Az e-kereskedelem segített a Douglas parfüméria-üzletláncnak simábban átvészelni a válságot. A cég levonta a következtetéseket és intenzívebben kíván az online kereskedelembe invesztálni.

"Megjósolható, hogy Németországban egyre inkább e-kereskedelemmel foglalkozó cég leszünk, mint hagyományos kiskereskedelmi hálózat" – mondta Tina Müller, a Douglas üzletlánc vezérigazgatója.

Az online üzletágban való előrelépés segített a Douglas parfüméria-üzletláncnak a világjárvány okozta válság hatásait megállítani. A vállalatcsoport azt tervezi, hogy felülvizsgálja működési koncepcióját és fejleszteni fogja digitális értékesítési csatornáját – közölte a lebensmittelpraxis.de weboldal.

A márciusi, áprilisi és májusi eladási veszteségek után, amit a Douglas-üzletek egész Európában zajló bezárása okozott, a parfüméria-üzletláncnak sikerült júniusban értékesítési növekedést elérnie az előző év júniusához képest.

A 2019/2020-as üzleti év első kilenc hónapjában a konszolidált értékesítés 2,5 milliárd eurót tett ki, amely 7,5 százalékkal kevesebb volt az előző évhez képest. A harmadik negyedévben az interneten keresztül történő értékesítés több mint 70 százalékkal nagyobb volt, mint egy évvel korábban.

„Németországban az e-kereskedelem részesedése az értékesítésben jelenleg 40 százalékos. Megjósolható, hogy Németországban egyre inkább e-kereskedelemmel foglalkozó cég leszünk, mint hagyományos kiskereskedelmi hálózat” – nyilatkozta a német hírügynökségnek Tina Müller, a Douglas üzletlánc vezérigazgatója.
Hozzátette: az üzletág szerkezetátalakítását üzletbezárások is kísérik.
„Németországot kevésbé fogják érinteni az üzletbezárások, mint Dél-Európát” – közölte Tina Müller.