A fő trendek, amelyek 2021-ben a diszkontáruházak piacát alakíthatják, a következők lesznek: a termékek alacsony árára és kellően kitűnő minőségére gyakorolt erős nyomás, valamint a hagyományos üzletek alkalmazkodása a vásárlók új szokásaihoz. Ezek a következtetései az IGD „Dis­count trends 2021” című jelentésének. A szakértők szerint a látszattal ellentétben nem a diszkonthálózatok átalakulása lesz kulcsfontosságú. Ellenkezőleg, 2021-ben is jelentős szerepet fognak játszani.

Az elemzők véleménye szerint 2021-ben a diszkontoknál a korábbinál még nagyobb jelentősége lesz a „value for money” trendnek. A diszkontáruházak az árcsökkentésre koncentrálnak, miközben kiemelkedő minőségű termékeket kínálnak. Mindent erős marketing­kampányokra fognak építeni.

Visszatérés a gyökerekhez
A termékminőségre és a választékra való összpontosítás évei után ez amolyan „visszatérés a gyökerekhez” típusú trend lesz. A diszkonthálózatok nagyobb hangsúlyt helyeznek majd a készletek figyelemmel kísérésére.
Az IGD prognosztizálása szerint még nagyobb szerepe lesz a hűségprogramoknak, különösen digitális változatban.
A másik erős trend az üzletfejlesztési befektetések lesznek. A diszkontok erősen fókuszálnak a biztonságra, a vásárlás kényelmére és az ökológiára.
A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy népszerűek lesznek azok a befektetések, amelyek célpontjai pl. a scan&go önkiszolgáló pénztári applikáció, automatikus tömegmegfigyelő rendszerek, vagy akár a modern design, elektronikus címkék és újrahasznosítható anyagok. Az elemzők arra figyelmeztetnek, hogy az e-kereskedelem Európában még nem olyan erős, hogy veszélyt jelentene a hagyományos üzletek számára.

Digitàlis csatornák fejlesztése
A diszkontkereskedelmi csatornán belül 2021-ben egy másik trend éppen a digitális csatornák fejlesztése lesz. Ugyanakkor ez nem lesz könnyű és gyors folyamat.
A diszkonthálózatok előbb vagy utóbb kénytelenek lesznek olyan lépést tenni, amely más konkurens csatornákra reagál.
A szakértők továbbá arra is felhívják a figyelmet, hogy a diszkontok hosszú távon egyéb internetes eszközöket is fejleszthetnek, nemcsak a hagyományos üzleteket. Erre példa a marketplace.
Az IGD arra is rámutat, hogy 2021-ben a diszkontáruházak piacán olyan szempontok lesznek fontosak, mint a választék aprólékos felülvizsgálata és frissítése, valamint a környezettudatos magatartás.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. februári szám)