Az USA-ban változik a fogyasztók vásárlói magatartása. Az amerikai fogyasztó továbbra is szem előtt tartja az árakat, de emellett az idő és a kényelem is szerepet játszik abban, hogy melyik lehetőséget választja vásárlása során. Ezért gyakran váltogatja az online és az offline csatornákat.

A Valassis marketingszolgáltató válla­lat az amerikaiak vásárlási szokásait vizsgálta, ezer személyt kérdeztek meg online. Ennek során az derült ki, hogy az ár fontos érv a vásárlók szemében és az is marad.

Csaknem minden megkérdezett (mintegy 94%) azt jelölte meg, hogy kuponokat használ. A fogyasztók csaknem fele (45%) mindig vagy nagyon gyakran beváltja a kedvezményre jogosító kuponokat.

Itt döntő szerepet játszik a nyomtatott forma, amely postán érkezik, vagy az újságokban és kuponfüzetekben található, de egyre kedveltebbek a digitális kuponok és az applikációk is. Első­sorban a 25–49 év közötti korosztály, a gyermekes háztartások és a nagyobb bevétellel rendelkező csoportok használják fel gyakran a kuponokat, és ők legtöbbször gondosan meg is tervezik a bevásárlásaikat. Ellenőrzik, hogy mire van szükségük és azt, hogy ezek az árucikkek hol kaphatóak a leginkább kedvezményes áron.

A Valassis tanulmánya szerint a modern fogyasztó dinamikus, jól tájékozott és ártudatos. Ha szükséges, oda megy, ahol a legjobb üzlet várja, akár a helyhez kötött vagy az online kereskedelemben. Az amerikaiak 83%-a vásárol néha online, néha pedig offline.

Élelmiszereket a megkérdezettek előszeretettel vásárolják a szupermarketekben. Ez a csoport a megkérdezettek 73%-a, az online vásárlók 18%-ával szemben. Csak nagyon kevesen nyilatkozták azt, hogy mindkét vásárlói csatornát használják.

Azok a fogyasztók, akik az élelmiszereket, a háztartási és testápolási termékeket a helyhez kötött üzletekben szerzik be, előkészítik a vásárlásaikat, bevásárlólistákat írnak, és gyakran keresik az akciós termékeket. A tanulmányban minden 5. megkérdezett az online shopperek táborát gyarapítja, akik vásárlásaikat legtöbbször online bonyolítják. Számukra az idő és a kényelem különösen fontos tényezők. Legtöbbször ez a vásárlói csoport is bevásárlólistát ír. Ezen a vásárlói csatornán azonban kevesebb az impulzív vásárlás, mint a helyhez kötött üzletek­ben. Ezek a fogyasztók használják fel leggyakrabban a kuponjaikat és az omnichannel-vásárlókhoz hasonlóan, inkább az interneten néznek utána a termékek értékelésének. Az omnichannel-vevők viselkedése hasonlít az online shopperek viselkedésére: az interneten keresgélnek, a helyhez kötött üzletekben vásárolnak vagy épp fordítva.

A nagybevásárlások szinte teljesen eltűntek. A modern vevő hetente többször vásárol be. Különösen a szülők, a fiatalabb és idősebb gyermekek és az ezredfordulósok azok, akik átlagon felül vásárolnak online, legyen az egy online szupermarket, egy házhoz szállítást biztosító helyi kereskedő vagy felvevőpont egy üzletben.

usa tabla2018 01

 

A szülők és a fiatal szülők számára az is fontos, hogy legyen szupermarket a közelben. Ezenkívül annak is nagy a valószínűsége, hogy ezek a vásárlói csoportok hetente többször vásárolnak be. Ez a célcsoport és a gyermektelen ezredfordulósok számára a vásárlói élmény, valamint a bio- és friss termékek fontosabbak, mint az átlagos fogyasztók számára.

A tanulmány arra is rámutat, hogy a vásárlók megértése, szükségleteinek felismerése és a megfelelő ajánlatok a számukra a legfontosabb kihívások, amelyekre a kereskedőnek megfelelő megoldásokat kell találnia.

usa tabla2018 2

 

 

(LP International)