Az USA-ban változik a fogyasztók vásárlói magatartása. Az amerikai fogyasztó továbbra is szem előtt tartja az árakat, de emellett az idő és a kényelem is szerepet játszik abban, hogy melyik lehetőséget választja vásárlása során. Ezért gyakran váltogatja az online és az offline csatornákat.
A Valassis marketingszolgáltató vállalat az amerikaiak vásárlási szokásait vizsgálta, ezer személyt kérdeztek meg online. Ennek során az derült ki, hogy az ár fontos érv a vásárlók szemében és az is marad.
Csaknem minden megkérdezett (mintegy 94%) azt jelölte meg, hogy kuponokat használ. A fogyasztók csaknem fele (45%) mindig vagy nagyon gyakran beváltja a kedvezményre jogosító kuponokat.
Itt döntő szerepet játszik a nyomtatott forma, amely postán érkezik, vagy az újságokban és kuponfüzetekben található, de egyre kedveltebbek a digitális kuponok és az applikációk is. Elsősorban a 25–49 év közötti korosztály, a gyermekes háztartások és a nagyobb bevétellel rendelkező csoportok használják fel gyakran a kuponokat, és ők legtöbbször gondosan meg is tervezik a bevásárlásaikat. Ellenőrzik, hogy mire van szükségük és azt, hogy ezek az árucikkek hol kaphatóak a leginkább kedvezményes áron.
A Valassis tanulmánya szerint a modern fogyasztó dinamikus, jól tájékozott és ártudatos. Ha szükséges, oda megy, ahol a legjobb üzlet várja, akár a helyhez kötött vagy az online kereskedelemben. Az amerikaiak 83%-a vásárol néha online, néha pedig offline.
Élelmiszereket a megkérdezettek előszeretettel vásárolják a szupermarketekben. Ez a csoport a megkérdezettek 73%-a, az online vásárlók 18%-ával szemben. Csak nagyon kevesen nyilatkozták azt, hogy mindkét vásárlói csatornát használják.
Azok a fogyasztók, akik az élelmiszereket, a háztartási és testápolási termékeket a helyhez kötött üzletekben szerzik be, előkészítik a vásárlásaikat, bevásárlólistákat írnak, és gyakran keresik az akciós termékeket. A tanulmányban minden 5. megkérdezett az online shopperek táborát gyarapítja, akik vásárlásaikat legtöbbször online bonyolítják. Számukra az idő és a kényelem különösen fontos tényezők. Legtöbbször ez a vásárlói csoport is bevásárlólistát ír. Ezen a vásárlói csatornán azonban kevesebb az impulzív vásárlás, mint a helyhez kötött üzletekben. Ezek a fogyasztók használják fel leggyakrabban a kuponjaikat és az omnichannel-vásárlókhoz hasonlóan, inkább az interneten néznek utána a termékek értékelésének. Az omnichannel-vevők viselkedése hasonlít az online shopperek viselkedésére: az interneten keresgélnek, a helyhez kötött üzletekben vásárolnak vagy épp fordítva.
A nagybevásárlások szinte teljesen eltűntek. A modern vevő hetente többször vásárol be. Különösen a szülők, a fiatalabb és idősebb gyermekek és az ezredfordulósok azok, akik átlagon felül vásárolnak online, legyen az egy online szupermarket, egy házhoz szállítást biztosító helyi kereskedő vagy felvevőpont egy üzletben.
A szülők és a fiatal szülők számára az is fontos, hogy legyen szupermarket a közelben. Ezenkívül annak is nagy a valószínűsége, hogy ezek a vásárlói csoportok hetente többször vásárolnak be. Ez a célcsoport és a gyermektelen ezredfordulósok számára a vásárlói élmény, valamint a bio- és friss termékek fontosabbak, mint az átlagos fogyasztók számára.
A tanulmány arra is rámutat, hogy a vásárlók megértése, szükségleteinek felismerése és a megfelelő ajánlatok a számukra a legfontosabb kihívások, amelyekre a kereskedőnek megfelelő megoldásokat kell találnia.
(LP International)