A koronavírus-járvány ahhoz vezetett, hogy az emberek világszerte változtattak szokásaikon és napi rutinjukon. A McKinsey aktuális közvéleménykutatása során
arra az eredményre jutott, hogy a vásárlók a koronakrízis alatt eltérő szempontok figyelembevételével hoznak vásárlói döntéseket.

A McKinsey az elmúlt hónapokban a vásárlói döntésekhez kapcsolódó közvéleménykutatást végzett, melynek keretein belül az USA-ban, Németországban, Nagy-Britanniában és Franciaországban élő fogyasztókat kérdezett meg. A vásárlók 40%-a nyilatkozta azt, hogy új márkákat próbált ki vagy másik kiskereskedőnél vásárolt. Ez különösen az USA-ban terjedt el széles körben, ahol a vásárlók 46%-a váltott kereskedőt.


A koronakrízis következtében a lakosság köreiben uralkodó bizonytalanság miatt a fogyasztók nem ragaszkodtak a jól megszokott márkák­hoz, épp ellenkezőleg. Ennek különböző okai vannak: a vásárlói döntésben első­sorban a versenyképesebb árak, valamint a márkák alakulása játszott ­szerepet.
A koronakrízis során a fogyasztók elsősorban olyan termékek iránti hűségüket adták fel, amelyek nem voltak elérhetőek. Ez volt a váltás egyik legfőbb oka. A vevők azokat a márkákat, illetve kiskereskedőket részesítették előnyben, akik a pandémia alatt ­fizetésemeléssel vagy betegség esetén a fizetés további folyósításával támogatták dolgozóikat.
A fogyasztók Németországban vagy az USA-ban abban az esetben pártoltak át egy másik kereskedőhöz, ha az adott kereskedő a vírus terjedésének ­lelassítása érdekében átalakította az üzletek infrastruktúráját, vagy fel­kínálta azt a lehetőséget, hogy az idősek, a várandósok és a veszélyeztetett csoportok számára díjmentesen szállít­ja házhoz a szükséges élelmiszereket. A kereskedőknek a jövőben érdemes figyelembe venni ezeket a szempontokat.

 

 (Forrás: LP International)