Németországban megnyílt az első élelmiszer-diszkont, amely környezetbarát és az állatjólétet tisztelő termékeket árul a méltányos kereskedelem elveinek megfelelően.

A Rewe csoporthoz tartozó Market Penny Grüner Weg szeptember 3-án nyitott meg Berlinben. Az üzlet több szempontból egyedülállónak számít.
A Penny Grüner Weg a fenntartható kereskedelmet összeköti a környezettudatos neveléssel. Az élelmiszerekkel teli polcok és hűtők mellett a vásárlókat tájékoztatják arról, milyen módon termesztették a zöldséget és gyümölcsöt, vagy hogyan folytatják biogazdálkodásukat az üzlet beszállítói.

A nem mindennapi diszkontáruházban olyan zöldséget és gyümölcsöt árulnak, amelyek nem tökéletesek. A Penny saját márkája, a Naturgut, amelyen belül különböző formájú zöldségeket kínálnak. „Kicsit görbe vagy furcsa, túl nagy vagy túl kicsi - a mi biohőseink gyümölcsök és zöldségek kis testi hibával” – tájékoztat a diszkont tulajdonosa, és felsorolja az ilyen zöldségek termesztéséből fakadó előnyöket: kevesebb erőforrásra van szükség a szortírozásnál, a biotermesztés kifizetődőbb a gazdák számára, és a helyi termékek szezonja meghosszabbodik.

A cég szeretné a selejtgyártást csökkenteni illetve a csomagolás módját fejleszteni. 2030 végére minden saját márkás terméket környezetbarát módon kell becsomagolni. Ezért a diszkontáruház támogatja többek között a fűből készült papír használatát, a fólia vastagságának csökkentését és a csomagolás elkerülését.
A Penny vásárlóinak egyik információs pontja – élő webkamerával összekapcsolva – megmutatja, mely termékek nem lennének a polcokon, ha nem volnának méhek és egyéb beporzó rovatok. A vásárlókat arról is tájékoztatják, hogyan kell méhbarát környezetet kialakítani.

A diszkontáruház elég kizárólagosan közelíti meg a tojásbeszállítók kiválasztását. „Minden vásárló biztos lehet abban, hogy egyetlen hímegyedet sem öltek meg az ellátási lánc egészében. Ugyanígy az olyan márkáknak köszönhetően, mint a HERZ BUBE, vagy a Naturgut biomárka, az állattartás jobb feltételei, az állatjólét és a jobb társadalmi normák példáját nyújtjuk” – olvasható a közleményben.

Az egész áruházban van 20 interaktív oktatópont, amelyek a fenntartható fejlődés kérdéseit érintik. A vásárlók megtudják, mely termékek maradnának a polcokon, ha nem volnának méhek és egyéb beporzó rovarok, hogyan kell helyesen megtölteni a hűtőszekrényt, hogy az élelmiszerek tovább megőrizzék frissességüket.
A cégnek saját logója van a fenntartható fejlődés jelzésére, ez a Pro Planet, amely a leginkább fenntartható termékeket jelöli, s egyúttal felelősségteljesebb vásárlásra ösztönzi a vevőket a környezet és a társadalom szempontjából. A kínálat tartalmaz mind zöldséget és gyümölcsöt, mind textíliát.