A Rewe Csoport nyeresége 2018-ban 4,7%-kal nőtt, és rekord eredményt ért el 61,2 milliárd euróval. Németországban a növekedés 4,5% volt, a külföldi üzletág az értékesítést 5,2%-kal növelte. 2018 az egyik legjobb év volt a német konszern történetében.

A Rewe Combine csoport kiskereskedelmi üzletága a folytatott tevékenységből származó nyereséget 8%-kal növelte, 49,4-ről 53,4 milliárd euróra emelve. Az árfolyam-különbözetet figyelembe véve a növekedés 8,1% volt. Az EBITA növekedése 23,8% ért el, 491-ről 609 millió euróra. Ezek az értékek nem veszik figyelembe a Rewe kiskereskedelmi tevékenységének eredményeit, amelyek EBITA-értéke 320 millió euró - egy évvel korábban ez 290 millió euró volt. A Rewe Combine éves nettó nyeresége 430 millió euróra becsülhető, ami 27,2%-os növekedést jelent.
- A Rewe Csoport egészséges növekedési pályán halad, mind belföldön, mint a nemzetközi piacon. 2018-ban ismételten hasznot hoztak a korábbi befektetéseink, amelyeket modernizációra és az üzlethálózatunk bővítésére fordítottunk. 2018 az egyik legjobb pénzügyi év volt a cég történetében, még a Sky üzlethálózat felújításával kapcsolatos, jelentős terhek ellenére is. Alaptevékenységünk erejének köszönhetően új üzleti modelleket és innovációt vezethetünk be, a cég továbbfejlődésének alapjait építve. Mint szövetkezet, stratégiai prioritásainkat nyugalommal és kereskedelmi éleslátással valósítjuk meg, még ha a piac és a versenykörnyezet időnként turbulenciába is kerül - mondta a Rewe Csoport vezérigazgatója, Lionel Souque, az első, nem auditált pénzügyi adatok bejelentésekor Cologne-ban április 3-án.
Az üzletember hangsúlyozta, hogy a csoport fejlődésének motorja a Rewe védőernyője alatt egyesített, független kiskereskedők tevékenysége. 2017-ben összes saját nyereségük növekedése 8,5%-os volt, míg 2018-ban 9,1% lett.
- A Rewe kiskereskedőinek ereje arra épül, hogy helyi vállalkozók, akik a helyi közösségekben és társadalomban gyökereznek, közelről ismerik a vásárlóikat, több regionális és helyi terméket kínálnak, és működésük módját a helyi igényekhez igazítják - tette hozzá Souque.
A Rewe konszernben egyesített üzletek száma az év folyamán 5,1%-kal nőtt, jelenleg kicsit több mint 1700 a számuk.
Németországban a Rewe Csoportban Rewe, Rewe Center, Rewe To Go üzletek és Penny diszkontáruházak működnek. A nemzetközi piacon jelen van a csoport Ausztriában, Litvániában, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Oroszországban, Bulgáriában, Horvátországban és Ukrajnában, olyan üzletekkel, mint a Billa, Bipa, Merkur és Adec.