A 2018-as év a Spar International vállalat számára kivételesen sikeres volt. Az üzletlánc négy új piacra lépett be és 335 új üzlettel bővült. Az értékesítés 5,4%-kal 35,8 milliárd euróra nőtt. A Better Together ötéves fejlesztési stratégia megvalósításának harmadik éve volt ez, amely előnyt jelent a szervezetnek, partnereinek és vásárlóinak.

Az üzletlánc növelte az áruházak számát mind a fejlett, mind a fejlődő piacokon. Az év végére a Spar 13 112 üzlettel rendelkezett 48 országban. Az összes üzleti terület kb. 7,44 millió négyzetmétert tett ki.

A Spar Nyugat-Európa 16 országában működik, az üzlethálózathoz összesen 9 680 üzlet tartozik. Az elmúlt évben ebben a régióban az értékesítés 4,1%-kal 22,1 milliárd euróra nőtt.

Közép- és Kelet-Európában a márka 10 országban van jelen. Ebben a régióban az értékesítés 15,8%-kal 5,8 milliárd euróra nőtt.

Az afrikai és közép-keleti régióban 15 piacon működik. Az értékesítés itt 8,2%-kal 6,9 milliárd euróra nőtt.

A Spar megérkezett Ázsia csendes-óceáni térségébe is, ahol hét országban 573 üzlettel működik, melyek összes területe több mint 1 millió négyzetméter. Az értékesítés ebben a régióban 1,96 milliárd eurót ért el.

A Spar nagyformátumú stratégiába kezdett, ami nehéz piaci körülmények között, a világszerte tapasztalható negatív kiskereskedelmi trendek ellenére is jobb teljesítményre ad lehetőséget. Az üzlethálózat keretében négyféle kiskereskedelmi forma működik – Spar, Interspar, Eurospar és Spar Express, – melynek köszönhetően rugalmas együttműködést tudnak kialakítani a különböző igényekkel, feltételekkel és potenciállal rendelkező partnerekkel.

A Better Together stratégia megvalósításával a vállalat jelentős lépéseket tett a közös, nemzetközi áru- és anyagvásárlás terén. Stratégiai célja a további nemzetközi terjeszkedés, az üzletlánc globális erőforrásainak egyesítése és a méretgazdaságosság erősítése az üzleti élet minden területén. A vállalat szorosabban szeretne integrálódni a globális partnerekkel, az „Együtt Jobban” jelszónak megfelelően.

Közép- és Kelet-Európában az üzlethálózat két új licencszerződést írt alá, melyek gyorsíthatják az expanziót ebben a régióban. Ázsia csendes-óceáni térségében növekedés várható Kínában, ahol 2018 folyamán néhány új licencmegállapodást kötöttek.

A jövőben tervezik a Spar terjeszkedését Dél- és Közép-Amerikában. A tervek előrehaladott fázisban vannak.