A Tesco brit szupermarketeinek átalakítási terve részeként a termékek 20 százalékát kivonják a választékból, amely jelenleg kb. 40 ezer tételre tehető – közli a The Times.

Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója konzekvensen végrehajtja azt a stratégiát, amely lehetővé teszi, hogy az áruházlánc sikerrel vehesse fel a versenyt az Aldi és a Lidl diszkontüzleteivel. A The Times portál információja szerint a múlt héten a vállalat értesítette a beszállítókat, hogy a tervek szerint a szupermarketek kínálatát csökkenteni fogja a jelenlegi kb. 40 ezer terméktétel 20 százalékával.
A legnagyobb megszorítás olyan háztartási cikkek körében lesz, mint például a WC-papír vagy a papírkéztörlő, mivel ezekben a kategóriákban jelenleg túl széles a választék – az áruházlánc szerint.
A portál kiemeli, hogy 2014 óta, amikor Dave Lewis elfoglalta a vezérigazgatói széket, az áruházlánc kínálatából kivonták a termékeknek több mint a felét – akkoriban a választék közel 90 ezer tételből állt. Ez a korábbi vezérigazgató Phil Clarke üzletpolitikájának eredménye volt, aki beleegyezett abba, hogy a különféle ún. „polcdíj” helyett a gyártók által beszerzett termékek választékát bővítsék.
Forrás: thetimes.co.uk