A Trusted Shops cég összegyűjtötte az e-kereskedelem legfontosabb trendjeit 2019-re.

 

Mesterséges intelligencia és gépi tanulás

A mesterséges intelligencia bizonyos feladatok automatizálási módjának tekinthető, míg a gépi tanulásnak köszönhetően ezek a feladatok sikeresebben és eredményesebben teljesíthetők. Az internetes kereskedelem világában sokféle módon lehet ezt hasznosítani, pl. kedvezményt ajánlani azoknak a felhasználóknak, akik bizonyos ideig nem voltak aktívak.

 

Customer Experience és perszonalizáció

A Customer Experience nem más, mint a márkával érintkező vásárló tapasztalata. Ide tartozik a kiszolgáló személyzet, a szolgáltatás vagy a termék ára, a tanácsadóval való gyors kapcsolatfelvétel lehetősége. Az elv egyszerű: a bizalom megszerzése, a jóindulat kimutatása és a perszonalizáció jelentős hatást gyakorolhatnak arra, hogy a vásárló eldöntse, vásárolni fog-e a konkrét üzletben.

 

Hangalapú keresés

A hangalapú keresés bizonyos mértékben befolyásolja a SEO stratégiáját. A hangasszisztensek az adott kereső ­kérdés-rangsorában legjobb pozíciójú linkre összpontosítanak. Ilyen módon az első hely a keresőben még értékesebbé válik.

 

A normál áruházak nagyobb jelentősége

Az áruházak egyre inkább több csatornán keresztül fognak működni, hibrid megoldásokat kínálva, összekötve az online és offline világot, hogy lehetőséget teremtsenek a legvonzóbb út kiválasztására. Az internetes áruházak így show­room típusú helyekké válhatnak, ahol a fogyasztók kipróbálhatják az őket érdeklő termékeket, vagy pop-up üzletként rövid időre nyílnak meg és vonzó árakon kínálják termékeiket.

 

Környezetvédelem

Egyre több márka építi úgy az arculatát, mint a környezetről gondoskodó cég, és 2019-ben ez a trend tovább fog erősödni. A vállalatok a környezetvédelemért felelős működés iránti igényt alapul véve tájékoztatni fogják a vásárlóikat.