A Lidl új koncepciója a Coffee-to-go névre hallgat, amely várhatóan hamar a lengyel  vásárlók kedvence lesz, hiszen friss kávéval és péksüteménnyel várja a vevőket, akik ráérnek a fogyasztásukat a kasszánál rendezni a többi termékkel együtt. 

Az új koncepció lényege, hogy a kávézót az üzlet vásárlóterében helyeznék el és nem a kasszákon kívül, így az elfogyasztott italt a többi termékkel együtt tudják majd kifizetni a vásárlók.

Bőséges választék, kedvező árak

A Coffe-to-go koncepció ugyan a tesztidőszaktól kezdve külön egységet alkotott, azonban egy nagyobb és összetettebb elképzelés része, melynek keretében kenyeret és pékárut is vásárolhatunk. A „kávézó” arculata az anyagfelhasználás és a színhasználat tekintetében hasonló az üzletben alkalmazott dizájnelemekéhez. 
Az automatából többféle kávékészítmény közül választhatunk, úgymint feketekávé, eszpresszó, kapucsínó, tejeskávé, flat white, cafe latte, cafe mocha és forró csoki. Várhatóan az italok ára igazodik az üzletláncban megszokott árakhoz. A lengyel piacon egy kis pohár kávé egységesen 225 forintnak megfelelő zlotyiba kerül, míg a nagy pohárért 375 forintnyi lengyel zlotyit kérnek el.  

Itt az ideje feketézni

Az automaták környékén táblák hívják fel a vevők figyelmét, hogy „Itt az ideje kávézni!”, amely egyben a szolgáltatás szlogenje is. Az új lehetőségre a boltok egész területén elhelyezett szöveges táblák és iránymutató jelzések emlékeztetik a vásárlókat, akik a kávé mellett háromféle töltött édességet és croissant is megkóstolhatnak. Azokra is gondoltak, akik az otthonukban is szeretnék elkészíteni a kedvenc italukat, ugyanis azonnal megvásárolhatják a darált kávé és a biokávé különböző kiszereléseit.

„Ropogósan a kemencéből”

A fenti jelmondattal időközben egy másik koncepciót is tesztel a Lidl a pékségeiben. Ebben speciális melegentartó-pultokon kínálnak sajtburgert, szendvicseket és különböző meleg harapnivalókat. Ez a folyamat beleillik abba a trendbe, amely során a diszkontláncok szupermarketizálódnak, vagyis a már továbbfejlesztett okos-diszkontok fokozatosan átalakulnak szupermarketekké, hogy a telített európai piaci környezetben új növekedési lehetőségeket találjanak.