A szupermarketek a diszkontokkal szemben többek között jóval nagyobb árukészletükkel tűnnek ki.
Ez néhány fogyasztó számára meggyőző érv, azonban nagyon költséges, ennek megfelelően logikus, hogy az árak átlagosan magasabbak, mint a diszkontok árai.
Ezt a felismerést tette magáévá a Tesco is, legalábbis azon üzletek esetében, amelyeket a vállalat Közép-Kelet-Európa országaiban üzemeltet.
A cég elsőként a kávé- és tea árukészlet termékeinek számát 20%-kal csökkentette. A sort 2017-ben és 2018-ban további kategóriák fogják követni, ezáltal a gyártókat a kilistázás fenyegeti.
A kevesebb gyártóra való összpontosítás egyidejűleg növeli a nyomást, hogy a vállalat a termékeket minél kedvezőbb áron szerezze be. A vevők számára ez azért előnyös, mert egyszerűbb és gyorsabb vásárlást eredményez.
(LP International)