A GlobalData becslése szerint a brit kozmetikai ipar 2020-ban 10 százalékkal fog visszaesni, ami történelmi csúcsnak számít.

Mivel a brit fogyasztók 43 százaléka kevesebb társas kapcsolatot tervez, ezért az otthon elhagyásával kapcsolatos termékkategóriák, mint az illatszerek és sminktermékek, szenvedik a legnagyobb veszteséget.
Ugyanakkor az NPD Group szerint még a dekorkozmetikumok között is vannak egyes szegmensek, amelyek sikeresen túlélhetik a válságot. A várakozások szerint 2021-ben minden termékkategóriában növekedés indul meg.

- A COVID-19 idején a fogyasztók által feleslegesnek ítélt kozmetikumok és sminkkészletek veszteséget szenvednek. Annál inkább, mivel a brit fogyasztók közel fele (43 %) ritkábban szeretne a jövőben az otthonán kívül találkozni. Mindez 2020-ban a brit kozmetikai és higiéniai termékek iparában előreláthatóan -10 százalékos (1,7 milliárd font) értékveszteséget okoz - magyarázza a GlobalData.
Mivel a fogyasztóknak kevesebb alkalmuk van házon kívül tartózkodni, a kozmetikai cikkek kisebb prioritást élveznek körükben. - Ráadásul, amikor a fogyasztók kimennek az utcára, a maszkviselés még inkább csökkenti a kozmetikumok iránti igényt - jegyzi meg Lia Neophytou, az adatelemzésekkel foglalkozó NPD Group fogyasztási elemzője.
A bőrápolás és higiénia jobb pozícióban van
Következésképpen az olyan szektorok, mint a parfümök és kozmetikumok, amelyeket leginkább házon kívül használnak a fogyasztók, nagyobb visszaesést szenvednek, mint a bőrápolási és szájhigiéniai termékek, amelyeket általában a társas találkozásoktól függetlenül használnak. Ez utóbbi termékkategóriák azért is szenvednek viszonylag kisebb visszaesést, mert az emberek járvány idején tudatosabbak a személyes higiénia terén.

- A bőr- és testápolási termékkategóriák márkái jobb helyzetben vannak, mint a többség - bár bizonyos innovációra ezen a területen is szükség lesz, hogy a szektor visszaesésének mértékét enyhítsék és elősegítsék a fellendülést. Bölcs lenne marketingkampányokba fektetni és az otthon maradáshoz alkalmazkodva megváltoztatni azoknak a termékeknek a pozícióját, amelyeket általában házon kívül használnak - tette hozzá Neophytou.
Például jó ötlet lehet a kézfertőtlenítés és a bőrhidratálás összekapcsolása, amint azt legutóbb az Unilever Vaseline márka új termékválasztékával tette.

A szemsminkek szerepe nő a piacon
Még a járvány által leginkább érintett kategóriákban is sikerrel élhetik túl a nehéz időket egyes szegmensek. Például Nagy-Britanniában a szemsminkek részesedése 3 százalékkal nőtt a prémium sminkek piacán a karantén alatt és után - közli az NPD Group.
- A válság előtt a szemsminkek a prémium sminkek teljes értékesítésének 22 százalékát tették ki, míg a karantén idején ez az arány 24 százalékra nőtt. A korlátozások enyhülése után a szemsminkek a prémium sminkek teljes értékesítésének 25 százalékát érték el - magyarázza a piackutató cég.

Az NPD Group szerint a szempillaspirál és szemhéjfesték eladása befolyásolta a növekedést ebben az időszakban. Továbbá jól látható a szemsminkek szerepének növekedése a szemöldöksmink szegmensében is, mivel ezeknek a termékeknek a részesedése a sminkkészítés piacán a karantén előtti 4 százalékról 5 százalékra nőtt.
A fogyasztók szokásaiban és fontossági sorrendjében bekövetkezett változások nagy szerepet játszanak a szépségipari szektor válság előtti szintre való visszatérésének nehézségeiben. A GlobalData szerint a gazdasági és pénzügyi bizonytalanság hozzájárul ehhez. A brit fogyasztók 25 százaléka, akik kevesebbet keresnek a COVID-19 miatt, a jövőben a legalsó árkategóriájú kozmetikai és testápolási termékeket fogják vásárolni, korábban ez az arány 20 százalék volt.