TOP 25 – az FMCG-termékek leggyakrabban vásárolt márkáinak globális rangsora.

Világszinten növekszik a megamárkákkal megtöltött kosarak száma.

2019-ben 25 vezető márkából 20 büszkélkedhetett népszerűségnövekedéssel a fogyasztók körében.Azonban az egész világpiacot figyelembe véve a helyi márkák jobban szerepeltek a globális márkákhoz képest - ez a Kantar 2020 Brand Footprint rangsorának legfontosabb megállapítása.
A Kantar cég éves rangsora, amely a márkás termékek értékesítési eredményeit vizsgálja – most tették közzé a 8. jelentésüket– a Consumer Reach Points (CRP) néven ismert mutatót alkalmazza, amely azt méri, hogy világszinten hány háztartás vásárolja egy adott márka termékeit és milyen gyakran (vásárlások száma).

A Kantar legújabb rangsora, a 2020 Brand Footprint május 15-én jelent meg, és az FMCG-termékek 25 vezető márkáját sorolja fel világszinten.

Forrás:Kantar,Gfk,IRI


A Kantar cég legújabb közleménye a fogyasztói trendek számos érdekes megfigyelését tartalmazza.

Az elmúlt évben a fogyasztók összesen 424 milliárd márkás terméket vásároltak, amely a CRP-mutató 2,6 százalékos növekedését jelenti a 2018. évhez képest. A globális márkák esetében a CRP növekedése évi 2%, míg a helyi márkák esetében ez az érték magasabb – 3,1%. A vásárlók minden harmadik alkalommal választanak globális márkát (az összes vásárlás 34,1 százaléka), és minden második alkalommal helyi és regionális márkát (65,9 százalék).
A legnagyobb globális márkák jobban bírták a helyi márkákkal vívott versenyt – 2019-ben a vizsgálat kezdete óta a legnagyobb növekedést jegyezték fel. A 25 vezető márka közül 20 népszerűsége növekedett (80%) – 2018-ban ez a szám még 48% volt.

Jelenleg világszinten 40 márka tartozik a milliárdosok klubjához – termékeik több mint 1 milliárdszor kerülnek éves szinten a fogyasztói kosárba. Ebben a számban 22 globális márka és 18 helyi márka szerepel, és az összes márka termékei kaphatók Kínában és Indiában. Az elmúlt évben a milliárdosok klubjához csatlakozott a Brooke Bond, a Head & Shoulders, a Kinder, a Heinz és az Oreo.
Bolygónk leggyakrabban vásárolt márkája a Coca-Cola maradt, a tavalyi év folyamán a márka termékei több mint 6 milliárdszor kerültek a fogyasztói kosárba. Második helyre került a Colgate (4 milliárd vásárlás), és harmadik lett a Maggi (3 milliárd). Ugyanakkor a legmagasabb piaci lefedettségnek örvendhet a Colgate – világméretben e márka termékeit a háztartások 59,7 százaléka vásárolja.
Az élelmiszer-termékek szektora az év folyamán 2,7 százalékkal nőtt, míg a globális és helyi márkák piaci részesedése változatlan szinten maradt – 27,6% és 72,4%. Az alkoholmentes italok esetében a globális márkák gyorsabban növekedtek a helyi márkákhoz képest, és a világpiacon 38,4%-ra növelték részesedésüket.
A CRP-mutató legmagasabb növekedését – 6,1 százalékkal – az egészség és szépség kategóriák termékei érték el. Ebben a szegmensben kicsit gyorsabban növekedtek a helyi márkák. Azonban a globális márkák, bár a tavalyi évben 0,6 százalékos piaci csökkenést értek el – az összes vásárlás 59,6 százalékát könyvelhetik el.