nedvességét.
„A dezodorálás a lábak esetén is fontos, így a Ziaja lábizzadás gátló megszünteti a kellemetlen szagokat, hosszan tartó kellemes, friss érzetet biztosít” – egészítette ki Szekeresné Bartek Kata.

 


(TERMÉKMIX - 2017 július-augusztusi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek