Miután „levetkőztették” a bio uborkát és a bio banánt a műanyag csomagolásból, az előbbi esetében évi 6,5 tonna, az utóbbinál évi 23 tonna műanyagot takarítottak meg. A Carrefour pedig már teszteli a teljesen műanyagmentes paradicsomokat is.

„A csomagolás ellen vívott küzde­lem azt jelenti, hogy az elmúlt 60 év fejlődése és szokásai ellen kell harcolnunk. Ennek következményei vannak az egész áruházláncra nézve, a beszállítóinktól kezdve az üzletein­kig. Új csomagolásra van szükségünk, újítanunk kell, tesztelnünk kell az új módszereket” – közölte az áruházlánc.
Jelenleg a 100%-ig kartonpapírból készült tálca tesztelése zajlik, amelyben a bio paradicsomokat fogják forgalmazni. Amennyiben a teszt sikeres lesz, évi 900 kg-mal kevesebb műanyaghulladékot fog az áruházlánc termelni.
A vállalat célkitűzése szerint 2025-ig el akarja érni, hogy 100%-ban újra­hasznosítható és komposztálható, lebomló csomagolásban tudja kínálni termékeit. Ezt a célt az áruház az organikus termékek esetében már a jövő évben teljesíteni szeretné.