Fontosságából és változatosságából mit sem von le, hogy a bébiknek készült ­ételek, pépek, desszertek és italok nem tartoznak az egy életen át fogyasztható termékek közé.

A nyári hőség idején a kiskereskedelmi forgalomban ­különösen emelkedik a szomjoltók szerepe, amit a gyártók színesedő kínálattal szolgálnak ki.

A szomjoltók közül külön kategóriaként említhetjük a sörtermékeket és az alkoholt tartalmazó italokat. A hazai gyártók szerint a nyári melegben igazán frissítő lehet egy lehűtött sör, egy gyümölcsízű radler, egy kora délutáni fröccs vagy egy long drink. Az alkoholos szomjoltók folyamatosan bővülő és színesedő termékpalettájával találkozhatnak a fogyasztók idén.

Nehéz talpon maradni a túródesszertek hazai piacán: nagyon sok a termék, nagy a verseny és a multik részéről is nagy a nyomás. Pár évig a túródesszertek Robin Hoodja volt a régi, hagyományos ízeket visszahozó Kockás, amely azonban mára már megvetette a lábát és 1,5 százalékot birtokol a piacon.

Az alkoholmentes hideg üdítőitalok szegmensének folyamatosan jelenlévő és a fogyasztók által kedvelt szomjoltó terméke a szörp. Hazánkban a szörp örök termék, az erős tradíciónak és a folyamatos gyártói innovációknak köszönhetően.

Hazánkban a nagy hagyományokon alapuló házi befőzés nemcsak egy régmúltról megmaradt gasztronómiai szokás, hanem az élelmiszer feldolgozóipar és a kiskereskedelem egyik fontos, folyamatosan fejlődő kiszolgáló ága.

A magyar konyha híres a gazdag fűszerezéséről, ami grillezési hagyományainkra is kihat. Ennek megfelelően a grillfűszerek eladása a késő tavaszi-nyári hónapokra koncentrálódik.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok