Az európai vásárlók nagy érdeklődést mutatnak a környezetbarát csomagolással ellátott termékek iránt. Miközben európai összehasonlításban a német vásárlók ­törődnek a legkevésbé az élelmiszerek csomagolásával, az olaszok mutatják a legnagyobb érdeklődést a téma iránt. Ez derült ki az IRI által végzett European Shopper Insights Survey kutatásból.

 

Európában 25%

Európában összességében a vásárlók 25%-a nyilatkozta azt, hogy előnyben részesíti a környezetbarát csomagolással ellátott termékeket. A közvéleménykutatásban, amelyben 7 európai országból több mint 3 300 fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaik­ról és az élelmiszerkiskereskedelmet illető elvárásaikról, a 18–24 évesek (fiatal ezredfordulósok) csekélyebb érdeklődést mutattak az iránt, hogy egy termék környezetbarát-e, mint az idősebb vásárlók. Ugyanez érvényes a fenntarthatóságra – a fiatal ezredfordulósok csupán 30%-a vásárol ezen szempont alapján, szemben a 34 év feletti korosztály 33%-ával.

 

Az olaszok az élen

Az olasz vásárlók hajlanak a leginkább arra, hogy környezet­barát termékeket vásároljanak (81%), ezt követi Spanyol­ország (75%), Görögország és Franciaország (74%). A német fogyasztók vásárolnak a legritkábban újrahasznosított csomagolású termékeket (62%). Olly Abotorabi, az IRI Senior Regional Insights menedzsere azt nyilatkozta: „A vállalatok az élelmiszer kiskereskedelemben felhasznált műanyag jelentőségét egyre komolyabban fogják venni. A vásárlók jobban szem előtt tartják a termékek környezetre gyakorolt hatásait, mint korábban. A csomagolás a termék egyik fontos jellemzőjévé vált. Kiemelt jelentőséggel fog bírni az, hogy egy vállalat olyan értéket képviseljen, ahol a márka az újrahasznosított csomagolás irányába fejlődik. A jövőben ez lehet a kulcsa annak, hogy a jövőben bizonyos termékeket megtaláljunk a kiskereskedők polcain”.

 

tablazat kornyezetbarat