A német kiskereskedelmi lánc, az Edeka bejelentette, hogy a zöldség-gyümölcs ágazatában forgalmazott termé­kek több mint felét mostanra műanyag csomagolástól mentessé tette.

A megállapítások a Verbraucherzentrale Hamburg (Hamburgi Fogyasztó Központ), valamint a Verbraucherzentrale Bundesverband (VZBV) által végzett piacellenőrzésből származnak, akik a műanyaghasználatot vizsgálták a frisstermék-választékban a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőknél.
A német ipari átlag a műanyag csomagolások használata terén a zöldség-gyümölcs ágazatban körülbelül kétharmad. „E megállapítások azon erőfeszítéseink megerősítését jelentik, hogy elkerüljük vagy csökkentsük a csomagolás használatát, valamint egy ösztönzést, hogy következetesen folytassuk ezt az utat” – mondta Markus Mosa, az Edeka AG vezérigazgatója. A kis­kereskedelmi lánc már több éve dolgozik a csomagolások csökkentésén, a WWF támogatásával.
A csomagolások használatának elkerülése és csökkentése mellett az Edeka az újrafelhasználható megoldásokra, az újrahasznosított anyagokra és az újrahasznosíthatóságra is összpontosít.
A kiválasztott zöldség és gyümölcs címkézése „smart branding” segítségével történik, azaz egy lézer felirat elhelyezésével, amely akár 50 tonna műanyag megtakarításával is járhat éves szinten.