A Tesco élelmiszer-pazarlás elleni kampánya ezüst díjat nyert az International Business Awards 16. fordulójának „Az év társadalmi felelősségvállalási programja Európában” kategóriájában. A Tesco ezzel idén már negyedik alkalommal érdemelt ki díjat az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentéséért tett erőfeszítései kapcsán.

Az International Business Awards a nemzetközi üzleti élet legrangosabb elismerése, amelyet október 19-én adtak át a Bécsben rendezett gálán. A Stevie Díjakat 16 kategóriában ítélték oda a zsűrit alkotó nemzetközi szakértők és iparági szakemberek. Az ítészek ezüst díjjal jutalmazták a Tesco élelmiszer-pazarlás elleni, Közép-Európában végzett tevékenységét. Az áruházlánc programja egyike volt a 74 ország 4000 nevezése közül kikerült legjobb díjazott projekteknek.
Átfogó küzdelem az élelmiszer-pazarlás ellen

A Tesco évek óta összetett tevékenységet folytat az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentése érdekében: az előrejelzési és rendelési folyamatok fejlesztésétől kezdve a Perfectly Imperfect termékcsalád bevezetésén át az élelmiszer-felesleg rendszeres adományozásáig. A Tesco stratégiai partnere a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, melynek munkáját több oldalról támogatja, így például 2014 óta napi szintű élelmiszermentés zajlik több mint 175 Tesco áruházban, melynek során eddig összesen több mint 57 millió adag ételt mentettek meg a kidobástól és ajánlottak fel rászorulók számára. Ezen kívül az adventi időszakban zajló éves tartósélelmiszer-gyűjtés során a vásárlók segítségével tavaly közel 200 tonna élelmiszerrel és 21 millió forinttal segítette az Élelmiszerbank munkáját.

Az áruházlánc továbbá a korábbi évekhez hasonlóan idén is részt vett az Élelmezési Világnap alkalmából szervezett Magyar Élelmiszerbank – FAO adománykonvojban, amely október 16-án az élelmiszerrel való pazarló bánásmódra és az egészséges étrend fontosságára hívta fel a figyelmet. A csatlakozó 20 partnercég – köztük a Tesco – 50 tonna élelmiszeradományt ajánlott fel, így az Élelmiszerbank karácsony előtt 10 000 élelmiszercsomagot juttathat el oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. A Tesco ezen kívül 3 millió forint pénzadománnyal is támogatta a kezdeményezést.
„Egy díj mindig jó visszajelzés a mindennapi munkánk értékességéről. 2030-ra célul tűztük ki, hogy felére szorítsuk vissza az élelmiszer-hulladék mennyiségét. Magyarországon két év alatt 43 százalékos csökkenést értünk el, így már most nagyon közel járunk a cél teljesítéséhez. A most elnyert Stevie Díj többezer ember élelmiszer-pazarlás elleni küzdelmének eredménye, akik közt a Tesco dolgozói kiemelt említést érdemelnek” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország Kommunikációs Igazgatója.