Egy 2 003 brit felnőttből álló minta alkalmazásával az Ubamarket megbízásából készült kutatás megállapította, hogy az Egyesült Királyság vásárlóinak 82%-a úgy véli, hogy az élelmiszer- és italtermékekhez használt műanyag csomagolások szintjét drasztikusan csökkenteni kell, 41%-uk pedig azt gondolja, hogy a jelenlegi felhasználási szint káros hatással van az egészségére.

A brit fogyasztók 77%-a a változásért való felelősséget a gyártókra és kiskereskedőkre helyezi, 44%-uk pedig hajlandó meglépni a váltást a környezetbarát opciókra, még akkor is, ha azok drágábbak, mint a hagyományos lehetőségek. Eközben a válaszadók 42%-a nyilatkozott úgy, hogy környezettudatosabban szeretne viselkedni, de nem ismeri eléggé a rendelkezésre álló lehetőségeket a megalapozott változtatások végrehajtásához.

Will Broome, az Ubamarket vezér­igazgatója és alapítója elmondta: „A legutóbbi eredmények azt mutatják, hogy a brit fogyasztók sokkal jobban tudatában vannak a műanyag-felhasználásnak és az általa okozott szennyezésnek, mint valaha, és nagyszerű látni, hogy egyre több kiskereskedő és gyártó kezdett válaszul pozitív lépéseket tenni a helyes irányba. Az Ubamarket legfrissebb kutatása szerint több mint 80%-unk úgy gondolja, hogy az élelmiszerek és italok csomagolását drasztikusan meg kell változtatni, ám a britek 42%-a nem érzi magát kellően tájékoztatottnak az újrahasznosításról a megfelelő vásárlások elvégzéséhez.”